Gå til innhold

Sykepleierutdanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Nå har det seg slik at jeg har lyst til å bli anestesisykepleier, jobbe offshore etterhvert. Det jeg lurer på er, hvor mye må man stikke på hverandre under utdanningen? Har ingen problem med å stikke andre, men det å bli stukket selv er ikke noe jeg gleder meg til. Spesielt ikke av noen som ikke kan det. Wæ, what to do :(



Anonymous poster hash: a47f6...5bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg studerer vernepleie, og vi har stort sett det samme som sykepleiere hva angår legemidler. Og jeg hadde noen i klassen som var likens som deg, de kunne stikke andre, men ville helst ikke bli stukket selv. De ble oppmuntret til å prøve, men de som virkelig ikke ville de slapp. Man kan jo ikke tvinge noen:P Men om du bekymrer deg for å bli stukket av noen som ikke kan det, så er man under oppsyn av en autorisert sykepleier eller vernepleier. Så det skal du ikke bekymre deg for i det minste:)



Anonymous poster hash: 1e9a7...184
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg studerte fikk vi ikke lov til å stikke på hverandre! (Noe jeg var glad for, mens de fleste var kjempeskuffet over)



Anonymous poster hash: 48363...e87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt stikking på hverandre, men ikke så mye. Jeg er heller ikke glad i å bli stukket, så læreren vår var grei og lot meg slippe litt unna. Jeg tenker at det viktigste er at du ikke er redd for å stikke på andre;)

Anonymous poster hash: 14548...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min skole er det ikke lov å stikke hverandre i det hele tatt fordi noen fikk sepsis noen år tilbake, så da var ikke det et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig fantastisk å høre dere! Jeg ble så lettet nå. Er dere fornøyde med studievalget? :-D



Anonymous poster hash: a47f6...5bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det varierer fra studiested til studiested egentlig. Alle ble stukket, men de som hadde mer sprøyteskrekk enn andre fikk være alene med lærer og den andre eleven da det skjedde. Jeg er superfornøyd med valget :) hadde aldri trodd det var sykepleier jeg skulle bli, men går andre året mitt nå, og er kjempefornøyd! Veldig variert, selvom jeg synes første året var hardt med mye pensum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Helsesekretær måtte en tilby en arm for å få stikke i en arm.

I praksis ble noen stukket mye mer enn de fikk stikke selv. Jeg var en av dem.

Venefloner var ikke i vårt pensum, men har blitt øvd på av andre. Er ikke så ille noen av delene, og det er bare å bite tennene sammen, blir vant til det etter hvert.



Anonymous poster hash: 171c3...3ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...