Gå til innhold

Barnefar har ikke lappen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og han har ingen områder der han bidrar mer enn deg?

Med mindre dere drar i familieselskap langt unna flere ganger i måneden, hadde det nok ikke ramlet meg inn at det skulle være urettferdig. Forutsatt, selvfølgelig, at han yter sin skjerv på andre arenaer i Familien A/S og ikke er gratispassasjer i utvidet betydning ;)

Her i huset det veldig kjekt at begge har lappen, med store barn som skal ting hver eneste dag, både hverdag og helg. Men helt umulig hadde det ikke vært med bare en av oss heller, så lenge den andre gjorde noe annet, jeg ser ikke at begge må bidra like mye på alle felter så lenge det er noenlunde rettferdig fordelt totalt sett. Og så er jeg enig med brukeren over som påpeker at mannfolk forventes å ha lappen på en annen måte en kvinner...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt sjokkert over svarene her. Det er en dealbreaker om man ikke har lappen? Virkelig? Jeg har lappen selv, og er glad i å kjøre bil, men har aldri tenkt at det er noe problem om mannen i mitt liv ikke har lappen. Skjønner at man kan bli lei av å være sjåfør til en hver tid, men at man skal få mindre følelser for den andre, eller enda verre, bryte et forhold over sertifikatet, er jo bare utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig ikke se problemet hvis du har lappen/bil??

Vi har 2 små barn, og ingen av oss lappen, og kommer heller ikke til å få det, pga medisinske grunner. Og det går stort sett fint.

Vi får hjelp de få gangene vi virkelig trenger det, så uansett går det da helt fint så lenge en av dere kan kjøre!

Jeg synes ikke du skal tvinge han til å ta lappen, hvis han ikke ønsker/har råd.

Og hvis det er så jævlig vannskelig for deg å kjøre, så får dere reise kollektivt da. Men jeg kan love deg at du blir enda mer sliten av det....

Anonymous poster hash: 08299...e7c

Hvis du ikke har lappen så kan du nesten ikke uttale deg om hva man blir mest sliten av, å reise kollektivt eller være sjåfør. Det er overraskende slitsomt å være sjåfør bare sånn at det er sagt.

Anonymous poster hash: b01d9...ded

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig ikke se problemet hvis du har lappen/bil?? Vi har 2 små barn, og ingen av oss lappen, og kommer heller ikke til å få det, pga medisinske grunner. Og det går stort sett fint. Vi får hjelp de få gangene vi virkelig trenger det, så uansett går det da helt fint så lenge en av dere kan kjøre! Jeg synes ikke du skal tvinge han til å ta lappen, hvis han ikke ønsker/har råd. Og hvis det er så jævlig vannskelig for deg å kjøre, så får dere reise kollektivt da. Men jeg kan love deg at du blir enda mer sliten av det.... Anonymous poster hash: 08299...e7c

Man kan ikke reise kollektivt over alt her i landet.

Anonymous poster hash: f5cc2...508

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke akkurat denne tråden vært skrevet før?

Jo, det er mye mulig. Tulle-tråd dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Kreve at partneren har lappen? Det må han da få bestemme selv!

Å gjøre det slutt pga man ikke har lappen høres helt vilt ut. Han bidrar vel positivt til andre ting?

Det finnes kollektiv trafikk om han vil benytte seg av det og du ikke gidder å kjøre.

Men å kreve at han tar lappen er for drøyt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2,5 timer er da ikke langt. Og dere skal vel overnatte. Ser du skrev denne tråden før barnet ble født også. Vil han ikke, så kan du ikke tvinge han. Men da får han også finne seg i at dere ikke reiser så ofte som han ønsker til slektningene som bor langt unna. Kanskje de kan komme på besøk til dere når dere skal treffes og det ikke er noe spesielt arrangement.

8 timer til hytta? Nei, det hadde jeg ikke giddet uansett :P

Går utifra at du har skrevet feil kjønn på profilen din?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig slitsomt når en alltid må kjøre. Vi er 2 som deler på å kjøre. Skal jeg dra langt alene foretrekker jeg kollektivt, men er vi mange blir dette alternativet dyrere. Og vi er uansett 2 som kan byttes på kjøringa. Hvis det ikke er noe i veien(økonomi/helse) så bør han jo kunne ta lappen så dere kan dele på ansvaret. Snakk med han om hvor slitsomt dette er for deg, og at det hadde vært fint om dere kan dele kjøringen.

