Gå til innhold

Øyevitne (thrillerserie på NRK)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv om banning er en del (?) av hverdagen til folk flest så synes jeg det var litt for mye. Jeg gidder ikke å se på en serie der "faen" blir brukt omtrent i hver setning. Utrolig dårlig ordforråd. :P

Anonymous poster hash: 3ab40...afa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt greit, men blir gal av skuespillerprestasjonen til han privatetterforskeren. Så utrolig standard, dårlig, typisk norsk "kul" fyr. Uff.

Og hva heter han som ser ut som ei jente igjen? Jeg klarer ikke å ta til meg at det faktisk er en mann, så for min del blir det lite troverdig.

Helt ok, men holder ikke svensk eller dansk standard synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva heter han som ser ut som ei jente igjen?

Frank Kjosås.

Per Kjerstad er såå kjekk! Han som spiller han som drepte mc-folka.

Anonymous poster hash: a1b90...642

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For dårlig plot for min del, så klarte ikke se mer. To gutter som ikke kan si de gikk inn i den "hytta" for å dele en brus for eksempel? Nei, uff. Blir bare irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Frank Kjosås.

Per Kjerstad er såå kjekk! Han som spiller han som drepte mc-folka.

Anonymous poster hash: a1b90...642

Det har vært så mørke, halvopplyste bilder at det var ikke før denne episoden at jeg forstod at det var samme fyr som på sandtaket og med Sanna (eller hva hun nå het), - selv om dvelingen der han ble introdusert foreslo noe. :fnise:

Men så er jeg også ganske ansiktsblind... Enig i at han ser bra ut til å være norsk skuespiller.

Men hva er det med det norske språket og TV-produksjoner?

Hvorfor klarer vi ikke å forstå talen, uten at det blir tekstet?

Det kan vel ikke tilfeldigvis ha noe med den overdrenve hyldesten og høye statusen dialekter og sosiolekter her i Norge? Man vet jo aldri hva man kan forvente av uttale når fremmede snakker.

Anonymous poster hash: ecd30...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært så mørke, halvopplyste bilder at det var ikke før denne episoden at jeg forstod at det var samme fyr som på sandtaket og med Sanna (eller hva hun nå het), - selv om dvelingen der han ble introdusert foreslo noe. :fnise:

Men så er jeg også ganske ansiktsblind... Enig i at han ser bra ut til å være norsk skuespiller.

Men hva er det med det norske språket og TV-produksjoner?

Hvorfor klarer vi ikke å forstå talen, uten at det blir tekstet?

Det kan vel ikke tilfeldigvis ha noe med den overdrenve hyldesten og høye statusen dialekter og sosiolekter her i Norge? Man vet jo aldri hva man kan forvente av uttale når fremmede snakker.

Anonymous poster hash: ecd30...46c

Kanskje de tror det er en bra måte å lære det norske folk rettskriving på ;-)

Anonymous poster hash: 11ba4...f71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de tror det er en bra måte å lære det norske folk rettskriving på ;-)

Anonymous poster hash: 11ba4...f71

Nå er neppe tektingen et eksempel til etterfølgelse, det kan vel snarere der man smittes. Og ang. hyldest: http://ordhjelp.com/ord-hyldest.html

Sjekk hvor mange treff du får på nettet av formen "hyldest"!

Helt naturlig skrivemåte for en på min alder.

Anonymous poster hash: ecd30...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det med det norske språket og TV-produksjoner?

Hvorfor klarer vi ikke å forstå talen, uten at det blir tekstet?

Det kan vel ikke tilfeldigvis ha noe med den overdrenve hyldesten og høye statusen dialekter og sosiolekter her i Norge? Man vet jo aldri hva man kan forvente av uttale når fremmede snakker.

Anonymous poster hash: ecd30...46c

Kanskje døve også liker å se på tv? Man skal forøvrig være temmelig tett i pappen for ikke å forstå dialektene i "Øyevitne"..

