Gå til innhold

Sexy for tidlig


beige

Anbefalte innlegg

Skru på Tv2 Bliss og se programmet "Sexy for tidlig"

Her har mange foreldre noe å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva handler det om? Har ikke tv ...



Anonymous poster hash: 83732...8ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva handler det om? Har ikke tv ... Anonymous poster hash: 83732...8ba

Sannsynligvis noen som er sexy for tidlig, tror du ikke?

Anonymous poster hash: f398a...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten så jeg gruer meg til å få mitt første barn, samfunnet nå er jo helt sykt!

programmet handlet om hvordan dagens barn blir oppfordret til å være penest mulig, spesielt rettet mot jenter.

bare det å kalle barna sine "prinsesser", som MANGE gjør, gir barna et urealistisk bilde av hvordan ei ordinær/normal jente er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så dette programmet og er ikke sjokkert på noen måte. Blir bare mer og mer trist i denne verdenen! Det er så mye farlig som kan oppstå når man er så ung, utrolig tragisk å se, men veldig opplysende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi voksne har et stort ansvar for å prøve å gi dagens jenter en mye mer naturlig og komfortabel holdning til kropp og utseende. Media er grufull, det finnes overalt! Følg med på hva barna deres/ungdommen deres ser på på telefonen sin, nettbrettet og tven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten så jeg gruer meg til å få mitt første barn, samfunnet nå er jo helt sykt!

programmet handlet om hvordan dagens barn blir oppfordret til å være penest mulig, spesielt rettet mot jenter.

bare det å kalle barna sine "prinsesser", som MANGE gjør, gir barna et urealistisk bilde av hvordan ei ordinær/normal jente er.

blir ikke flere om du bruker store bokstaver...

Anonymous poster hash: 88b22...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir ikke flere om du bruker store bokstaver...

Anonymous poster hash: 88b22...2e1

Æsj, åsså jeg som trodde det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, åsså jeg som trodde det da...

Jeg syns det blir flere når du bruker store bokstaver. ;)

Kjenner jeg blir litt skremt som mor til en 2-åring. Vi har aldri kalt henne prinsesse, kledd henne i kjoler utenom spesielle anledninger eller "påtvunget" henne typiske jentestereotyper. På tross av dette kom hun her om dagen hjem fra barnehagen og ba om å få på seg prinsessekjole. Hun går i småbarnsavdelig der de eldste er 3 år, jeg skjønner ikke hvordan de kan være opptatt av slikt så tidlig. Pekte også på en jente på butikken med langt hår og sa "prinsessehår". Skikkelig nedtur for mamma som trodde at mini som fremdeles har kort babyhår ikke brydde seg om slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett denne dokumentaren (?), men jeg kan fortelle - samfunnet har for alltid kjønnsdelt gutter og jenter. Gutter leker med biler, liker fargen blå og spiller gameboy. Jenter leker med dukker, kler seg ut som prinsesser og vil ha langt, flott hår som Gullhår.

Det betyr dermed ikke at dette gir et skjevt bilde for jenter i oppveksten. Det er en helt annen sak om en av foreldrene tvinger barnet sitt til å gjøre noe av dette, på bakgrunn av kjønn. Jeg som jente, lekte både med barbie og biler. Jeg har hatt gameboy, spilt playstation med broren min, og samtidig brukt mamma sin sminke uten at hun så det. Jeg har et helt normalt, sunt syn på kroppen min og utseende mitt til dags dato. La nå barn få være barn. Om jenta di på 2 år vil kle seg ut som prinsesse - la henne gjøre det.

Foreldre nå til dags er jo så jævla opptatt av småting som ingen brydde seg om for mindre enn 20 år siden. De blir nok mere skadeskutt om foreldrene nekter dem ting kun fordi et tv-program "sier det".

Igjen, jeg har IKKE sett denne dokumentaren, men svarer på et generelt grunnlag om hva som er "jentete" og hva som er "guttete".



Anonymous poster hash: 2d395...3f4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dokumentaren var alt for feministisk vinklet. Ikke alle valg jenter tar er på bakgrunn av et ubevisst ønske om å være en sexdukke.

Det som ble tatt opp vært på ingen måte et nytt fenomen, for 10 år siden når jeg var 13 år var akkurat de samme tingene i fokus. Eneste forskjellen var at vi var dummere i forhold til nettsikkerhet..

Jeg kan kle på meg kjoler, sminke meg flott og ta på høye heler, uten at det betyr noen verdens ting. Dette er noe som blir helt ignorert som en mulighet i dokumentaren.

Og seriøst, når man er så dum at man sender nakenbilder av seg til drittsekken i parallellklassen, fortjener man nesten at han sender bilder videre.

Anonymous poster hash: 84848...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...