Anonymous poster hash: 5cb49...8a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv ikke lappen, er 24 og blir 25 i år. Kjæresten har lappen, men i og med vi at vi bor veldig sentralt har vi ikke noe behov for bil når busstilbudet der vi bor er såpass bra. Nå har vi ikke barn enda, og selv om vi har en "plan" på når vi skal begynne å prøve, har jeg egentlig ikke planlagt å ta førerkortet, ikke med de prisene som er nå - det har jeg ikke råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, han kan fint øvelseskjøre, men han har aldri foreslått det. Han har tidligere sagt at han først så behovet for lappen når gutten vår begynner i barnehage, fotballtrening osv.. Men det er jo et behov før det. Var jo til og med et forslag at vi skulle reise til familens hytte på Vetslandet i sommer som var, da gutten vår var 6mnd gammel, da skulle jeg liksom kjøre 8 timer alene. Tror helt enkelt han ikke ser hvor stort problem det er.

er du mann, kvinne eller anonym? :P

Anonymous poster hash: 8e856...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er mye mulig. Tulle-tråd dette her.

TS skrev tilsvarende tråd i 2013 da hun var gravid så det virker som en reell problemstilling

Anonymous poster hash: 30d74...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS skrev tilsvarende tråd i 2013 da hun var gravid så det virker som en reell problemstilling

Anonymous poster hash: 30d74...5db

Ok, men i HI skriver TS som om TS er en kvinne, i neste innlegg heter h*n Hilli74 og kjønnet er mann. Det er noe som ikke stemmer da

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men i HI skriver TS som om TS er en kvinne, i neste innlegg heter h*n Hilli74 og kjønnet er mann. Det er noe som ikke stemmer da

Antakeligvis oppgitt feil kjønn da? Står i innlegget fra 2013 (av Hilli74) at hun på det tidspunktet er gravid.

Anonymous poster hash: 30d74...5db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, men i HI skriver TS som om TS er en kvinne, i neste innlegg heter h*n Hilli74 og kjønnet er mann. Det er noe som ikke stemmer da

Det er jo veldig mange brukere som feilaktig er registrert som menn av en eller annen grunn, så akkurat det er ikke noe å henge seg opp i.

Anonymous poster hash: 2bf19...1ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde ofret dette en tanke om det var et par ganger i året jeg måtte kjøre et stykke. Men om det er mange ganger, så ser jeg at det kan bli slitsomt. Dessuten kjekt å kunne bytte å kjøre på veien eller kjøre en vei hver. Man blir sliten av å kjøre. Og spesielt om det er hans familie som bor vekke, så bør jo han ordne hvordan dere kommer dere dit. Altså høre om det er ok for deg at du kjører, om dere skal ta buss/tog eller selv kjøre (om han hadde hatt lappen). Han har jo allerede sagt til deg at han skulle ta lappen, så han har jo ikke holdt avtalen.
Neste gang det er besøk så sier du nei fordi du er for sliten til å kjøre eller ber han fikse tog/bussbilletter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det var omvendt (han hadde lappen, ikke du), tør jeg vedde på at han hadde kjørt land og strand rundt uten å mukke. Det er liksom opplest å vedtatt at mannfolka skal kjøre overalt, mens dame sitter som pynt ved siden av. Teit, egentlig. Du blir så sliten av å kjøre bil? Luksusproblem, ikke verre for deg enn for en hvilken som helst mann.

Denne holdningen er helt ukjent for meg.

Men jeg er en selvstendig kvinne med tro på likestilling i motsetning til deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt sjokkert over svarene her. Det er en dealbreaker om man ikke har lappen? Virkelig? Jeg har lappen selv, og er glad i å kjøre bil, men har aldri tenkt at det er noe problem om mannen i mitt liv ikke har lappen. Skjønner at man kan bli lei av å være sjåfør til en hver tid, men at man skal få mindre følelser for den andre, eller enda verre, bryte et forhold over sertifikatet, er jo bare utrolig.

Jeg kan ikke se at noen har skrevet at de vil bryte forholdet her...Hvor har du det fra?

Å "ikke innlede" ser jeg 2 av.. Not the same.

Handler om situasjon og alder også.

Anonymous poster hash: c80d8...d3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det at partneren har lappen når man har barn, bør faktisk dette være på plass før barnet lages.

Ingen garanti for at man klarer å ta lappen selv om man prøver heller.

Her har vi lappen begge to. Og jeg kjører mer enn gjerne når jeg kan, kan jeg ikke og mener mannen bør slippe så tar vi taxi.

Anonymous poster hash: c896d...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man titter i den første tråden din, så har du der tatt med viktig info. Som at kjæresten din prøvde å ta lappen som 18-åring og strøk på oppkjøringen. Etter det har han ikke gjort flere forsøk.

Dette er antagelig et traume for ham, og det hjelper neppe at du maser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte har vanskelig for å forholde seg til trafikkbildet, og bør ikke kjøre bil.

Om samboeren til TS er sånn (noe den andre tråden kan tyde på) så hadde jeg ikke vært komfortabel med at han skulle presse seg igjennom å ta lappen for så å kjøre rundt med familien som passasjerer.

Han ville da være langt fra en trygg sjåfør.

Vet du, TS, kanskje passer samboeren din slett ikke til å kjøre bil?

Han får da forholde seg til henting og levering av unger med buss og andre kollektivmuligheter.

Og selvsagt er det helt OK at du sier nei til middagsbesøk når du ikke føler for å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...