Gå til innhold

De som dynker seg i parfyme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper det blir förbud mot parfyme i f.eks klasserom eller kontorslandskap. Det er helt uutholdelig! Har måttet gå hjem noen ganger fordi parfymen har gitt meg hodepine og kvalme.

Tenk dere om før dere går bananas med parfymeflaska!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men skal du da ha forbud mot å lukte dårlig også? Det er minst like ille med de som ikke har vasket ytterjakken sin på 10 år og storrøyker hver dag, og de som ikke dusjer så ofte som en kanskje bør.

Problemet er jo allergisk reaksjon. Parfyme er kjemiske stoffer, og er sjenerende og plagsomt for andre mennesker. Kan ikke sammenligne det med kroppslukt. Røyken er jeg enig i, på lik linje med parfyme… Personlig synes jeg sterk parfyme+røyk er verst ;/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg en sjelden gang har på meg parfyme, så spruter jeg èn gang på håndleddet, gnir det på andre håndleddet og på halsen.

Har sett folk som spruter en gang på hver side av halsen, og en gang på hver side av kroppen, over klærne. Jeg blir helt :o

Jobbet i bhg med ei som jeg kunne følge lukten for å finne en stund etter at hun gikk ut av avdelinga. Gjennom en gang, kjøkkenet, et oppholdsrom, enda en gang, til et kontor f.eks. Æsj!

Anonymous poster hash: 04272...59e

det er flere måter å bruke parfyme på.

Den ene er å bade det, men en annen variant er å bruke dyr parfyme til et lite sprut som ingen kjenner lukten av hvis de så hadde begravd nesen sin i deg..

så etter en stund har du brukt opp flaske med dyr parfyme uten å lukte av den i det hele tatt..genialt..

Anonymous poster hash: 72a8e...f9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et problem for allergikere, på lik linje med allergi mot hund og parfyme? Anonymous poster hash: 7b097...16d

For noen er gammel uvasket lukt like ille som røyk og parfyme det spørs helt hva de ersensitivert for og hvor sensitive de er. Jeg har fått Navbil fordi jeg blir syk i dagevis etter å ha brukt buss med alle luktene folk drasser med seg.

Anonymous poster hash: 32218...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neseklype er tingen for de som ikke tåler lukta :D

Allergi og overfølsomhet/sensitivering sitter ikke i nesa men i hele pustesystemet. Om en puster det en reagerer på inn gjennom nesa eller munnen gjør ingen som helst forskjell. Friskluftsmaske er eneste alternativ eller holde seg unna alt og alle.

Anonymous poster hash: 32218...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør vel heller være slik at de som trenger å sitte uten parfymestank og røykstank pga allergi eller migrene, må vise frem et eget kort for dette. Anonymous poster hash: 7b097...16d

Hadde du fulgt litt med ville du sett at en del mennesker viser frem et vedlig stygt oransje uførekort på bane og buss når de kjøper billett. Noen har et blått kort i bilen slik at de kan parkere på spesielt tilrettelagte parkeringsplasser.

Anonymous poster hash: 32218...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...