Gå til innhold

Hvordan fjerne sting i underlivet selv? Haster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått selvoppløsende sting som skal løsne etter 2 uker men nå 3 uker etterpå har de enda ikke løsnet skal fjerne dem selv, og fått beskjed av legen at det er greit, men finnes det en spesiell metode og noen forhåndsregler man bør ta hensyn til

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor vil du fjerne dem selv? det høres veldig tungvint ut, spesielt når du ikke har noe kunnskap om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt ærlig dratt til fastlegen eller gynekologen for å fått hjelp med det. Å fjerne sting i underlivet på egenhånd høres ikke ut som noen god opplevelse..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort etter en fødsel og det er noe klundrete men det går. Du må ha et speil, en pinsett og en saks el som er kokt på forhånd, rene hender er viktig.

Så klipper du nær knuten og drar ut stinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips å fjerne sting på egenhånd er tydeligvis normalt i følge legen min, da slipper jeg legetime og styret det. Kan jeg ta antibac på pinsetten og saksen eller må jeg koke dem?

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips å fjerne sting på egenhånd er tydeligvis normalt i følge legen min, da slipper jeg legetime og styret det. Kan jeg ta antibac på pinsetten og saksen eller må jeg koke dem?

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Kok dem så er du trygg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fjernet sting på haka selv, men jeg fikk ikke meg meg hele tråden. Nå, 6 uker senere, kom resten ut. Så vær nøye på at du får ut hele tråden.



Anonymous poster hash: d2d5d...911
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fjerne sting selv, er ikke normalen.

Saks og pinsett koker du noen minutter før bruk, om du ikke har en steril skalpell?

Det er viktig at du kutter på rette siden av knuten, ellers får du ikke stinget ut, og kun på ene siden av knuten for å kunne trekke tråden ut. Vel å bemerke dersom det er sydd med fritt stående knuter og ikke en lang tråd, eller "madrasssying".

Har du prøvd å trekke litt i en trådende?

Noen ganger er trådens del under huden morknet opp, men knutene faller ikke av.

Ville difinitivt fått helsepersonelle til å gjøre dette, eller latt det være til det detter av seg selv, en vakker dag....

Anonymous poster hash: c83b6...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du løsne de med bare fingerene? Tror ikke saks er tingen på selvoppløsende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville virkelig ha fått noen andre til å hjelpe meg, hadde det vært meg, - selv om det er underlivet. Kanskje "tungvint" å dra til legen hvis man må betale for det, men du kjenner helt sikkert en sykepleier eller hjelpepleier eller lignende som kan hjelpe deg. Må da være bedre det enn at du tar de selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fjerne sting selv, er ikke normalen.

Saks og pinsett koker du noen minutter før bruk, om du ikke har en steril skalpell?

Det er viktig at du kutter på rette siden av knuten, ellers får du ikke stinget ut, og kun på ene siden av knuten for å kunne trekke tråden ut. Vel å bemerke dersom det er sydd med fritt stående knuter og ikke en lang tråd, eller "madrasssying".

Har du prøvd å trekke litt i en trådende?

Noen ganger er trådens del under huden morknet opp, men knutene faller ikke av.

Ville difinitivt fått helsepersonelle til å gjøre dette, eller latt det være til det detter av seg selv, en vakker dag....Anonymous poster hash: c83b6...060

Skal kutte tråden på siden av knuten, og dra tråden fra siden hvor knuten er. Men hva mener du med "fu må kutte tråden på riktig side av knuten ellers får du den ikke ut", er det ikke det samme hvor jeg klipper tråden bare det er på siden av knuten?

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kutte tråden på siden av knuten, og dra tråden fra siden hvor knuten er. Men hva mener du med "fu må kutte tråden på riktig side av knuten ellers får du den ikke ut", er det ikke det samme hvor jeg klipper tråden bare det er på siden av knuten?Anonymous poster hash: b2f53...d35

Om stingene bare er en løkke med en knute øverst, er det rett. Det verste du kan gjøre er å kutte av knuten, så tråden er inni huden. Kutt kun på den ene siden, og dra så ut knuten og tråden. Men det kan jo være sydd på en annen måte, da må man kutte og dra på de rette stedene, det er derfor helsepersonell burde gjøre dette. Synes det er rart at du fikk beskjed om å fjerne stingene selv.

Anonymous poster hash: 75959...7bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Da skal jeg prøve å fjerne stingene ikveld. Hvis keg ikke får det til selv skal jeg selvfølgelig gå til lege selv om dette ikke er ønskelig. Er det vanlig at det gjør litt vondt? Og at trådene har festet seg til en liten klump på en måte?

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes forresten en pakke med ting man trenger for å fjerne sting, som man kan kjøpe på apoteket. Skalpell, pinsett osv. Koster rundt 30-40kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å funkte området med sting godt. En skikkelig våt klut i en stund slik at du er godt fuktig, da løsner stingene og tråden utrolig mye enklere, pleier å dra litt i stinga for å prøve å løsne de litt først, slik at hvis knuten kommer av så er allerede tråden litt løs. Pleier å trekke knuten lengst mulig til siden og så kutte tråden, slik at jeg kommer et lite stykke unna knuten når jeg klipper/kutter. Så er det bare å lirke og trekke, så kommer de som regel rimelig kjapt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk. Skal ta meg en tur på apoteket og kjøpe denne pakken, i tillegg til et forstørrelsesglass.

Er det vanlig at det gjør vondt når man drar i stingene? Jeg får vondt da jeg drar i dem, men det er kanskje noe alle som har fjernet sting opplever? Er redd jeg ødelegger noe der inne og med helingsprosessen da det gjør vondt håper det er sånn det skal være

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke unormalt av det er vondt/ømt nei, spesielt ikke når det er "der nede" kan jeg tenke meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke vente litt lenger og se om de løsner av seg selv snart?

Jeg fikk selvoppløsende sting (visdomsjeksel), men det tok en drøy uke ekstra før stingene løsnet.

Gjør det noe å vente, da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede ventet lenge de skulle løsnet for en god stund siden. Har fjernet et par sting nå av de fremste som jeg kan se med mine egne øyne.

Men jeg har problemer med å få fjernet de stingene som er litt lengre bak som jeg kun kan se med speilet jeg har. Da jeg trekker ut knuten med en pinsett ser jeg ikke de to trådene tydelig så jeg vet ikke hvor jeg skal kutte.

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan fjerne de litt lengre bak som jeg kun ser gjennom speilet, og de stingene som er veldig veldig stramme? Tør ikke trekke dem for langt ut tenker jeg ødelegger noe da og enkelte er veldig stramme

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk. Skal ta meg en tur på apoteket og kjøpe denne pakken, i tillegg til et forstørrelsesglass.

Er det vanlig at det gjør vondt når man drar i stingene? Jeg får vondt da jeg drar i dem, men det er kanskje noe alle som har fjernet sting opplever? Er redd jeg ødelegger noe der inne og med helingsprosessen da det gjør vondt håper det er sånn det skal være

Anonymous poster hash: b2f53...d35

Det kan gjøre vondt ja. Og når du er redd du ødelegger noe der inne, - hvorfor i all verden vil/kan du da ikke få noen andre til å hjelpe deg??? Da er jo det mye tryggere om du får hjelp!!

Hvorfor ikke vente litt lenger og se om de løsner av seg selv snart?

Jeg fikk selvoppløsende sting (visdomsjeksel), men det tok en drøy uke ekstra før stingene løsnet.

Gjør det noe å vente, da?

Hvordan det er med selvoppløsende sting vet jeg ikke, men vanlige sting skal ikke sitte "for lenge".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...