Gå til innhold

Edderkopper vs. støvsugere


Gjest LilleTusenfryd

Anbefalte innlegg

Gjest LilleTusenfryd

Et merkelig spørsmål - men noen kollegaer meg har sagt at hvis man støvsuger opp edderkopper, så kryper de bare ut igjen..

Er dette bare for å skremme meg, eller kan de faktisk gjøre dette?
Noen som har opplevd det?

Hilsen hun med forferdelig edderkoppfobi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du støvsuge edderkopper, så får du jammen ta ut posen rett etterpå og kaste den ut i søpla. Støvsugerposen er et fint hjem for edderkoppene til å stifte familie i. Varmt, fullt av både lo/støv og matrester. Æ

Vips, så har du en hel familie som kravler ut og rundt hjemme hos deg.

Anonymous poster hash: 28c16...d8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, herregud, edderkoppen overlever ikke å bli støvsugd.



Anonymous poster hash: 5bd2d...dbc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere sikker på dette? :klo:

Oppigjennom har jeg støvsugd et større antall av edderkopper og maur uten å ha lagt merke til at de kryper ut igjen på zombie-vis... Skulle tro at luft-kvaliteten ikke er optimal inni en støvete, loete, og ganske så lukket støvsugerpose?

edit. trykkfeil

Endret av metempsychosis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LilleTusenfryd

Skal du støvsuge edderkopper, så får du jammen ta ut posen rett etterpå og kaste den ut i søpla. Støvsugerposen er et fint hjem for edderkoppene til å stifte familie i. Varmt, fullt av både lo/støv og matrester. Æ

Vips, så har du en hel familie som kravler ut og rundt hjemme hos deg.

Anonymous poster hash: 28c16...d8f

HERREGUD, dette er det mest skremmende jeg noen gang har hørt!

Men altså, har noen sett de har krabbet ut....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om et harmløst, ikke-aggresivt insekt, ikke et djevelmonster med magiske krefter.. Ja, du dreper det når du støvsuger det. Gratulerer. :glare:

Og du som sier at de kommer til å stifte familie i støvsugerposen, nei, de liker seg ikke inne i masse tørt støv. De må selvfølgelig ha vann for å leve, som de fleste andre levende vesener på jorda.



Anonymous poster hash: eb257...7b5
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleTusenfryd, on 23 Sept 2014 - 20:57, said:

HERREGUD, dette er det mest skremmende jeg noen gang har hørt!

Men altså, har noen sett de har krabbet ut....?

Har støvsuget alt av edderkopper jeg har kommet over hjemme i de 5 årene jeg har bodd for meg selv, ikke en eneste gang har en edderkopp kommer ut igjen av støvsugeren. (tror ikke de kommer hel frem til støvsugerposen altså, for ikke å snakke om å overleve)

Anonymous poster hash: 5bd2d...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som stemmer av ren fakta, men jeg støvsuger de ALDRI da jeg ikke slapper av før jeg ser at de synlig er drept.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som stemmer av ren fakta, men jeg støvsuger de ALDRI da jeg ikke slapper av før jeg ser at de synlig er drept.

Må se liket ja ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke dette er sant.. Forøvrig har jeg en edderkopp på badet akkurat nå.. Hvem trenger å gå på do, dusje og sånt likevel..

:rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om et harmløst, ikke-aggresivt insekt,

Anonymous poster hash: eb257...7b5

Dette er vel sånn som man er programforpliktet til å arrestere noen for hvis man vil vise hvor smart man er, er man ikke? Men for all del, de hører nå godt hjemme i "insekt/edderkopp/snegle/kryp/plegg" - gjengen, etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal du støvsuge edderkopper, så får du jammen ta ut posen rett etterpå og kaste den ut i søpla. Støvsugerposen er et fint hjem for edderkoppene til å stifte familie i. Varmt, fullt av både lo/støv og matrester. Æ

Vips, så har du en hel familie som kravler ut og rundt hjemme hos deg.

Anonymous poster hash: 28c16...d8f

Ingen grunn til å bli hysterisk. De dør.

For det første får de en helvetes tur ned støvsugerslangen, der de ikke bare blir slengt inn i veggene og truffet av partlikler, men også risikerer og bli revet i stykker av luftstrømmene. Overlever de helt ned til støvsugerposen er ikke det så mye bedre, med dårlig atmosfære og uten vann. Sjangsen for at edderkoppen er dum nok til å legge egg i et slikt miljø, er så og si ikke-eksisterende.

Støvsuger 1, edderkopp 0.

Anonymous poster hash: fa858...1b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke dette er sant.. Forøvrig har jeg en edderkopp på badet akkurat nå.. Hvem trenger å gå på do, dusje og sånt likevel..

:rolleyes:

Klarer du å la den være der? Det gjør ikke jeg, er redd den forflytter seg :P Må ha den død så fort som mulig. Har jeg sett en edderkopp så gir jeg meg ikke før jeg finner den ;) (En eneste gang fant jeg den ikke, etter å ha hivd ut fem venner på besøk og endevendt stua. Jeg lå ikke på sofaen i en måned etterpå i frykt for at den plutselig skulle dukke opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å la den være der? Det gjør ikke jeg, er redd den forflytter seg :P Må ha den død så fort som mulig. Har jeg sett en edderkopp så gir jeg meg ikke før jeg finner den ;) (En eneste gang fant jeg den ikke, etter å ha hivd ut fem venner på besøk og endevendt stua. Jeg lå ikke på sofaen i en måned etterpå i frykt for at den plutselig skulle dukke opp)

Døren er lukket :rolleyes: Håper den.. ikke går vekk.. Jeg er ikke så redd de men jeg vil heller ikke nærme meg.. Finner edderkopper over alt for tiden.. hvor i h kommer de i fra?! :bond: Å de er ikke små heller... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel sånn som man er programforpliktet til å arrestere noen for hvis man vil vise hvor smart man er, er man ikke? Men for all del, de hører nå godt hjemme i "insekt/edderkopp/snegle/kryp/plegg" - gjengen, etter min mening.

Huff ja, den var flau. Du får glede deg over å være smartere enn meg da. :blomst:

Anonymous poster hash: eb257...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...