Gå til innhold

Familiedrama..( i en dysfunksjonell familie)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å formulere meg, men en oppsummering angående min situasjon: meg om min stod bror stod hverandre ganske nær helt til han fikk sin første kjæreste.

Det siste året har han såvidt giddet å svare når jeg har sendt han sms eller prøvd å ringe ham. Jeg har jo synes det har vært litt rart, men tenkt at han var forelsket og opptatt med kjæresten, selv om de har vært sammen 3 år nå.

Så plutselig i forrige mnd droppet han bomben, forholdet hans var til tider så skakkjørt og de holdt på å gå fra hverandre pga meg.

Jeg skjønte ingenting. Han sa at kjæresten hadde overhørt en samtale vi hadde hatt i telefonen hvor vi endte med en høylytt krangel (vi pleier ikke å krangle). Problemet er at hun mener at jeg kalte henne en "drittkjerring". Han kan ikke huske at jeg har sagt noe slikt og jeg har ikke nevnt henne engang. Hun hadde i løpet av meg og min bror sin samtale, løpt ut av bilen hysterisk. (dette var for 2 år siden)

Jeg vet at jeg ikke har kalt henne noe stygt da jeg ikke pleier å snakke stygt om andre folk og jeg bare har truffet henne igjennom familiebesøk.

Jeg fikk ett ultimatum av min bror, si unnskyld til kjæresten hans, eller så ville han kutte meg og sønnen min ut av livet hans. Jeg spurte om han var seriøs og det var han. Jeg måtte spørre flere ganger hva jeg egentlig skulle unnskylde meg for, for jeg skjønte ikke det eller hvor dette kom i fra.

Jeg sa at jeg ville ikke unnskylde meg for noe jeg aldri har sagt til henne, men jeg kunne godt snakke med henne. Det var i ett øyeblikk greit, men så ikke.

Han sa til meg at han kom til å få ett h.. hvis han kom hjem uten at jeg ville si unnskyld og han ble sint på meg for at jeg ikke følte for å si unnskyld for noe jeg ikke har sagt eller gjort.

Jeg har såvidt snakket med denne damen for hun har gitt meg dårlige vibber fra første gang jeg traff henne. Ikke hjalp det på at hun sendte meg en venneforespørsel på fb for noen par mnd siden og hvor min bror sendte meg sms, ringte meg ned og sendte meg mld på fb og sa jeg var uhøflig og frekk som ikke hadde godtatt venneforespørselen hennes med en gang.

Utenom dette la han ut om at det plaget kjæresten hans daglig at hun følte at jeg ikke likte henne, hatet henne osv..sterke ord...

For meg er hele situasjonen helt absurd og jeg har grått mine tårer i fortvilelse og sinne. Hvordan bare droppe sin søster og nevø helt ut av det blå for en dame?

Det ironiske er at han sa han hadde blitt så familieorientert det siste året.. ja, han har virkelig funnet seg en bra dame som krever at han kutter sin søster og nevø ut av livet sitt, for en unnskyldning som ikke har rot i virkeligheten..

utenom dette så fortalte broren min dette dagen før han skulle være med å hjelpe meg å flytte + han skulle passe hunden min i en uke fordi jeg skulle opereres..det var han selv som hadde tilbydd seg å hjelpe meg og det var avtalt 3 mnd før. God timing med andre ord :(

Jeg tviler på at noen har orket å lese så langt, men det har vært en tung dag. Jeg fikk en sms fra min mor om at jeg var invitert til å feire min bror og kjæresten sin bursdag kommende uke.

Ikke ser jeg helt hvorfor hun tar seg bryet med å sende meg en invitasjon og spesielt når det er bursdagen til de to og hun vet at de har kuttet ut meg og min sønn.

Jeg har gitt mine foreldre beskjed om at jeg ikke kom til å komme på besøk til dem eller i besøk i nær fremtid da min bror og kjæresten bor i samme hus som dem. Min mor har bare sagt at vi må la denne kjæresten føle seg velkommen i familien og jeg har sagt at dette har ikke noe med å la henne føle seg velkommen i familien. Jeg er den eneste i familien denne kjæresten ikke har klart å "pisse opp etter ryggen" og kanskje det er det som plager henne...

Vet ikke hva jeg vil med innlegget..bare få det ut egentlig..jeg regner med at jeg skal få kritikk for å bare ikke ha sagt unnskyld..



