Gå til innhold

Få deg et par baller.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haha, så kult! Så det betyr at det er lettere for menn å holde igjen tårer enn det er for damer, om man først begynner å bli tårete. Forsto jeg det riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, så kult! Så det betyr at det er lettere for menn å holde igjen tårer enn det er for damer, om man først begynner å bli tårete. Forsto jeg det riktig?

Det betyr at tårekanalene er mindre, som ikke bare gjør det lettere å holde tilbake tårer, men på ett punkt vil det være umulig for kvinner og fortsatt mulig for menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at tårekanalene er mindre, som ikke bare gjør det lettere å holde tilbake tårer, men på ett punkt vil det være umulig for kvinner og fortsatt mulig for menn.

Ja, men det avhenger av at man først har blitt såpass trist at man er på vei til å gråte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det avhenger av at man først har blitt såpass trist at man er på vei til å gråte.

Og dette er ikke en mannegreie, mener du? Forskere mener at det at menn er mindre følsomme enn kvinner absolutt ikke bunner i naturens side, men fra kultur og samfunn. Ingen baller å skylde på, altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er ikke en mannegreie, mener du? Forskere mener at det at menn er mindre følsomme enn kvinner absolutt ikke bunner i naturens side, men fra kultur og samfunn. Ingen baller å skylde på, altså.

Jeg skrev at forskningen hadde tatt høyde for at menn ofte prøvde å holde tårene inne, når de blei triste.

Menn er mindre følsomme enn damer, fordi de delene av hjernen vår er mindre(damer har generelt et mye mer komplekst nettverk av koblinger i hjernen også, som gjør at dere føler både fysisk og psykisk smerte mye mer, og de to blir linka mer sammen)... Vi er rett og slett ikke utstyrt bra nok til å føle like mye som dere gjør.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at forskningen hadde tatt høyde for at menn ofte prøvde å holde tårene inne, når de blei triste.

Menn er mindre følsomme enn damer, fordi de delene av hjernen vår er mindre... Vi er rett og slett ikke utstyrt bra nok til å føle like mye som dere gjør.

I følge forskning, er det vel fordi kvinner besitter høyere "emosjonell intelligens" enn menn. Vi føler mer empati enn menn, og forstår andres følelser mer enn menn. Forskning sier at menn har mer "problemorienterte" hjerner, altså ser de raskere etter en løsning på problemet, på en rasjonell måte, enn kvinner, fremfor å trøste. Jeg sier ikke at det stemmer, og det betyr ikke at det ene kjønnet er bedre enn andre, men jeg har en pensumbok i psykologi, selv om jeg ikke studerer det, som hevder at det er slik det kan forklares, samt andre kilder på nett. Kvinner gråter også mer enn menn pga. hormonet prolactin, som vi har mer av. Kvinners sympatiske side kan være en fordel når det gjelder relasjonsbygging (mennesker er jo sosiale dyr), så det at kvinner generelt er mer emosjonelle trenger ikke å være en svakhet, snarere tvert i mot. Det er kulturen vår som definerer det som en svakhet, og mange kvinner definerer det som en svakhet. Samtidig er menns oppbygging av hjernen også en fordel. Dynamikken mellom de to kjønnene er nødvendig og fordelaktig for begge parter. Og det finnes alltid nyanser og unntak. Men dette er den generelle tendensen.

Kvinner har også flere stresshormoner enn menn og får mer fysiske plager av stress enn menn. Biologi spiller en stor rolle for kjønnene. Men, dette er KG, så jeg gjentar at det finnes nyanser, og det er nok ikke alle som vil kjenne seg igjen i dette. Jeg er mest lei av at typiske feminine trekk blir sett på som en svakhet. Mange feminister jeg kjenner forsøker å gjøre seg så maskuline som mulig, akkurat som om vår biologiske anlegg er en svakhet - når det ikke trenger å være det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge forskning, er det vel fordi kvinner besitter høyere "emosjonell intelligens" enn menn. Vi føler mer empati enn menn, og forstår andres følelser mer enn menn.

