Gå til innhold

Adoptere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å adoptere et stebarn.

Fra en familie hvor det har vannet psykisk terror, juling og alskens man kan tenke seg.

Saken skal forbi BV nå, og moren og stefaren får vel samvær under oppsyn.

Rus, vold og psykisk misbruk for å være vag.

Mister mor foreldrerett og ansvar selv m hun får samvær?

Jeg ønsker samtidig ikke ta fra barnet moren. Jeg ønsker å tilby meg å være en trygghet og støtte, kjent barnet i seks år, siden det var ett.

Er det dumt å vurdere å adoptere barnet?

Bor med barnefaren, så vil uansett være involvert som en "mor", vi har felles barn og tar derfor avgjørelser i plenum.

Vil i bunn og grunn bare elske dette lille vakre barnet i stykker, er så sint og fortvilet at jeg er helt svett :P

Tenk å slå barna sine ... jeg kunne aldri.

Herlighet for et rotete innlegg, sitter alene hjemme med våre felles barn og tankene bare virrer. Det lille gode barnet jeg har kjent i så mange, som har levd i et helvete hos den andre familien sin...

Anonymous poster hash: fef5c...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sier barnefaren og barnevernet?



Anonymous poster hash: 133eb...9fb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefar er med på notene. BV holder vel enda på å samle trådene.

Adopsjon er kanskje ikke det mest aktuelle, det er vel måte å vise vilje og ønsker og kjærlighet på.

Samtidig vil jeg ikke erstatte moren, det føles jo feil. Barnet har en mor selv om mor ikke har klart å VÆRE mor.

Barnet er jo for ungt til å velge noe sånt i tillegg.

Anonymous poster hash: fef5c...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo ikke få adoptere. Da må begge foreldrene FRIVILLIG si fra seg all kontakt for alltid. Barnet får ikke arverett etter sin øvrige familie.

Ikke så aktuell problemstilling, Det ville du visst om du leste over loven i 2 minutter.

Anonymous poster hash: 92969...b56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. samarbeider mor med barnevern og barnefar? Isåfall er det vel best hun får være mor? hvor gammelt er barnet og hvordan er forholdet til mor?



Anonymous poster hash: 133eb...9fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: MOR få frasi seg all rett til kontakt.

Tulletråd.

Anonymous poster hash: 92969...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil jo ikke få adoptere. Da må begge foreldrene FRIVILLIG si fra seg all kontakt for alltid. Barnet får ikke arverett etter sin øvrige familie.

Ikke så aktuell problemstilling, Det ville du visst om du leste over loven i 2 minutter.

Anonymous poster hash: 92969...b56

Kan ta det til nemnda, får man støtte fra barnevernet ligger man bra an! Fosterforeldre kan jo adoptere mot foreldres vilje!

Anonymous poster hash: 133eb...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta det til nemnda, får man støtte fra barnevernet ligger man bra an! Fosterforeldre kan jo adoptere mot foreldres vilje! Anonymous poster hash: 133eb...9fb

Kildereferanse??

Det skjer nemlig ikke når mor er i bilde!!

For noe tull!

Anonymous poster hash: 92969...b56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kildereferanse??

Det skjer nemlig ikke når mor er i bilde!!

For noe tull!

Anonymous poster hash: 92969...b56

Enig, det kommer ikke til å skje i dette tilfellet, det er jeg villig til å vedde mange penger på.

Anonymous poster hash: 7694c...c68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er ikke fostermor heller. Dette er en helt "vanlig omsorgssak" der barne skal bo hos far. Mor får etter all sannsynlighet beholde foreldreansvaret og få samvær under tilsyn, dersom hun ønsker.

ARVERETTEN til barnet er i seg selv et argument.

Anonymous poster hash: 92969...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kildereferanse??

Det skjer nemlig ikke når mor er i bilde!!

For noe tull!

Anonymous poster hash: 92969...b56

Sier jo ikke det kommer til å skje eller at det burde skje! men jeg har selv vært under barnevernet så jeg kjenner en mor som ble fratatt barnet sitt når jenta var 4 uker gammel og fosterhjemmet fikk adoptert barnet selv om mor ikke ville. Et par jeg kjenner driver å prøver å få gjennom en adopsjon på gutten som har bod hos de fra han var ca en mnd. Moren til gutten er veldig av og på når det gjelder kontakt og om hun ønsker å få gutten tilbake. Barnevernet mener hun ikke har en sjanse og adopsjonen er sikker.

Anonymous poster hash: 133eb...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier jo ikke det kommer til å skje eller at det burde skje! men jeg har selv vært under barnevernet så jeg kjenner en mor som ble fratatt barnet sitt når jenta var 4 uker gammel og fosterhjemmet fikk adoptert barnet selv om mor ikke ville. Et par jeg kjenner driver å prøver å få gjennom en adopsjon på gutten som har bod hos de fra han var ca en mnd. Moren til gutten er veldig av og på når det gjelder kontakt og om hun ønsker å få gutten tilbake. Barnevernet mener hun ikke har en sjanse og adopsjonen er sikker. Anonymous poster hash: 133eb...9fb

Barnevernet uttaler IKKE at mor ikke har en sjanse og at adopsjon er sikker... Det har de ingen myndighet til!!

De er ikke et adopsjonsforum.