Anonymous poster hash: 39624...c9a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller det at norske skuespillere ofte snakker veldig utydelig. Ser nesten alltid norske filmer og serier med tekst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært så mørke, halvopplyste bilder at det var ikke før denne episoden at jeg forstod at det var samme fyr som på sandtaket og med Sanna (eller hva hun nå het), - selv om dvelingen der han ble introdusert foreslo noe. :fnise:Men så er jeg også ganske ansiktsblind... Enig i at han ser bra ut til å være norsk skuespiller. Men hva er det med det norske språket og TV-produksjoner?Hvorfor klarer vi ikke å forstå talen, uten at det blir tekstet? Det kan vel ikke tilfeldigvis ha noe med den overdrenve hyldesten og høye statusen dialekter og sosiolekter her i Norge? Man vet jo aldri hva man kan forvente av uttale når fremmede snakker. Anonymous poster hash: ecd30...46c

Det er ikke bare norske tv-produksjoner det er greit å få tekstet. På engelsk liker jeg også å ha med teksten - på engelsk. Det er ofte vanskelig å få med seg hva som sies på film, så sant man ikke har lyden svært høyt på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde høye forventninger for denne oga god omtale. Men så er det bare en standard, utroverdig norsk krim, der alt skal være så ekstremt, og skuespillerne overspiller.

Hvorfor kan ikke de to guttene bare si at de bare var i hytta og tok en pause fra kjøringa, MÅ alle vite at de er homo da?!

Mumling, mumling. Kan ikke skuespillerne lære seg litt om diksjon?

Og hva er det med tittelen "øyevitne"? Det heter vel øyenvitne? Øyenvitne er noen som ser noe med øyet. "Øyevitne" må jo være noen som er vitne til ...et øye?

Jeg savner lavmælte, engelske krimserier der alt virker normalt på overflaten, og plottet utfolder seg rolig, og vi oppdager litt om litt hva personene skjuler. Uten at de trenger å ta i bruk virkemidler som tøffe MC-folk, østeuropeisk mafia og slikt. Det blir for masete med "in your face"-personer som konkurrerer om å være tøffest, banne mest, bruke mest dop, være så ekstreme i oppførsel og fremtoning. Jeg har virkelig ingen sympati med noen der, og da interesserer handlingen meg lite.



Anonymous poster hash: d93ce...e4f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker serien. Men de guttene har rotet det unødvendig til. En dekkhistorie hadde vel holdt. Hvorfor skulle noen trekke konklusjonen om at de er homofile på bakgrunn av at de var inne i den hytta?

Ellers er det også merkelig at han nye sjefen er så rolig mht det han har gjort. Han er ikke redd for at det allerede eksistrerer bilder av han, men blir hysterisk når NRK kommer for å lage innslag. Skulle nå tro i dagens teknologiske samfunn at det finnes bilder av han på nettet o.l. Og han er jo ikke redd for å tasse rundt på gatene. Vitnene kan jo se han der f.eks.



Anonymous poster hash: 4cef6...5f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker serien. Men de guttene har rotet det unødvendig til. En dekkhistorie hadde vel holdt. Hvorfor skulle noen trekke konklusjonen om at de er homofile på bakgrunn av at de var inne i den hytta?

Ellers er det også merkelig at han nye sjefen er så rolig mht det han har gjort. Han er ikke redd for at det allerede eksistrerer bilder av han, men blir hysterisk når NRK kommer for å lage innslag. Skulle nå tro i dagens teknologiske samfunn at det finnes bilder av han på nettet o.l. Og han er jo ikke redd for å tasse rundt på gatene. Vitnene kan jo se han der f.eks.

Anonymous poster hash: 4cef6...5f9

Enig i at jeg ikke skjønner hvorfor guttene måtte holde tett. Men de er vel tenåringer med masse følelser og hormoner, og tenker kanskje ikke helt rasjonelt?

Ang politisjefen/morderen: Han har jo ikke vært i Norge på ti år (?), så det er jo ikke helt utenkelig at det ikke finnes bilder av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dårlig plot for min del, så klarte ikke se mer. To gutter som ikke kan si de gikk inn i den "hytta" for å dele en brus for eksempel? Nei, uff. Blir bare irritert.

De skrudde jo av lyset i hytta da de lå på senga og klina. Skulle de fortalt at de satt i mørket og delte en brus? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...