Anonymous poster hash: 89169...7a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alltid lett å få nye familiemedlemmer.

Jeg kan ikke hjelpe deg, men jeg har en lignende erfaring.

Min bror har aldri kunne holde en grei tone med sine to søstre når han har hatt dame. Jeg vet ikke hva det er, han (han er død nå)var den beste broren jeg kunne ha! Vi hadde så mange interesserer sammen og likte å besøke hverandre som voksne også.

Første kone gikk rimelig bra i begynnelsen, men etterhvert ble det utrivelig å være sammen med dem. Kom vi på besøk, var det ikke så mye som et glass vann til barna og det var svimlende summer de skulle ha betalt for å stille opp å hjelpe til en sjelden kveld (sikter til en kveld minstemann var innlagt på sykehuset og jeg trengte hjelp noen timer med de to eldste). Så ble det skilsmisse og vi ble gode venner igjen- kjempe gode venner.

Helt til han møtte kone nummer to, da ble det utrivelig igjen. Husker TVen min gikk i stykker en fredagskveld og ungene hadde gledet seg til å se noe spesielt, min bror hadde to tver stående, men en av sønnene kunne jo kanskje finne på å komme hjem til helga og da trengs tven hjemme......

Jeg har kommet fram til at mye av problemet var min bror og ikke disse damene, men det behøver selvfølgelig ikke være slik hos deg :)

Håper dere får ordnet opp i dette, surt når det er uro i familien.



Anonymous poster hash: 30bbd...b29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo tatt kontakt med dama hans og forklare at du ikke har noe mot henne og at du ikke kjenner deg igjen i den situasjonen du ble bedt om å unnskylde for. Kanskje det bare er en lei misforståelse som kan oppklares.

Synes ikke du skal unnskylde for noe du ikke har gjort, men det er jo greit å fortelle henne at du ikke har noe imot henne hvis hun gåtgår rundt og tror det og dette plager henne såpass mye. Bare vær ydmyk og forståelsesfull når du tar kontakt. For selv om dette ikke har rot i virkeligheten så er det en vond følelse hun har.

Anonymous poster hash: a8c6b...3dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en vond situasjon :( Jeg vet ikke om jeg har noen gode råd til deg TS, men kanskje du gjøre som AB sier over her å dra og snakke med henne? Om ikke annet så kan du få forklart din side av situasjonen.

Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg føler med deg. Dette høres jo bare helt sprøtt ut.

Kan dere ta dette her ansikt til ansikt? Det må være mye bedre enn at broren din er mellomledd hele tiden. Lettere for denne kjæresten å tro på deg når du sier direkte til henne at du aldri har kalt henne "drittkjerring" og heller ikke har noen grunn til å mislike henne.

(Så må jeg si at jeg skjønner det hvis du har litt uvilje mot dette også, for denne kjæresten høres i overkant paranoid ut. Men det er antakelig prisen du må betale for å bevare et godt forhold til broren din. En bror, som forøvrig heller ikke handler rett her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes hele situasjonen er ganske sår og den kom jo som kastet på meg. Det at denne kjæresten hadde disse tankene i hodet om at jeg misliker og hater (!) henne. For meg høres det ut som hun ikke er helt på nett og hvorfor skal det plage henne så mye at jeg, som hun ikke kjenner noe særlig, eventuelt ikke liker henne?

Jeg kan ikke si jeg har så mye til overs for henne nå. I julen satt hun med ryggen til meg og overså meg totalt, så jeg satt jo og lurte på hvorfor hun oppførte seg slik da jeg ikke hadde gjort henne noe. (dette var før det skjedde)

Jeg synes ikke det er helt rimelig at jeg skal ta kontakt med henne og være ydmyk, da det var min bror som dumpet meg og min sønn, så lett som bare det. Han sa han hadde funnet damen i sitt liv og hvis jeg ikke ville si unnskyld, så var det mitt tap.

Jeg sitter med tanker om hvordan kan denne kjæresten kreve at han dropper sin egen søster og nevø. Jeg hadde skjønt det hadde jeg vært ett troll og ikke var grei, men jeg har jo ikke gjort henne noe, dette er jo tanker hun har funnet på i hodet sitt..

Min familie sier ingenting og det synes jeg er enda verre. Føles som jeg har mistet hele familien min.



Anonymous poster hash: 89169...7a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...