Gå til innhold

Leve med en forelder med demens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke noe tips å komme med, bortsett fra at du kan kontakte demensforeningen og snakke med de.

Dett må være veldig vanskelig for deg. Sender en klem! :hug:



Anonymous poster hash: 9ddf0...025
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe tips å komme med, bortsett fra at du kan kontakte demensforeningen og snakke med de.

Dett må være veldig vanskelig for deg. Sender en klem! :hug:

Anonymous poster hash: 9ddf0...025

Takk!

Anonymous poster hash: 28cdd...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en film om dette temaet nå, "Still alive", med premiere på fredag. Jeg felte noen tårer når jeg så reklamen for filmen bare. Jeg som skrev om en far med demens i ung alder.

Håper du holder oss oppdatert om hvordan det går med diagnosen til din mor. Selv om dere forventer at det kommer en slik diagnose kan det ofte slå litt hardt når man får det bekreftet, og det er greit å vite at det ikke er unaturlig å hverken bli sint, lei seg eller apatisk.



Anonymous poster hash: f6395...ab0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en film om dette temaet nå, "Still alive", med premiere på fredag. Jeg felte noen tårer når jeg så reklamen for filmen bare. Jeg som skrev om en far med demens i ung alder.

Håper du holder oss oppdatert om hvordan det går med diagnosen til din mor. Selv om dere forventer at det kommer en slik diagnose kan det ofte slå litt hardt når man får det bekreftet, og det er greit å vite at det ikke er unaturlig å hverken bli sint, lei seg eller apatisk.

Anonymous poster hash: f6395...ab0

Åh, huff! Håper det går bra med deg?

Anonymous poster hash: 28cdd...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Det går en film på kino nå som heter Still Alice. Den handler om en mor som blir diagnostisert med Alzheimers med tidlig debut. En trist film, men jeg anbefaler alle å se den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går en film på kino nå som heter Still Alice. Den handler om en mor som blir diagnostisert med Alzheimers med tidlig debut. En trist film, men jeg anbefaler alle å se den.

Har du sett den selv? Jeg er forresten ts, dette er en ny bruker. Så ikke det før nå, haha!

Anonymous poster hash: 89d7b...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett den selv? Jeg er forresten ts, dette er en ny bruker. Så ikke det før nå, haha!

Anonymous poster hash: 89d7b...c94

Jeg har sett filmen, og den er veldig fin :) Jeg jobber som ekstravakt på sykehjem, og vil absolutt anbefale deg å se den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest marizz

Jeg har ikke dement forelder, mn bestemor. Personlig synes jeg det er vanskelig å se henne bli mer og mer dement. Opplever det veldig ubehagelig å bli stilt samme spørsmål hele tiden, for jeg vil så gjerne huske henne som hun var før hun ble dement. Hun snakker mye om at hun skal hjem til foreldrene sine(som naturligvis er døde) og kan spørre om hvem som passer på barna sine. Samtidig har hun øyeblikk der hun virker klarere. Hun kjenner oss igjen, men vet nok ikke hvordan vi er i slekt. Synes det er ekstra trist med tanke på at han var/er et utrolig flott menneske, og jeg vil så gjerne huske henne for det hun var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke dement forelder, mn bestemor. Personlig synes jeg det er vanskelig å se henne bli mer og mer dement. Opplever det veldig ubehagelig å bli stilt samme spørsmål hele tiden, for jeg vil så gjerne huske henne som hun var før hun ble dement. Hun snakker mye om at hun skal hjem til foreldrene sine(som naturligvis er døde) og kan spørre om hvem som passer på barna sine. Samtidig har hun øyeblikk der hun virker klarere. Hun kjenner oss igjen, men vet nok ikke hvordan vi er i slekt. Synes det er ekstra trist med tanke på at han var/er et utrolig flott menneske, og jeg vil så gjerne huske henne for det hun var.

Åhh, vondt å høre!

Anonymous poster hash: 89d7b...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, vondt å høre!

Anonymous poster hash: 89d7b...c94

Jeg er ts forresten, har bare en ny bruker

Anonymous poster hash: 89d7b...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

dytter igjen (er ts)



Anonymous poster hash: 89d7b...c94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...