Gå til innhold

Hvordan fjerne sting i underlivet selv? Haster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt tips er å gå til lege eller legevakt. Det er jo et vanskelig tilgjengelig sted. Om stingene sitter for lenge kan det bli infeksjon. De kan også begynne å skjære seg i gjennom kjøttet og gi styggere arr.

Anonymous poster hash: 75959...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde nå å fjerne noen, resulterte i at toppen av trådene forsvant og det er ikke noe tråder å trekke i lengre, man ser bare en liten hvit prikk der. Er dette noe legene kan fikse tror dere, at de får ut det som er på undersiden?

Da må jeg altså ta meg en tir til legevakten fordi legekontoret har stengt. Er eet noen som vet om det er mulig å be om kvinnelig lege der jeg er så utrolig nervøs og gruer meg masse for å fortelle henne om hva jeg trenger hjelp til, vil ikke at noen andre enn en person skal se meg det er flaut

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde nå å fjerne noen, resulterte i at toppen av trådene forsvant og det er ikke noe tråder å trekke i lengre, man ser bare en liten hvit prikk der. Er dette noe legene kan fikse tror dere, at de får ut det som er på undersiden?

Da må jeg altså ta meg en tir til legevakten fordi legekontoret har stengt. Er eet noen som vet om det er mulig å be om kvinnelig lege der jeg er så utrolig nervøs og gruer meg masse for å fortelle henne om hva jeg trenger hjelp til, vil ikke at noen andre enn en person skal se meg det er flaut

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Du må nok ta til takke med den som er på vakt. Mange steder er det kun 1 eller 2 på jobb.

Anonymous poster hash: f8442...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fjerne sting selv, er ikke normalen.

Anonymous poster hash: c83b6...060

Det er da helt normalt. Har ikke fjernet i underlivet, men av alle gangene jeg har sydd er det bare en gang legen har sagt jeg ikke skulle fjerne de selv, og det var for at han skulle se at operasjonen var gått bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å funkte området med sting godt. En skikkelig våt klut i en stund slik at du er godt fuktig, da løsner stingene og tråden utrolig mye enklere, pleier å dra litt i stinga for å prøve å løsne de litt først, slik at hvis knuten kommer av så er allerede tråden litt løs. Pleier å trekke knuten lengst mulig til siden og så kutte tråden, slik at jeg kommer et lite stykke unna knuten når jeg klipper/kutter. Så er det bare å lirke og trekke, så

kommer de som regel rimelig kjapt =)

Denne fremgangsmåten er helt mot all lærdom, og den sikre måten å få infkesjon i såret etter suturene.

Tørre områder behandles tørt, suturområder er i all hovesak tørt område!

Anonymous poster hash: c83b6...060

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å gå til lege eller legevakt. Det er jo et vanskelig tilgjengelig sted. Om stingene sitter for lenge kan det bli infeksjon. De kan også begynne å skjære seg i gjennom kjøttet og gi styggere arr. Anonymous poster hash: 75959...7bc

Tull og tøys, på en 1. April!

Anonymous poster hash: c83b6...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts, kom deg til helsepersonell før du lager mer krøll.

Når tråden har forsvunnet så har du kuttet to og ikke en tråd. Dermer får du ikke ut stinget, der er som du skriver ikke noe å trekke i. Og for å unngå dette, ble du anbefalt å kontakte helsepersonell tidlig i tråden. Nå må du vente på at trådresten sveller ut, eller råtner innvendig. Og det er ganske dumt!

Anonymous poster hash: c83b6...060

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fremgangsmåten er helt mot all lærdom, og den sikre måten å få infkesjon i såret etter suturene.

Tørre områder behandles tørt, suturområder er i all hovesak tørt område!

Anonymous poster hash: c83b6...060

Når du trekker ut stingene så er det ikke et sår lenger, da det er ferdig grodd. Så du drar ut trådene og da er det bare et åpent hulrom etter tråden. Og hvis det er tråd som skal løse seg selv opp så er det en viss fare for at den kommer selv uten å klippe eller kutte, da det ofte bare er skorpe eller blod som holder det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys, på en 1. April! Anonymous poster hash: c83b6...060

Det er fakta. Og jeg advarte tidligere i tråden om å kutte av knuten så tråden blir igjen, og det skjedde tydeligvis. Men den vil trolig løse seg gradvis opp, selv om det tar lengre tid.

Anonymous poster hash: 75959...7bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du trekker ut stingene så er det ikke et sår lenger, da det er ferdig grodd. Så du drar ut trådene og da er det bare et åpent hulrom etter tråden. Og hvis det er tråd som skal løse seg selv opp så er det en viss fare for at den kommer selv uten å klippe eller kutte, da det ofte bare er skorpe eller blod som holder det igjen.

Men hulrommene etter tråden skal holdes tørt, for det kan bli infeksjon i dem. Derfor skal man ha på plaster i noen dager etter stingene er tatt.

