Gå til innhold

Fortalte du om graviditeten til barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller lot du dem bare se magen vokse selv? Vurderer å ta på "storesøster"-body, men er usikker på om det er "teit" og de bare heller skal få se det selv?

Anonymous poster hash: f91a9...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke de bryr seg så veldig mye, for å være helt ærlig.

Anonymous poster hash: b7d9d...64f

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de bryr seg så veldig mye, for å være helt ærlig.Anonymous poster hash: b7d9d...64f

Tenker mer for å slippe spørsmål :) så når magen blir stor, vet de jo hvorfor..

"Ååå, er du graviiid?" Osv.

Anonymous poster hash: f91a9...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør selvfølgelig fortelle barnehagen at barnet ditt skal bli storesøster!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage har vi blitt fortalt at de ønsker å få vite om slike nyheter om det oppstår (graviditet, skilsmisse, nært familiemedlem som er død etc.).



Anonymous poster hash: 398b6...eef
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når man er voksen forteller man det face to face. Muntlig.



Anonymous poster hash: 398b6...eef
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke de bryr seg så veldig mye, for å være helt ærlig.Anonymous poster hash: b7d9d...64f

Selvfølgelig gjør de det!

Anonymous poster hash: 33b75...5b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller lot du dem bare se magen vokse selv? Vurderer å ta på "storesøster"-body, men er usikker på om det er "teit" og de bare heller skal få se det selv?

Anonymous poster hash: f91a9...b98

Dette er typisk gravide mennesker, de tror alle og enhver er interessert i deres graviditet, hvor mye de går opp i vekt, hvor stor barnet er, hvem uke de er i, legger ut ultralyd bilde rog magebilder, men vet dere hva, det er FÅ som er interessert bortsett fra deg og evt dine nærmeste! Greit å informere bhg, men ærlig talt virker som du tror hele verden skal være interessert i din gravditet. Dette gravid "syndormet" står det en bra artikkel om på foreldre og barn, les den du!

Anonymous poster hash: 7440f...015

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt det ansikt til ansikt som en voksen. Jeg skal bli store søster/bror klær synes jeg bare er teit. Men helt klart noe som bhg bør vite i forbindelse med barnet som går der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man bør si fra om det, det er jo en ganske stor omveltning for barnet, noe som de ansatte i barnehagen antageligvis har erfaring med. Med mindre man ser barnehagen kun som en oppbevaringsplass, da.

Men ser ikke noe poeng i å lage noe show ut av det ved å kle på storesøster/storebror-klær. Det kan man forbeholde venner og familie, som faktisk er personlig interessert.

Anonymous poster hash: 9a027...95b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Dette er typisk gravide mennesker, de tror alle og enhver er interessert i deres graviditet, hvor mye de går opp i vekt, hvor stor barnet er, hvem uke de er i, legger ut ultralyd bilde rog magebilder, men vet dere hva, det er FÅ som er interessert bortsett fra deg og evt dine nærmeste! Greit å informere bhg, men ærlig talt virker som du tror hele verden skal være interessert i din gravditet. Dette gravid "syndormet" står det en bra artikkel om på foreldre og barn, les den du!

Anonymous poster hash: 7440f...015

Så ikke bry deg da?? Jeg har lagt ut ett bilde som gravid, og det var julaften sammen med mannen min. Ikke alle gravide snakker om det konstant, men dette er jo en reel problemstilling som kan påvirke barnet, ergo noe bhg bør vite om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster gikk i familiebarnehage, og var så stor at hun fikk vite det ganske tidlig.

Vi fortalte bhg først, slik at de fikk innblikk i familiesituasjonen, dynamikken kan jo bli påvirket.

Jeg var feks veldig dårlig og kvalm og sliten.

Hvorfor IKKE si ifra liksom?

Anonymous poster hash: 04e11...93c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ikke bry deg da?? Jeg har lagt ut ett bilde som gravid, og det var julaften sammen med mannen min. Ikke alle gravide snakker om det konstant, men dette er jo en reel problemstilling som kan påvirke barnet, ergo noe bhg bør vite om.

Ingen andre enn deg og mannen din bryr seg om ditt gravidbilde på face feks, sorry men det er realiteten...

