Gå til innhold

Planlagt ks. Noen erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var tiden etterpå,og hvor lenge før termin fikk dere time til snittet?Skal ha keisersnitt neste gang på grunn av rift grad tre ved forrige fødsel..

Anonymous poster hash: 49d1f...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jausau

Jeg hadde snitte i Mars 02, Juli 03, og September 04. Tiden etterpå hadde jeg trodd skulle være grusom, men det var det ikke, Klart at jeg sleit med siste mann når jeg skulle snu meg i sengen, men hallo, jeg hadde 3 snitt på under 2,5 år og jeg hadde også sterilisert meg. Så det var som forventet. Jeg sa nei til alt av smertestillende, men jeg fikk besøk av fysioen min fra før av som satte nåler. Med første mann reiset jeg hjem på dag 4, de 2 andre på dag 2.

Hmmm ja hvor lenge, iflg sykehusets terminer fikk jeg de 6 dager før men i følge mine fikk jeg den første 1 uker over, andre 8 dager over, og siste mann fikk jeg 11 dager over men når jeg prøvde å snakke med de om dette fikk jeg vite at UL aldri løy. jaja de om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine er tatt med keisersnitt, 5 uker før tiden på grunn av lav forstervekt (planlagt på det vis at jeg fikk vite det noen dager før).

Første gang fikk jeg infeksjon i såret. Det var grusomt, måtte åpnes opp igjen og antibiotikakur og alt samtidig som jeg skulle være nybakt mamma for første gang..... Lærte av det, og neste gang var "sandsekken" på plass. Hver gang jeg skulle reise meg opp, holdt jeg den over snittet. Det dempet både smerter og forhindret at stingene ble dradd for mye. Anbefaler det.

Ellers husker jeg det som ok, bortsett fra at ved "vanlig" fødsel er du kanskje raskere oppe og går de første dagene.



Anonymous poster hash: bf2f4...b2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jausau

Ellers husker jeg det som ok, bortsett fra at ved "vanlig" fødsel er du kanskje raskere oppe og går de første dagene.

Anonymous poster hash: bf2f4...b2d

Jeg husker at jeg så fort jeg kom opp på barsel, og fikk kose masse med klumpen så var det ok, og da bedøvelsen gikk helt ut, dvs i rompedelen var jeg i dusjen, og så oppe å gikk, så jeg lå ikke mye. Men alle er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...