Anonymous poster hash: 9ffd0...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hulrommene etter tråden skal holdes tørt, for det kan bli infeksjon i dem. Derfor skal man ha på plaster i noen dager etter stingene er tatt.

Anonymous poster hash: 9ffd0...346

Plaster i noen dager etterpå...? Da er man jo like langt, fanger fukt og hindrer luft... Har ihvertfall aldri fått beskjed om noe slikt.

(Og underlivet er vel til sjeldenhet en helt tørr plass siden det er det det er snakk om her)

Endret av For the ladies
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys, på en 1. April!

Anonymous poster hash: c83b6...060

Innlegget du siterer ble skrevet i går, den 31. mars..

Prøvde nå å fjerne noen, resulterte i at toppen av trådene forsvant og det er ikke noe tråder å trekke i lengre, man ser bare en liten hvit prikk der. Er dette noe legene kan fikse tror dere, at de får ut det som er på undersiden?

Da må jeg altså ta meg en tir til legevakten fordi legekontoret har stengt. Er eet noen som vet om det er mulig å be om kvinnelig lege der jeg er så utrolig nervøs og gruer meg masse for å fortelle henne om hva jeg trenger hjelp til, vil ikke at noen andre enn en person skal se meg det er flaut

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Det kan hende du får en sykepleier og ikke en lege

Endret av Millimani
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen tips til hvordan jeg skal tøre legen da er de vant til slike undersøkelser? Er redd de syntes det er ubehagelig

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen? Må komme meg til lege men tør ikke frister svært lite å ligge skrevende fremfor en ukjent

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen? Må komme meg til lege men tør ikke frister svært lite å ligge skrevende fremfor en ukjent

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Det er bare å dra, ikke gjør det så vanskelig. Legend er vant til mye i jobben sin og synes nok ikke slike ting er ubehagelig. De synes dog kanskje det er litt teit av deg å ha prøvd på dette selv hjemme...

Anonymous poster hash: f8442...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så redd tenker å vente en stund kanskje noen uker å se om stingene faller ut av seg selv på naturlig måte men det kan jo føre til infeksjoner og masse problemer. Jeg vet jeg må til legen men er så redd siden jeg ike bet noe om hvilken lege det er hadde foretrukket en gammel gammel dame som kanskje har sett alt mulig og har mye erfaring og kanskje ikke så mye tanker rundt meg. Vet heller ike hvordan jeg skal si på legevakten at jeg trenger en kvinnelig lege

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så redd tenker å vente en stund kanskje noen uker å se om stingene faller ut av seg selv på naturlig måte men det kan jo føre til infeksjoner og masse problemer. Jeg vet jeg må til legen men er så redd siden jeg ike bet noe om hvilken lege det er hadde foretrukket en gammel gammel dame som kanskje har sett alt mulig og har mye erfaring og kanskje ikke så mye tanker rundt meg. Vet heller ike hvordan jeg skal si på legevakten at jeg trenger en kvinnelig lege Anonymous poster hash: b2f53...d35

Leger er vant til å se underliv, det er ikke noe spesielt for dem. De har nok sett mye verre enn et par sting på avveie, for å si det sånn. Det er verre å få en infeksjon.

Anonymous poster hash: 75959...7bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ennå mine sting på 6-ukerskontrollen hos fastlegen. Hun hadde ikke lyst å fjerne de da det bør skje av seg selv. Ble litt skuffet over at hun ikke ville fjerne de men et par dager etter når jeg sjekket så var de borte :)

Anonymous poster hash: bbca4...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plaster i noen dager etterpå...? Da er man jo like langt, fanger fukt og hindrer luft... Har ihvertfall aldri fått beskjed om noe slikt.

(Og underlivet er vel til sjeldenhet en helt tørr plass siden det er det det er snakk om her)

Det skal plaster på i noen dager etterpå ja, men ikke i underlivet selvsagt. Dette var generelt.

Dagens plaster slipper inn luft. Men hindrer bakterier og mikroorganismer å komme inn.

Anonymous poster hash: 9ffd0...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så redd tenker å vente en stund kanskje noen uker å se om stingene faller ut av seg selv på naturlig måte men det kan jo føre til infeksjoner og masse problemer. Jeg vet jeg må til legen men er så redd siden jeg ike bet noe om hvilken lege det er hadde foretrukket en gammel gammel dame som kanskje har sett alt mulig og har mye erfaring og kanskje ikke så mye tanker rundt meg. Vet heller ike hvordan jeg skal si på legevakten at jeg trenger en kvinnelig lege

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Du lå jo å "skrevet" når du fikk disse stingene? Er vel ikke noe verre nå? På legevakten er det 1-2 leger, så du må ta den som er der. Mest sannsynlig så må du vente i en evighet også, om det ikke er timeoppsett på din legevakt.

Kan hende det også er en sykepleier som tar de, men en lege vil nok se på de først.

Anonymous poster hash: 9ffd0...346

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...