Gå til innhold

Barnefar har ikke lappen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan han øvelseskjøre med deg? Da får du avlastning på kjøreturene, og han får trening på å kjøre slik at det blir enklere å ta lappen.

Ville ALDRI latt han øvelseskjøre med barn i baksetet.

Anonymous poster hash: 4179d...2b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ALDRI latt han øvelseskjøre med barn i baksetet.

Anonymous poster hash: 4179d...2b3

Nå er det evigheter siden jeg tok lappen, så mulig reglene er endret.

Men kan man virkelig øvelseskjøre med noen i baksetet?

Trodde bare man kunne ha med seg den man øvelseskjørte med!

Forøvrig er øvelseskjøring en sånn ting som ikke er anbefalt at man får partneren sin til å hjelpe seg med.

Kan fort bli mye krangel og mas ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det evigheter siden jeg tok lappen, så mulig reglene er endret.

Men kan man virkelig øvelseskjøre med noen i baksetet?

Trodde bare man kunne ha med seg den man øvelseskjørte med!

Forøvrig er øvelseskjøring en sånn ting som ikke er anbefalt at man får partneren sin til å hjelpe seg med.

Kan fort bli mye krangel og mas ut av det.

"Du må gjerne øvingskjøre med passasjerar når du er komen langt nok i opplæringa til at det er fornuftig" http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreropplaering/Ovelseskjoring/Personbil

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du må gjerne øvingskjøre med passasjerar når du er komen langt nok i opplæringa til at det er fornuftig" http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreropplaering/Ovelseskjoring/Personbil

Med andre ord ikke det du begynner med.

Må egentlig si meg enig med AB øverst her.

Unger kan være utrolige distraksjonsfaktorer også for de som er drevne og har kjørt i mange år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å øvelseekjøre da jeg var 16 år. Satt bak rattet på langturer med min mor, men tok ikke lappen før jeg var 26 år. Og da hadde jeg en baby, dermed øvelseekjørte jeg med han i baksetet. Men da var jeg trygg. Husker også at det var kontroll da, og det var ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 5cb49...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv ikke lappen, er 24 og blir 25 i år. Kjæresten har lappen, men i og med vi at vi bor veldig sentralt har vi ikke noe behov for bil når busstilbudet der vi bor er såpass bra. Nå har vi ikke barn enda, og selv om vi har en "plan" på når vi skal begynne å prøve, har jeg egentlig ikke planlagt å ta førerkortet, ikke med de prisene som er nå - det har jeg ikke råd til.

Tror neppe prisene vil synke med tiden...

Anonymous poster hash: 0b837...c79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg skrev også om dette i 2013 :) Ville først velge å være anonym, men skjedde noe feil underveis her :) Og nei, jeg er ikke en mann :laugh: Det er sikkert et luksusproblem dette her, men interessant å høre hva andre tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han ikke har lappen, må det være helt greit at du av og til sier at du ikke orker å kjøre de lange turene for å være med i familieselskap. En sliten sjåfør er en farlig sjåfør og det må alle forstå. Kanskje får han da øynene opp for at han må ta ansvar og komme igang med lappen.

Det kommer jeg nok til å si en del fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har lappen så kan du nesten ikke uttale deg om hva man blir mest sliten av, å reise kollektivt eller være sjåfør. Det er overraskende slitsomt å være sjåfør bare sånn at det er sagt.

Anonymous poster hash: b01d9...ded

Ja, på glatt vinterføre i mørket slapper ikke jeg veldig mye av bak rattet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på glatt vinterføre i mørket slapper ikke jeg veldig mye av bak rattet.

Man skal da aldri slappe av bak rattet. Skal hele tiden være forberedt på uforutsette ting som at et dyr hopper ut i veien eller at man møter en bil i full fart osv...

Anonymous poster hash: 5cb49...8a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja... I hoved-innlegget er du en anonym kvinne da du omtaler samboeren din som "han", mens i neste innlegg er du Hilli74 og kjønnet ditt er mann. Et lite troll?

Uansett så ser ikke jeg problemet. Du har lappen, det er da noe. Hadde ikke du hatt lappen så hadde dere jo vært avhengig av andre hele tiden, og det trenger dere ikke når du har lappen.

Endret av Hilli74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal da aldri slappe av bak rattet. Skal hele tiden være forberedt på uforutsette ting som at et dyr hopper ut i veien eller at man møter en bil i full fart osv...

