Gå til innhold

Å forlate sitt eget barn, for en ny mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som gikk fra faren til barnet sitt, til fordel for en annen mann. De ble enige om 50/50 fordeling, har bodd i samme nabolag og det har fungert bra frem til nå!

Min venninne ønsker å flytte sammen med denne nye kjæresten, og ønsker samtidig å flytte til et nytt sted som ligger ca 30 min unna, med bil. Hun vil fortsette med 50/50 fordeling, men det går ikke bf med på (selvfølgelig) det er jo vanskelig å få til i praksis og i hvertfall ikke det beste for barnet som snart er fem år. Min venninne mente at bf bare kunne slippe han av og hente han i bhg på vei til og fra jobb, men det gikk han ikke med på.

Da sier hun det at hun skal uansett flytte, og at det beste for barnet hadde vært å se foreldrene sine like mye. Men går det ikke så går det ikke. Hun tar så lett på det, og skjønner ikke det at han kommer til å savne mamma'n sin noe enormt, mens hun flyr rundt med ny type og "lever livet"

Hun sier også at hun kommer til å dra å besøke han ofte, men det er jo ikke i nærheten av samme som å ha daglig omsorg for barnet sitt.

Jeg har prøvd å snakke med henne, for å få henne til å endre mening og håpet at hun skulle innse at sønnen burde være det viktigste i livet hennes og at han alltid må komme først. Jeg skjønner ikke hvordan hun kan gjøre dette mot sitt eget barn. Jeg har vært så sint på henne, men nå er jeg mest lei meg og trist av å tenke på hvordan sønnen hennes kommer til å få det med å kun se mamma anhver helg.

Jeg hadde også håpet at hun skulle ombestemme seg etter det hadde gått noen uker, men det har hun ikke gjort. Det verste er at hun nesten ikke bryr seg heller, det er ille når jeg tar mer på vei for dette enn hun gjør selv.. Hun skjønner ikke at det hun gjør er riv ruskende galt! For det er vell det? Er vell ikke jeg som overdriver noe veldig? Dette kan ikke være normalt for en mor å gjøre!

Hva kan jeg si eller gjøre for at hun skal ta til fornuft og prioritere sønnen sin først?

Anonymous poster hash: 9a886...2e2

Menn gjør jo dette hele tiden...

Anonymous poster hash: 340b0...6e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For ei mor! Stakkars barn som blir født av sånne foreldre.

for du er så mye bedre???? :P

Anonymous poster hash: 340b0...6e4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem er så du ts som velger å lage en sak på kg om dette? Ikke er det dine barn og heller ikke din familie. Og hva du måtte mene om barnefar er helt uinteressant!

30 minutter er dessuten svært lite. Det er fåtallet i dag som klarer å skaffe seg bolig med nok soverom nærmere enn dette.

Kanskje på tide at du innser at du ikke har noe med å brette ut og pirke på din venninnes liv?



Anonymous poster hash: 50776...864
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte 30 min til jobb tidligere - hver dag! Og så skal denne samme avstanden gjøre at barnet skal "miste" moren sin? Besøke av og til?? Jeg hadde blitt knust om forholdet vårt hadde raknet og jeg ikke skulle se barna mine daglig - og knust for at vi hadde gjort de til kasteballer :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, minner meg om en bekjent som flyttet fra mann og to små barn. Men hun flyttet til USA! For å bli sammen med en mann hun hadde møtt via nettet.

De første årene etter at hun flyttet hadde hun kun kontakt med barna via webcam...

Anonymous poster hash: 8d9fd...e1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

for du er så mye bedre???? :P

Anonymous poster hash: 340b0...6e4

Jeg hadde aldri forlatt mitt eget barn! Jeg kjemper om å få mer tid med han for jeg vil ha min egen sønn mer. Endret av Hummels
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter????

Her vi bor har minst halvparten av barna så lang vei eller lengre til skolen.

Jeg vil tro hun absolutt ikke har noen intensjoner om å "forlate" eller "miste" barna, noe som heller ikke er en realistisk mulighet for far å oppnå kun pga en slik filleavstand.

Her er det far som må slutte å være en urimelig kranglefant!

Anonymous poster hash: 94ce8...a08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvtime er dårlig? Jeg ble kjørt 4 timer ti, og fire timer fra hver eneste helg mine fem første år. Har ikke tatt skade av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette får nok ikke du gjort så mye med, og må nok stå på sidelinjen og se på. -selv om det er vanskelig ovenfor dette barnet.

Jeg har ikke barn selv men har likevel veldig vanskelig for å forstå at mødre og fedre reiser fra barn og ansvar i jakten på egen lykke.

