Gå til innhold

Paleo


Gjest bustyvel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg spiser ikke "strict paleo" etter amerikanske prinsipper, men mitt kosthold tar utgangspunkt i det.

Altså i utgangspunktet spiser jeg kjøtt, fisk, fjærkre og egg. Helst økologisk eller villfanget, men jeg tar heller lokalprodusert fremfor økologisk utenlandsk.

Det samme gjelder for grønnsaker som jeg prøver å spise mye av. Minst halve tallerkenen. Noe frukt, frø og nøtter. Jeg spiser veldig lite korn, men i perioder spiser jeg noe, mest fordi jeg av og til har lyst på det.

Den største forskjellen er at jeg inkluderer meieriprodukter. Det går mye i ost, fløte og smør. Samt myseproteinpulver.

Jeg har begynt å inkludere litt mer ris i kostholdet mest fordi det hjelper meg å prestere på trening, og det er lettere å spise med energioverskudd dersom man inkluderer en større andel karbohydrater i kosten.

Med det sagt så er ikke paleo nødvendigvis lavkarbo.

Hvordan fungerer det i hverdagen? Veldig bra skal jeg si deg. Det er ikke rent sjeldent kollegaer skuer på matboksen min i misunnelse mens de spiser skivene sine med svett ost og inntørket kaviar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke "strict paleo" etter amerikanske prinsipper, men mitt kosthold tar utgangspunkt i det.

Altså i utgangspunktet spiser jeg kjøtt, fisk, fjærkre og egg. Helst økologisk eller villfanget, men jeg tar heller lokalprodusert fremfor økologisk utenlandsk.

Det samme gjelder for grønnsaker som jeg prøver å spise mye av. Minst halve tallerkenen. Noe frukt, frø og nøtter. Jeg spiser veldig lite korn, men i perioder spiser jeg noe, mest fordi jeg av og til har lyst på det.

Den største forskjellen er at jeg inkluderer meieriprodukter. Det går mye i ost, fløte og smør. Samt myseproteinpulver.

Jeg har begynt å inkludere litt mer ris i kostholdet mest fordi det hjelper meg å prestere på trening, og det er lettere å spise med energioverskudd dersom man inkluderer en større andel karbohydrater i kosten.

Med det sagt så er ikke paleo nødvendigvis lavkarbo.

Hvordan fungerer det i hverdagen? Veldig bra skal jeg si deg. Det er ikke rent sjeldent kollegaer skuer på matboksen min i misunnelse mens de spiser skivene sine med svett ost og inntørket kaviar.

Hva spiser du f.eks. til lunch? :)

Anonymous poster hash: 5373a...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra: takk for svar! Jeg lurer på dette fordi jeg ofte mangler litt energi e.l., men med lite karbohydrater kan det vel kanskje være litt tungt å trene i blant? Tenker ikke på å "bare" spise slik, men fokusere mer på det, og se om det gir mer energi etc. :)

Endret av bustyvel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du f.eks. til lunch? :)

Anonymous poster hash: 5373a...25b

F.eks. Middagsrester fra dagen i forveien. Om jeg ikke har det kan jeg spise gresk/tyrkisk yoghurt med nøtter og bær. Eller egg, og grønnsaker. Jeg har nesten alltid en paprika, og litt agurk eller andre grønnsaker med som jeg spiser i tillegg.

Om det kniper har det til og med hendt at jeg har med meg ost, og grønnsaker. Så høvler jeg meg biter med ost som jeg ruller rundt paprika, salat, osv.

Noen ganger har jeg også lagd meg banan&egg-lapper som smaker utmerket med litt bacon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...