Den andre saken er aspekter ved seg som er ukjent, og ligner overhodet ikke på denne.

Den biologiske retten er sterk her i landet. At du har vært under BV gjør deg ikke til adopsjonsveileder. TS har ikke nøtta peiling på regelverket, som gjør det helt unødvendig å slenge ut av seg slike kommentarer uten en bitteliten rot i virkeligheten.

Anonymous poster hash: 92969...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din rolle kan være den støttende og stabile personen i livet til ungen uten at du adopterer. Elsk barnet i stykker, det trenger den. Gjør det du kan for at samboeren din får full foreldrerett, og for at barnet skal føle seg trygg og komfortabel hos dere.

En eventuell adopsjon fra din sine bør ikke være fokus nå, fokuset bør være på at barnet havner i en trygg omsorgssituasjon.

Lykke til, det er bra barnet har en far og en "ekstramor" som vil gjøre alt for han/hun.

Anonymous poster hash: 8adc0...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnevernet uttaler IKKE at mor ikke har en sjanse og at adopsjon er sikker... Det har de ingen myndighet til!!

De er ikke et adopsjonsforum.

Den andre saken er aspekter ved seg som er ukjent, og ligner overhodet ikke på denne.

Den biologiske retten er sterk her i landet. At du har vært under BV gjør deg ikke til adopsjonsveileder. TS har ikke nøtta peiling på regelverket, som gjør det helt unødvendig å slenge ut av seg slike kommentarer uten en bitteliten rot i virkeligheten.

Lyst til å roe deg ned et par hakk, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet uttaler IKKE at mor ikke har en sjanse og at adopsjon er sikker... Det har de ingen myndighet til!!

De er ikke et adopsjonsforum.

Den andre saken er aspekter ved seg som er ukjent, og ligner overhodet ikke på denne.

Den biologiske retten er sterk her i landet. At du har vært under BV gjør deg ikke til adopsjonsveileder. TS har ikke nøtta peiling på regelverket, som gjør det helt unødvendig å slenge ut av seg slike kommentarer uten en bitteliten rot i virkeligheten.

Anonymous poster hash: 92969...b56

Unnskyld meg, men her er det snakk om at moren og stefaren til denne gutten SLÅR og bruker rus og det som verre er!

Jeg kan ingenting om dette når det gjelder loven her i landet, men ut i fra det jeg får inntrykk av, så mener du at barnet skal få lov til og være hos moren når det er åpenbart at dette barnet trenger hjelp VEKK FRA mor og stefar.

Jesus.

Anonymous poster hash: 4fc50...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst til å roe deg ned et par hakk, eller?

Man får ikke spy ut av seg masse svada og prøve å fremstå som en person med tilsynelatende kunnskap uten å forvente motstand.

Jeg er helt rolig, ellers takk. Synd dette opprører deg, men det betyr lite for meg.

Anonymous poster hash: 92969...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unnskyld meg, men her er det snakk om at moren og stefaren til denne gutten SLÅR og bruker rus og det som verre er! Jeg kan ingenting om dette når det gjelder loven her i landet, men ut i fra det jeg får inntrykk av, så mener du at barnet skal få lov til og være hos moren når det er åpenbart at dette barnet trenger hjelp VEKK FRA mor og stefar. Jesus. Anonymous poster hash: 4fc50...95e

hva har dette med adopsjon å gjøre?

Aner ikke om du er 12 år, men hvor har jeg antydet at barnet skal være sammen med mor?

Hvor har jeg antydet at TS ikke er en utmerket stemor?

(Men man kan jo spørre seg hvordan dette kunne pågå så lenge, men det har heller ingenting med ap,ramme om adopsjonsrettigheter å gjøre.)

Sprøtt at du kaller deg Jesus!

Anonymous poster hash: 92969...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke spy ut av seg masse svada og prøve å fremstå som en person med tilsynelatende kunnskap uten å forvente motstand.

Jeg er helt rolig, ellers takk. Synd dette opprører deg, men det betyr lite for meg.

Du virker veldig passiv aggressiv. Det går an å si ifra på en voksen og hyggelig måte at noen tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barneverntjenesten og det skjer, med babyer og små barn, at fosterforeldre får adoptere. Men det er en lang prosess for man skal være 110% sikker på at tilbakeføring eller utvidet samvær ikke er en mulighet.

Stebarnsadopsjon er ikke barnevernets anliggende. Det er en privat sak der foreldrene må samtykke til dette. Verken barnevern eller fylkesnemnda vil legge seg i en slik prosess. Om barnet blir godt ivaretatt av far så er det en sak mellom ham og mor om stemor skal adoptere barnet. Samvær vil også være en sak mellom far og mor så lenge far har foreldreansvar og hovedomsorgen. Samvær mellom foreldre er heller ikke barnevernets oppgave.

Om mor ikke ønsker å adoptere bort barnet så er muligheten liten for at du får adoptere.



Anonymous poster hash: 0d6b8...b97
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker veldig passiv aggressiv. Det går an å si ifra på en voksen og hyggelig måte at noen tar feil.

Jeg kan ikke ta ansvar for dine følelser.

Men dette svaret:

"Kan ta det til nemnda, får man støtte fra barnevernet ligger man bra an! Fosterforeldre kan jo adoptere mot foreldres vilje! "

-blir for dumt.

Anonymous poster hash: 92969...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...