*klipp*

Jeg er enig i alt du har skrevet her.... Å være følsom er ikke noe jeg ser på som en svakhet, på den måten at det er negativt. Det var i kontekst med at det blei skrevet at damer er psykisk sterkere enn menn, noe som ikke stemmer, fordi mindre følelser = enklere å håndtere en vanskelig situasjon, fordi den rett og slett ikke er like vondt for mannen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i alt du har skrevet her.... Å være følsom er ikke noe jeg ser på som en svakhet, på den måten at det er negativt. Det var i kontekst med at det blei skrevet at damer er psykisk sterkere enn menn, noe som ikke stemmer, fordi mindre følelser = enklere å håndtere en vanskelig situasjon, fordi den rett og slett ikke er like vondt for mannen.

Jeg tror kjønnene er like sterke psykisk, vi har bare ulike måter å takle påkjenninger på. Så derfor er jeg også i grunn enig med deg, om jeg har forstått deg rett. Jeg tror jeg gjorde det, men det er sent og øynene mine går i kryss og da misforstås ting ganske lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kjønnene er like sterke psykisk, vi har bare ulike måter å takle påkjenninger på. Så derfor er jeg også i grunn enig med deg, om jeg har forstått deg rett. Jeg tror jeg gjorde det, men det er sent og øynene mine går i kryss og da misforstås ting ganske lett.

Okei, for å gjøre det klart, jeg mener at å kunne håndtere vonde følelser på en fornuftig måte, ikke er knytta til kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, for å gjøre det klart, jeg mener at å kunne håndtere vonde følelser på en fornuftig måte, ikke er knytta til kjønn.

Den er brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

:ler:

Er greia at du skal ta igjen da, fordi jeg svarte på spørsmålet ditt?

Du spør hvorfor mange menn har dårlig selvtillit

Jeg svarer at det ofte er fordi de blir behandla dårlig av damer, noe som er fakta.

Du svarer at mange damer har dårlig selvtillit fordi menn har behandla dem dårlig... Det var ingen som spurte hvorfor damer har dårlig selvtillit.

Hva i all verden... Ja, det finnes selvfølgelig damer som har dårlig selvtillit pga menn... Poenget er?

Menn som går på steroider har veldig høy selvtillit mens de gjør det, uansett hva du syns om den saken. Det hadde vært utrolig fint om du for en gangs skyld hadde greid å holde deg saklig, og faktisk argumentert istedenfor å bare synse.

de oppfører seg ikke som folk med god selvtillit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de oppfører seg ikke som folk med god selvtillit

Og dette er selvfølgelig basert på biologi, og studier på hva de forskjellige hormonene har som oppgave i kroppen, regner jeg med? For om det ikke er det, driver du fortsatt bare å synser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hva skal man gjøre hvis man oppdager at man faktisk har et par baller, men ikke vet hva man skal bruke de til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

menn er fysisk sterke, men psykisk.. vel..

Menn er også psykisk sterkere. Tror du kvinner hadde klart seg i f,eks skyttegraver?

Menn har alltid klart seg bedre i pressede situasjoner. Kvinner blir raskere hysteriske.

Men dere er bedre på andre ting..enkelte ting. Kommer ikke på noen i farta, men strikking f.eks?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Menn er også psykisk sterkere. Tror du kvinner hadde klart seg i f,eks skyttegraver?

Menn har alltid klart seg bedre i pressede situasjoner. Kvinner blir raskere hysteriske.

Men dere er bedre på andre ting..enkelte ting. Kommer ikke på noen i farta, men strikking f.eks?

Så søtt :ironi:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn on-topic. Sier man "få deg et par baller? på norsk?

Det er sikkert noen som gjør det, men jeg har aldri hørt det blitt bruk før. Man hører jo innimellom sånne "ordtak" som er oversatt fra andre språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...