Gå til innhold

Forslag til øvelser/ leker på barneskolen som skal fremme inkludering?


Gjest princess123

Anbefalte innlegg

Gjest princess123

Hei!

Jeg er en lærerstudent og har en oppgave, hvor jeg må finne 2-3 øvelser (leker, undervisningsopplegg) som skal fremme inkludering av og forståelse for andre religioner og livssyn.. Noen tips? Noen lærere her?

Jeg er usikker på hvor stor grad vanlige leker som sisten og sura vil fremme inkludering? Vi har jo lært at all lek bringer barn sammen osv, men lurer på om jeg må ha en mer skjerpet øvelse/ lek? Hmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se om du finner en form for dramaøvelser, gjerne med litt fysisk kontakt, da man blir litt mer åpen og inkluderende, ovenfor mennesker man har hatt litt fysisk kontakt med. Tenker blant annet på øvelser der en er blind og den andre leder ( handler litt om å tørre å stole på den som leder og for lederens del, å vise hensyn til " den blinde" , på øvelser der man i gruppe forteller en historie eller mimer hverdagslige ting mm

Du finner sikkert noe bedre på biblioteket eller på nett, men her er en bok som kan være til inspirasjon og som ligger ute på bokhylla.no http://www.nb.no/nbsok/nb/e6f7946d0e5d3b2ea4e9dc41f5a19f8d?index=2#8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...