Gå til innhold

Bytte helg - trenger barnevakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mor har byttet helg med far fordi mor skal noe en helg, far sier at det er greit.(ble spurt mange måneder i forveien) Så går det et par måneder og far kan ikke likevel. Hvem ordner barnevakt?



Anonymous poster hash: 014e6...8c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utifra hvordan det er med de som jeg kjenner så skjer følgende:

1. Far kan ikke likevel, han er ikke interessert.

2. Barnet blir hos mor.

3. Mor dropper planene eller klarer å finne barnevakt.



Anonymous poster hash: c2bbc...113
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det må far ordne. Dere har byttet helg, far skal ha barnet og da må han ordne barnevakt.



Anonymous poster hash: cd836...a7c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må far fikse barnevakt da det er han som har ansvaret for barnet den helgen. Mor og far har byttet helg og dermed er helgen far sin og han må løse sin situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Når man har avtalt (flere måneder i forveien t.o.m!) at man skal bytte helg, så er det jo selvsagt hans oppgave å evnt skaffe barnevakt. Jeg skjønner meg ikke helt på den innstillingen med at "jeg kan ikke alikevel, sorry". Det er barnet hans! Hallo. Sånn er det når man velger å få barn. Da må man noenganger gå glipp av ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far må fikse barnevakt her, det er jo hans helg nå.

På den annen side har jeg sett og fått referert utrolig mange krangler omkring dette, så jeg tenker at det aller greieste er å la være å bytte dager og helger i det hele tatt. Er det mors helg/uke, får mor ordne barnevakt. Er det fars helg/uke, får far ordne barnevakt. Og går det ikke, får man takke nei.

Rigid, kanskje, men du slipper unna en god del slike konflikter.



Anonymous poster hash: 51872...763
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøver i det lengste å ikke bytte helger da vi har hatt diskusjoner på dette før, men vi har dessverre ikke så mange å spørre om å være barnevakt for en hel helg så av og til må man. Jeg tenker at det er faren som må ordne barnevakt og jeg er sikker på at om situasjonen var snudd så hadde han forlangt at det var vi som ordnet barnevakt.

ts



Anonymous poster hash: 014e6...8c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...