Gå til innhold

Venter på trollunge nr 2!


Skogstrollet

Anbefalte innlegg

Edit: Jeg ble gravid i april 2011, og har termin 11.januar 2012 :strix: Lille G ble født 01.01.12 :babyjente::hjerte:

Hei

Nå har jeg ventet lenge på å starte min prøvedagbok :)
Jeg har skrevet dagbok frem til nå, men ville starte en helt ny en nå som jeg og samboer endelig kaller oss: prøvere :jepp:

Litt om oss:
Jeg er 24 år og bor med samboer som er 22 år. Vi har vært sammen i litt over 3 år. Vi har nettopp kjøpt oss leilighet som vi flytter inn i om ca 2 uker. Gleder meg vanvittig! :bolledeig:

Jeg er ferdig med min utdanning som sykepleier i juni og har fått meg fast jobb. Samboer har og fast jobb.

Utenom det planlegger vi bryllup til neste vår, vi gifter oss 5/5-2012 :bryllup: . Drømmen hadde vært å kombinere bryllupet med en barnedåp :babysmokk:

Hører gjerne fra andre prøvere, er godt å ha et sted å dele tanker og drømmer! :goodbye:

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger på litt mer info her innimellom skriving av bacheloroppgave.

Jeg venter på TR som kommer rundt 1.april også starter prøvingen etter dette. (Ser ikke samboer før 6.april, han bor i vår gamle leilighet mens jeg har flyttet for å ha en plass å skrive samt at jeg da har mulighet til å jobbe litt her jeg er nå) &.april reiser vi for å hente alle tingene våre og flytte de til den nye leiligheten :)

Vi har ingen barn i fra før av og dette er vår første prøveperiode. Har EL ca 16.04 og forhåpentligvis IKM ca 30.04 :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å nyter et glass vin på lørdagskvelden :vin: Blir ikke mer vin så snart prøvinga starter for alvor gitt.

Snakket med legen om at vi har barneønske og fikk selvfølgelig anbefalt å starte opp med folat. Bruker lifeline Gravid. Noen andre som bruker denne? :) Jeg synes det er strålende med disse dagsposene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deg inne hos Betina, også syntes jeg du hadde så catchy navn, så jeg måtte innom og titte hvem du var for en :vinke:

Wow, din samboer er 2 år yngre enn deg? Min samboer er også 2 år yngre enn meg. Godt å se at det er fler som får det til, akkurat i en litt vanskelig alder som vi er i nå. Vi er snart 23 og 21 da. Føler ofte at det er litt vanskelig fordi han vil vente med eksteskap og barn, jeg vil ikke vente. Så mange ganger jeg har tenkt at det hadde vært så mye lettere om han hadde rundet 30 :fnise: Han har dog sagt at han er klar til å begynne å prøve i 2012, og er litt spent på om han klarer å holde det løftet. Men da er han jo 22 han også, og det går kanskje et skille der? :klo:

Hehe, nå ble det litt mye i boka di :sjenert:

Jeg skulle nå egentlig bare si hei, jeg! Og masse lykke til med den spennende tiden dere har foran dere :hoppe: Får håpe du får flyttet boken din raskt over til garviditetsbøkene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Envy! :goodbye: Så koselig med en hilsen i dagboka mi! Takk for komplimentet, jeg har trolle-dilla!

Så morro å høre det er flere med yngre samboere! Synes ofte jeg ser at gutter som er sammen med jenter som er noen år eldre er de ganske modne og at man da ofte er på samme stadie ganske fort allikevel. Stor forskjell på samboer og hans kamerater som er langt i fra klare for barn og ekteskap og synes det er rart å se hvilket stadie i livet jeg og samboer er på nå :fnise: (De vet jo ikke at vi er prøvere, men vi har nylig kjøpt oss leilighet og skal da gifte oss neste vår)

I dag kom TR forresten så nå er jeg snart klar for PP1 :) Utover det teller jeg ned dager til jeg ser igjen samboer og vi flytter inn i nye leiligheta! Onsdag får jeg nøkler, fredag flytter vi inn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Hei :goodbye:

