Gå til innhold

Jeg ønsker å få Foreldreansvaret alene for barnet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du beviser vil jeg tro det lar seg gjøre. Hold deg og din datter langt unna han. Om han er ekstrem er han farlig.

Anonymous poster hash: 6efcc...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Familievernkontoret kan hjelpe deg videre

Nei, det kan de strengt tatt ikke.

Hva skal vel de gjøre?

Anonymous poster hash: 110da...9c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal svært mye til å bli fradømt foreldreansvar. At en far eller mor er svært religiøst, har strenge kleskoder og har uheldige venner er ikke nok.

Det blir påstand mot påstand og da går det i favør av den som står i fare for å miste foreldreretten.

Det du kan gjøre er å nekte barnet pass pga. at du anser at det er stor fare for kidnapping, dersom du er redd for at far vil ta barnet med it av landet. Da kan du også be om samvær m/tilsyn. Mulig at du kan få det.

Men å bli fradømt foreldreansvaret er vanskelig.

Anonymous poster hash: 6b309...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - familievernkontoret kan veilede deg videre og hjelpe til med å mekle :)

Jeg sitter i nesten samme situasjon selv, og har fått masse hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke noe å si at politikerne for tiden river seg i håret pga. radikalisering og ikke aner hva de skal gjøre for å forebygge? Selv om det er og skal være vanskelig å få aleneansvar, så er jo denne saken så alvorlig at ts burde bli møtt med forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Som tittelen sier, jeg ønsker å søke om å få foreldreansvar for barnet mitt ( 9 Mnd). Grunn til det er min bekymring for hennes oppvekst i fremtiden. Mannen min og jeg har skilt lag, jeg bor hos min bror nå fortiden framtil 1 mars. Da skal vi leie en leilighet og flytte.

Jeg vet ikke hvor jeg skal Søke om slike ting, men mannen min har begynt å bli ekstrem religiøs, sier ting som " jeg vil at min datter bruker hijab og dekkende klær fra hun er 8-9 år gammel" han har venner som er veldig ekstreme og selvfølgelig sitter/ har sittet i fengsel Pga ekstremistiske uttalelser i media, eller går rundt med mikrofon i hånda og skrike om Jihad!

Jeg har deler ikke samme mentalitet som min mann, og prøver mest mulig å holde meg unna slike ekstremister som snakker om å krige i Syria, Afghanistan osv.. Jeg vil derfor ikke ha min datter bli oppvokst hos en slik far. Han har også slått meg og vært dust. Som vitne har jeg to samer fra krisesenteret som så på såret mitt og snakket med meg. Dum som jeg var, ga jeg han en ny sjanse og gjorde ikke noe sak ut av det. Men nå som vi har separert oss og jeg skal flytte til min egen leilighet. Så tenkte å spørre om det er mulig for meg å søke om å få 100% barnsomsorg/ foreldreansvar.

Anonymous poster hash: 1bbcd...dd7

Vi hadde en tidligere prest her til lands ved navn Børre Knutsen,og han fikk oppdra og ha barna sine.

Det skal nok mer til enn religiøs ekstremisme for å ikke få ha barna sine i Norge. At han har mishandlet deg,kan være et kort,men to samer ved krisesenteret er dessverre ikke bevis. Skjønner ditt dilemma,men rettslig har du ingen sak. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - familievernkontoret kan veilede deg videre og hjelpe til med å mekle :)

Jeg sitter i nesten samme situasjon selv, og har fått masse hjelp :)

Nei. Familievernkontoret kan ikke hjelpe til med å ta fra far foreldreansvaret.

Anonymous poster hash: 110da...9c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - familievernkontoret kan veilede deg videre og hjelpe til med å mekle :)

Jeg sitter i nesten samme situasjon selv, og har fått masse hjelp :)

Hei

Mener du at du har barn sammen med en mann som er ekstremist og du er redd for barnets fremtid med en slik far og søker om å få 100% foreldreretten?

Vennligst gi meg flere tips på hvordan du går frem og hvor i landet bor i? Jeg bor i Oslo.

Mvh TS

Anonymous poster hash: 1bbcd...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du kutte ut! Familievernkontoret kan ikke ta fra faren foreldreansvaret, det har jeg aldri sagt! Men familievernkontoret kan hjelp til med å veilede så tingene går rett for seg!

Kun retten kan ta fra noen foreldreansvaret, om de ikke sier de fra seg selv, men for å få en barnefordelingssak i retten trenger man en meklingsattest, og hvor får man den tro? Nettopp - hos familievernkontoret!

Deretter trenger man en forbannet god advokat på slike saker og kjører rettsak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du kutte ut! Familievernkontoret kan ikke ta fra faren foreldreansvaret, det har jeg aldri sagt! Men familievernkontoret kan hjelp til med å veilede så tingene går rett for seg!

Kun retten kan ta fra noen foreldreansvaret, om de ikke sier de fra seg selv, men for å få en barnefordelingssak i retten trenger man en meklingsattest, og hvor får man den tro? Nettopp - hos familievernkontoret!

Deretter trenger man en forbannet god advokat på slike saker og kjører rettsak....

Altså meklingsattest har de da innen nå. Utover de har familievernskontoret ingen myndighet, eller handlingsplan på lur...Skal man ikke samarbeide med BF, så er det ikke mye å fly der for...De fleste ville kontaktet advokat før de kontaktet KG.

Anonymous poster hash: 110da...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel vel - da tror du det!

Vi kom ingen vei i vår sak uten å få hjelp fra familievernkontoret, og vi har straks fått foreldreansvaret over på rett forelder, uten at den andre foreldreren har noenting som helst.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel vel - da tror du det!

Vi kom ingen vei i vår sak uten å få hjelp fra familievernkontoret, og vi har straks fått foreldreansvaret over på rett forelder, uten at den andre foreldreren har noenting som helst.....

Den som lever får se....

Man kommer ingen vei uten advokat!

Meklingsattest må man uansett ha med felles barn. Det ta 20 minutter hos en godkjent familieterapeut.

Anonymous poster hash: 110da...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...