Gå til innhold

P-piller, mensen lenge..


Gjest j19

Anbefalte innlegg

Begynte på Mercilon p-piller for 12 dager siden og jeg har blødninger fremdeles, normalt har jeg det i 5-6 dager. Vil ikke kalle det vanlig mensen, men jeg har en del brun utflod og noen ganger kommer det ferskt (hvis jeg er i aktivitet, har sex osv.) Hvor vanlig er dette, og når dette skjer er det vanlig at det tar seg opp i igjen? Eller bør dette være en varsel på at jeg bør bytte piller eller prevensjons-type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte på Mercilon p-piller for 12 dager siden og jeg har blødninger fremdeles, normalt har jeg det i 5-6 dager. Vil ikke kalle det vanlig mensen, men jeg har en del brun utflod og noen ganger kommer det ferskt (hvis jeg er i aktivitet, har sex osv.) Hvor vanlig er dette, og når dette skjer er det vanlig at det tar seg opp i igjen? Eller bør dette være en varsel på at jeg bør bytte piller eller prevensjons-type?

Min erfaring:

Jeg startet på nye p-piller for snart tre måneder siden. Den første måneden blødde jeg i en måned, den andre måneden blødde jeg i to uker, og på det tredje brettet så blødde jeg vanlig i 5 dager. Gi det tid, kroppen venner seg bare til p-pillene. Gir det seg ikke etter tre måneder, så kan du snakke med fastlegen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er på den hormonfrie uka på første brettet med mercilon nå. Hadde samme erfaringen som deg. Begynte første mensdag. Hos meg stoppe mensen ved start. men denne brune utfloden blandet med litt friskt blod av og til startet etter ca en uke og sluttet omtrent to dager før jeg sluttet på hormonpillene for å "få mensen". Mensen har ikke kommet skikkelig ennå, muligens den ikke gjør det heller.. "grumset" med blodig/brun utflod startet igjen da.

Blir spennende å se hva som skjer neste måned. Det er veldig vanlig med uregelmessige blødninger i starten av p-pillebruk. Legen min sa at det burde stabilisere seg iløpet av de 3 første månedene. Har det ikke gjort det ville jeg heller vurdert et annet merke.

Hold meg gjerne oppdatert på dine erfaringer underveis. Fint å dele litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skrevet riktig to innlegg over, det er helt normalt, for kroppen skal vende seg til p pillene. Hvis det fortsetter over på neste brett (og du tar en "pillefri uke"), kan du kontakte helsesøster for videre spørsmål. Men når man starter på det for første gang, er det helt vanlig å ha mensen mye lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Drar opp denne igjen. Jeg har gått på Mercilon i årevis, er på mensen-uka nå, har blødd i 6 dager og dette er ny rekord. Hva kan det skyldes at jeg plutselig blør 2-3 dager lenger enn jeg vanligvis gjør? Jeg har hoppet over mensen 2-3 mnd i forkant av denne menstruasjonen, er det derfor? Kan ikke huske at jeg har blødd lenger tidligere når jeg har gjort det... Litt bekymret..



Anonymous poster hash: 7e8c0...345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta 6-8 mnd før kroppen til ha "kjørt seg inn" ved bruk av hormonpreparater. Det er viktig du følger pakningsvedlegget og ikke hopper over blødninger og sånn de månedene. Det høres helt normalt ut det du opplever



Anonymous poster hash: aba30...bc4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...