Anonymous poster hash: 55182...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig hadde jeg funnet det vanskelig å være venninne med denne kvinnen. Jeg synes det er et ekstremt dårlig karaktertrekk å ta så lett på å flytte fra sitt eget barn, og jeg hadde sannsynligvis ikke klart å forhindre at holdningen min skinte gjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke si noenting, tror jeg. Hun har bestemt seg og hun kommer ikke til å snu uansett hva du sier.

Jeg syns det er dårlig gjort overfor sønnen.

Når det er sagt så er dette sånn som fedre gjør "hele tiden"... det er ikke like mye ramaskrik da. Da er det liksom "vanlig".

Anonymous poster hash: a2c10...398

Det gjør det jo ikke noe mer ok av den grunn da.

Anonymous poster hash: 2310e...c58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker burde bare ikke få barn. Synes virkelig hun burde skamme seg! Egoistiske kjerring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig hadde jeg funnet det vanskelig å være venninne med denne kvinnen. Jeg synes det er et ekstremt dårlig karaktertrekk å ta så lett på å flytte fra sitt eget barn, og jeg hadde sannsynligvis ikke klart å forhindre at holdningen min skinte gjennom.

Hun flytter da virkelig ikke FRA barnet sitt! Hun flytter MED barnet sitt, og kun en halv times reisevei.

Av en eller annen grunn har barnets far gått i vranglås, og fått for seg den latterlige idéen at dette på noe vis skulle kunne påvirke deres samværsavtale.

Anonymous poster hash: 94ce8...a08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun flytter da virkelig ikke FRA barnet sitt! Hun flytter MED barnet sitt, og kun en halv times reisevei.

Av en eller annen grunn har barnets far gått i vranglås, og fått for seg den latterlige idéen at dette på noe vis skulle kunne påvirke deres samværsavtale.

Anonymous poster hash: 94ce8...a08

Det står i startinnlegget at hun flytter, og ikke ser på det som et voldsomt stort problem om hun ikke får samvære med barnet annet enn besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun bestemt seg, så har hun bestemt seg. Personlig synes jeg det er utrolig egoistisk av henne å tenke på denne måten. Barnet bør og skal komme først, dvs foran en ny kjæreste. Det burde være en selvfølge for alle aleneforeldre.

Jeg er ikke alenemor og skjønner derfor ikke greien med å flytte en halvtime unna. Man bør prøve å finne et bosted i nærheten av hverandre. Men i dette tilfellet så virker det som om at mor tar veldig lett på foreldreansvaret/omsorgen for barnet og da bør jo far ha hovedomsorgen mens mor har samvær. Jeg ville sagt det samme om det hadde vært far som hadde gjort det samme i denne situasjonen.

Så her synes jeg mor bør ta seg litt sammen eller gi hovedomsorgen til far (pga at hun tar så lett på det). Men nå skal man jo ikke ta forhastede beslutninger. Det finnes jo mange tilfeller hvor 50/50 deling har fungert utmerket selv om man ikke bor i samme nabolag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig hadde jeg funnet det vanskelig å være venninne med denne kvinnen. Jeg synes det er et ekstremt dårlig karaktertrekk å ta så lett på å flytte fra sitt eget barn, og jeg hadde sannsynligvis ikke klart å forhindre at holdningen min skinte gjennom.

Jeg forstår godt hva du mener. Jeg trodde først ikke jeg skulle klare å fortsette noe vennskap fordi jeg syns det er vanskelig å se på henne på samme måte som tidligere. Har mistet litt respekten for henne, men samtidig er jeg glad i henne og ønsker henne bare godt.

Anonymous poster hash: 9a886...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun flytter da virkelig ikke FRA barnet sitt! Hun flytter MED barnet sitt, og kun en halv times reisevei.

Av en eller annen grunn har barnets far gått i vranglås, og fått for seg den latterlige idéen at dette på noe vis skulle kunne påvirke deres samværsavtale.

Anonymous poster hash: 94ce8...a08

Jo hun flytter fra barnet sitt. Hun tar han ikke med seg siden hun og bf ikke blir enige.

Ts

Anonymous poster hash: 9a886...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det barnefar som er vrang, da. 30 min unna er ikke akkurat mye. Og det å droppe henne som venninne pga av dette er en enorm overdrivelse.

Ikke bra at hun "velger bort" barnet, men far må ta sin del av den avgjørelsen!

Anonymous poster hash: 44516...487

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle blir opprørt over mor??

Det er da pokker meg barnefaren som er vanskelig her! 30 minutter er ingenting. Går jo fort med 30 minutter bare i oslo.....

Tipper det er en grinete ex som legger kjepper i hjulene for mor.

Og ts: dette er virkelig ikke en sak for deg. Dette er mellom mor og far til barnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i startinnlegget at hun flytter, og ikke ser på det som et voldsomt stort problem om hun ikke får samvære med barnet annet enn besøk.

Vil anta hun ikke ser på det som et realistisk scenario, derav ikke et problem.

Anonymous poster hash: 94ce8...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...