Anonymous poster hash: 5cb49...8a4

Selvfølgelig! Ergo så er det slitsomt å kjøre bil i flere timer, uansett forhold, men må si at jeg synes det er mer slitsomt å kjøre bil i snøvær når det er mørkt enn på lyse dagen med bare veier.. Mulig jeg er en elendig sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo da avhengig av at andre har lappen, så det er merkelig å rette kritikk mot TS som finner det slitsomt.

En annen ting er at du skriver at dere begge er kronisk syke, men synes likevel det er langt mer slitsomt å reise kollektivt enn å kjøre bil. Dette er jo forståelig ettersom det er andre som gjør den jobben, for dere, som TS nå gjør for egen familie.

Jeg har også reist mye kollektivt i mitt liv, og synes faktisk ikke det er slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan virkelig ikke se problemet hvis du har lappen/bil??

Vi har 2 små barn, og ingen av oss lappen, og kommer heller ikke til å få det, pga medisinske grunner. Og det går stort sett fint.

Vi får hjelp de få gangene vi virkelig trenger det, så uansett går det da helt fint så lenge en av dere kan kjøre!

Jeg synes ikke du skal tvinge han til å ta lappen, hvis han ikke ønsker/har råd.

Og hvis det er så jævlig vannskelig for deg å kjøre, så får dere reise kollektivt da. Men jeg kan love deg at du blir enda mer sliten av det....

Anonymous poster hash: 08299...e7c

Hmm.. Har du kjørt mye bil uten å ha lappen eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også reist mye kollektivt i mitt liv, og synes faktisk ikke det er slitsomt.

Hvis man velger bort lappen, så velger man jo kollektiv transport og ikke snyltekjøring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som kan eller bør ha lappen. Jeg er selv en av dem som ikke stoler på meg selv når det gjelder å se trafikkbildet. Jeg har veldig lett for å miste fokus når jeg er sliten eller sulten, og har gjort skade på flere biler fordi jeg åpnet døren for raskt, glemte å se meg for, osv. Jeg er ikke god i trafikk, rett og slett, og vil helst ikke ha lappen.

Men jeg tar så absolutt min del av arbeidet med levering/henting i barnehage, og ellers. At man ikke har lappen, er virkelig ingen dealbreaker - da stikker ikke kjærligheten særlig dypt. Med mindre dette er en person som ikke drar lasset på andre måter, da.

Har du spurt ham hvorfor han ikke vil ta lappen?

Ellers synes jeg godt du kan si at du ikke alltid orker å kjøre i besøk. Hvis han likevel vil dra, må han ordne seg på andre måter dersom du virkelig ikke orker. Hvis du bare gjør det på trass, er en annen sak ;)

Endret av Harlekin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Förstår att det kan vara frustrerande att vara den enda som kan körde i förhållandet men en tur på 2 1/2 timme är väl inte långt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren ble foreldre for 14 måneder siden, han har ikke lappen, men sa at han skulle ta den iløpet av barnets første leveår. Vi er begge godt voksne. Nå til helgen er det igjen duket for familietreff hos hans familie 2 1/2 time unna, og jeg må selvsagt være sjåfør. Kjenner at jeg er litt lei av å alltid være den som skal kjøre. Veldig behagelig og lettvint for han selvsagt. Jeg har vært mye sliten og syk etter fødsel og føler at det blir et ork å bruke energi på lange kjøreturer, blir helt tappet for krefter etterpå. Jeg har tankt tanken at jeg ikke skal si ja til disse familieselskapene hvis jeg ikke føler meg i form til disse lange bilturene, men føler da at jeg er litt slem?

Hva synes dere? Bør man "kreve" at den andre parten tar lappen når man har stiftet familie med små barn, og skal kjøre til hans familie utenbys etc..? :sjokkert:

Anonymous poster hash: d66f0...041

Anonymous poster hash: d66f0...041

Hvorfor du blir så veldig sliten av å kjøre i 2 og en halv time en gang i blant forstår jeg ikke. Jeg blir ikke mindre sliten enten jeg sitter på eller kjører selv. Det er jo selve turen som kan være trøttende.

Og 2 1/2 time er virkelig ikke en så veldig lang tur.

Du kan jo ikke kreve at han tar lappen, men vil han det er det jo fint.

Men dette forstår jeg ikke problemet med.

Anonymous poster hash: b22fa...661

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skrev også om dette i 2013 :) Ville først velge å være anonym, men skjedde noe feil underveis her :)Og nei, jeg er ikke en mann :laugh: Det er sikkert et luksusproblem dette her, men interessant å høre hva andre tenker.

Så bra. Folk blir litt forvirra siden det står nederst under avataren din at du er mann da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...