Anonymous poster hash: 7440f...015

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når man er voksen forteller man det face to face. Muntlig. Anonymous poster hash: 398b6...eef

På hvilken måte mener du at voksenhet har noe som helst med det å gjøre? Det kan du få forklare. Beklager, jeg ser ikke noe logikk i det du skriver, det eneste jeg ser er et tragisk forsøk på å forsøke og slenge dritt til en ukjent person på internett.

Dette er typisk gravide mennesker, de tror alle og enhver er interessert i deres graviditet, hvor mye de går opp i vekt, hvor stor barnet er, hvem uke de er i, legger ut ultralyd bilde rog magebilder, men vet dere hva, det er FÅ som er interessert bortsett fra deg og evt dine nærmeste! Greit å informere bhg, men ærlig talt virker som du tror hele verden skal være interessert i din gravditet. Dette gravid "syndormet" står det en bra artikkel om på foreldre og barn, les den du! Anonymous poster hash: 7440f...015

Først sitter du og lirer av deg all mulig dritt om gravide, så skriver du lenger ned: "greit å informere bhg" - jaha? Hva var da hensikten med drittslengingen,

Jeg ville sagt det ansikt til ansikt som en voksen. Jeg skal bli store søster/bror klær synes jeg bare er teit. Men helt klart noe som bhg bør vite i forbindelse med barnet som går der.

På hvilken måte mener du det å snakke med noen "ansikt til ansikt" har noe med voksenhet å gjøre? Jeg kan fortelle deg at alle 1-3-åringene i barnehagen utelukkende forteller ting til de voksne "ansikt til ansikt" - hvor voksne mener du at de er, sånn ærlig talt?

Synes man bør si fra om det, det er jo en ganske stor omveltning for barnet, noe som de ansatte i barnehagen antageligvis har erfaring med. Med mindre man ser barnehagen kun som en oppbevaringsplass, da.

Men ser ikke noe poeng i å lage noe show ut av det ved å kle på storesøster/storebror-klær. Det kan man forbeholde venner og familie, som faktisk er personlig interessert.Anonymous poster hash: 9a027...95b

Det handler ikke om "show", det handler om at man ikke har tid til (eller gidder) å ta ansatte til side for å annonsere sin graviditet! Da snakker man om å tro at alle er veldig interesserte, hvis man tror de ansatte har lyst eller tid til å stå og snakke med deg om temaet ;) ! En body forteller det, enkelt og greit, ikke noe snakk. Ferdig opplyst, det er dét det handler om og ingenting mer.

Ingen andre enn deg og mannen din bryr seg om ditt gravidbilde på face feks, sorry men det er realiteten... Anonymous poster hash: 7440f...015

Det er faktisk ikke realiteten, selvom du kun er opptatt av deg selv, betyr det ikke at alle andre er sånn, så snakk for deg selv! Dette er avsporing, men du trengte å høre det.

Anonymous poster hash: f91a9...b98

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Selfie

Når du har fortalt ungen din at hun skal bli storesøster, er det greit å også informere barnehagen slik at de vet hva hun "går gjennom". Men å si det med en body er bare teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi fortalte det til barnehagen før barnet fikk vite det. Men det var først og fremst fordi jeg hadde Hyperremisis i første halvdel av svangerskapet. Synes det var greit at bhg fikk vite grunnen til at jeg plutselig aldri leverte/hentet. Og hvorfor gutten vår omtalte meg mye som syk.

Tror det er viktig å fortelle det. Barn merker de minste forandringer i hjemmet, og det kan gjenspeiles i oppførselen i bhg. Praktisk at de ansatte vet årsaken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Ingen andre enn deg og mannen din bryr seg om ditt gravidbilde på face feks, sorry men det er realiteten...

Anonymous poster hash: 7440f...015

Veldig mange gjorde det jo, nettopp fordi vi har familie på andre siden av landet.. Det finnes mennesker som klarer å være glad på andre sine vegne, selvom du tydeligvis ikke klarer det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Ja, min er under 2 år så har ikke noe særlig med språk enda. Jeg fortalte det da magen ble tydelig gravidmage. Alle forandringer i livet som kan ha innvirkning på barnet tenker jeg det er greit å informere barnehagen om enten det er graviditet, skilsmisse, sykdom, død eller andre hendelser som preger livssituasjonen.

Endret av Mahnaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kisskiss

har jobbet i barnehage og vi synes det var kjempe gøy å høre når de på avdelingen ble storesøster/storebror :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...