Så moro med ny leilighet i sikte! Ønsker dere masse lykke til med pp1, jeg gleder meg til å følge med underveis :)

Ha en fortsatt finfin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ms.Raggsokk! :goodbye: Kjempekoselig med hilsner i dagboka mi! Morro å ha noen som følger med meg :jepp:

Ønsker alle som er innom en flott helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Så gøy at vi er jevngamle! Jeg giftet meg for to år siden, mannen blir 27 om noen mnd :) Bryllupsplanlegging er gøy, du kan glede deg :jepp: Hadde vært artig med barnedåp samtidig ja :)

Lykke til med første PP :) Håper spiren sitter raskt!

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Tusen takk for hilsner fra både FruLykkeLi og Lilywhite! Gleder meg masse til bryllupsplanlegging, er litt utålmodig og har en effektiv mor så mye planlegging er i gang allerede!

I morgen tidlig før jobb henter jeg nøklene til nye leiligheta! :danse: ENDELIG!!!

må få ut litt frustrasjon og. Snakket med utbygger på telefon i stad. Vi hadde fått en rar sum på fakturaen ift leiligheten.. Dette viste seg å være fakturering på noen utvidede elektriske punkter. Samboer hadde sendt en prisforespørsel på dette hvorpå utbygger sendte en avtale som vi eventuelt måtte signere og returnere til avtalt dato om vi skulle ha dette. Vi konkluderte med at dette var dyrt og noe vi kunne gjøre selv senere. Ergo han har ingen signering/godkjenning, men fakturerer oss pga en prisforespørsel vi sendte :hakeslepp: Konfronterte han med dette og han ga seg selvsagt med en gang, men han var relativt forbanna og mente det minste han kunne vente var at vi sa i fra at vi ikke skulle ha det.. Hallo, vi spurte om en pris, vi må vel i første omgang si om vi SKAL ha det...?! Jaja. Det var dagens. Den fakturaen blir i hvertfall ikke betalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda! Han så vel sitt snitt til å tjene noen ekstra kroner da, den sleipingen! Håpet nok dere bare skulle trekke på skuldrene og betale. Godt dere sa ifra, og at han ga seg på hele greia med en gang!

Hurra for nøkkelhenting i morgen! :hoppe: Det er jo så deilig med ny leilighet og blanke ark! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig frekt! Bra at dere fikk ordnet opp i det og slipper å betale. Spennende med bryllupsplanlegging. Hvor langt har dere kommet i planleggingen? Dato er hvertfall satt skjønte jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nå har jeg sneket meg en tur ned til mamma og pappa for å låne nettet! Forhåpentligvis er internett på plass i leiligheten om noen få dager. Vi er i hvertfall på plass og har fått UTROLIG masse god hjelp av venner og slektninger! Det er så fiiint i leiligheten vår!!! :strix: Er utrolig fornøyd! Er virkelig noe med det du sier Envy, å starte med blanke ark og innrede et helt nytt sted akkurat som man vil! Herlig!!

Svigerfar var nok noe overrasket da vi kom flyttende med alt vi har av møbler, har spart opp og unnet oss litt nye ting og han så en smule himmelfallen ut da vi pakket ut og kom oss på plass :fnise: Han har hatt lite kontakt med oss når vi har bodd borte og har nok ikke helt trua på at vi skal få til ting. Da kjennes det ekstra godt at den teorien hans knekker litt i hop :lur:

Bryllupsplanlegginga går faktisk så det suser FruLykkeLi! Datoen er som du sier satt, kirke og lokaler er bestilt, meny er bestemt (med drikke), baren har vi en som skal ta seg av, kaker er vel relativt på plass, til og med bryllupskaka (den skal mamma lage) Antrekkene er på plass (blir bunad på både meg og mannen)jeg driver å planlegger pynting sammen med noen venninner, har tema klart for meg så håper på at dette skal bli bra :jepp:

Jeg driver med siste innspurt på bachelor, skal levere om 3 dager. Veilederen har virkelig villedet meg.. Jeg fikk plutselig beskjed om at hun mente jeg risikerte å stryke eller få en elendig karakter. (1 uke før innlevering!!!) Det var dårlig med tips å hente fra henne om hvordan jeg skulle få rettet dette opp igjen. I går etter at jeg hadde grått mine modige tårer ringte jeg en venn av familien som er lærer og sensor. Der fikk jeg masse god hjelp og jeg ser enden på dette. Håper på å bli ferdig i dag (måtte bare ha en liten KG pause :fnise: )

Vi har oppi alt dette travle såvidt fått tid til å starte prøvinga! EL er ikke før rundt den 16/4, men her er det bare å kjøre på å krysse fingre og tær! :sengekos:

Dette ble lange greier, sånn er det etter en liten periode uten nett ja! DA var det bachelorskriving igjen..! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som du har stålkontroll på bryllupsplanleggingen hvertfall. :) Ett år i forveien av vårt bryllup hadde vi ikke satt dato enda. :) Godt for alt somer gjort. Så koselig at dere skal gifte dere i bunader. Bunad er flott!! Skal du ha en sånn krone? (det har kanskje et annet navn, jeg vet ikke...)

Håper bachelor-oppgaven går i boks. Det er jo litt av en veileder som ikke kommer med den beskjeden før en uke før innlevering. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal ha brudekrone i sølv :) Den leier jeg. Bryllupet begynner å ta form i hodet, det gjenstår å se om alt går bra i praksis og ;) Vi har valgtå bytte lokaler nå da vi fant noen andre som var mye rimeligere og inklusiv utvask.

Bachelor er endelig levert inn. Var lite fornøyd med veileder, men fikk jo utrolig god hjelp av hun jeg ringte som er sensor og lærer. Er relativt fornøyd med oppgaven så nå få jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente på sensur.. !

Regnet litt på EL min på en EL.kalkulator jeg fant på nett, i følge den er EL 18/4, ikke 16/4 som jeg trodde så vi får bare stå på de kommende dagene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Der fikk jeg endelig tid til å sette meg litt ned med pc'en og dagboka ;)Her har vi vært igjennom EL-tiden og det ble en del :sengekos: Har etter EL hatt vondt nederst i magen og spesielt ut på høyre side.

Var ute og hadde jentekveld i går, veldig kos, og kjekt å slippe å våkne klein i dag :fnise: Ikke no drikking nå som jeg går å venter på å teste ;)

Lurer litt på når jeg skal ta test, hvor lenge jeg skal vente før det er noe vits i å ta en. Noen innspill på det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oioi! Så heldig du er skogstrollet, som fikk klaff sånn med en gang :hakeslepp: Med et stikk av misunnelse gratulerer jeg! :sjenert: Herlig at trollungen var så rask med å feste seg i mammas mage! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi! Så heldig du er skogstrollet, som fikk klaff sånn med en gang :hakeslepp: Med et stikk av misunnelse gratulerer jeg! :sjenert: Herlig at trollungen var så rask med å feste seg i mammas mage! :rodmer:

Tusen takk for det Envy! Skjønner absolutt godt at man med et snev av misunnelse gratulerer. Det var nesten så jeg vegret meg for å skrive at jeg allerede hadde blitt gravid. Føler veldig med mange av de her inne som prøver og prøver over lang tid... :trist:

Jeg gleder meg jo selvsagt masse over at jeg er gravid. Det har virkelig ikke gått helt opp for meg enda. Trodde nok at jeg kom til å ligne mer på mamma som sleit en del for å bli gravid, er takknemlig for at jeg slipper det.

Jeg er på besøk hos en venninne nå og tok testen på morningen i går. Ringte samboeren som ble utrolig glad da han hørte det! Var også fantastisk morro å ringe lillesøster som har gledet seg sånn til å bli tante! Jeg stod med tårer i øynene på badet til venninnen min da jeg ringte med henne og fortalte nyheten! Har lovet henne fra før av at hun skulle få vite det samme dagen som jeg testet positivt :fnise:

Nå krysser jeg fingrene for at alt skal gå så fint som det kan gå og at det til neste år blir både barnedåp og bryllup på samme dag! :kgbaby: :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...