Gå til innhold

Utvider dama seg etterhvert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du tar feil, en vagina utvider seg til etter størrelsen på penisen den har jevnlig sex med. Det vil si at sliter du først med å få inn en finger for så å begynne med hyppig sex med en som er større, så vil du lettere få inn den fingeren.

Derfor er ordet "utvide" litt feil og negativt men ordet som stemmer og er mer passende er "tilpasser".

For en dame sitt underliv tilpasser seg etter hva den blir får inn på jevnlig basis.

Om du ikke har sex på en stund vil den trekke seg mer sammen igjen.

Dette kan alle som driver med fisting bekrefte.

Dette er snakk om uten trening.

Den tilpasser seg ja, men blir ikke utvidet. Men trekker seg sammen kort stund etter .

Ingen som går rund med et stort hull inni seg, muskulaturen trekker seg sammen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk har virkelig ikke greie på anatomi, det er helt tydelig. Hvis man for fullt alvor tror at skjeden blir større for hver gang man har sex, bør man plukke opp en anatomibok og lese. Skjeden vil tilpasse seg den man har sex med etter noe tid, men den trekker seg sammen igjen mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har virkelig ikke greie på anatomi, det er helt tydelig. Hvis man for fullt alvor tror at skjeden blir større for hver gang man har sex, bør man plukke opp en anatomibok og lese. Skjeden vil tilpasse seg den man har sex med etter noe tid, men den trekker seg sammen igjen mellom hver gang.

Helt riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tilpasser seg ja, men blir ikke utvidet. Men trekker seg sammen kort stund etter .

Ingen som går rund med et stort hull inni seg, muskulaturen trekker seg sammen...

Så klart, det er akkurat hva jeg sier i innlegget mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir uansett styggere og feitere så tror du går lei lenge før det skjer.

Anonymous poster hash: 35669...1a1

Huffda.. Så pessimistisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for den lange posten ,men disse trådene har irritert meg lenge.

Jeg er biolog, og vet mye om hvilke egenskaper ulikt vev. (skjeden) .

Hvorfor er det så mange som er opptatt av å fortelle trådstarter at en skjede ikke kan utvide seg av å bli strukket? Jeg vet fra personlig erfaring at hvis man har mye sex med en med stor eller tykk penis, vil det SÅ ABSOLUTT påvirke skjeden, En "vanlig" penis vil føles mindre etterpå, og når man kniper blir det bare strammere i åpningen.

Kan noen av dere som sier at skjeden ikke utvider seg av sex, poste en lenke med kilder? Hvilken studie baserer dere egentlig påstanden på?

Det finnes jo håndfaste bevis på motsatt det motsatte! Legevitenskapen sier at man BLIR utvidet. Skjeden er ikke magisk.

Det finnes kvinner som har for trang/kort skjede til å ha et fungerende sexliv. Behandlingen for dette er å føre inn dilatorer en slags dildoer i skjeden daglig, til skjeden er dyp og vid nok til å ha mertefri sex. Dilatorene er på størrelse med en penis. Her er en av mange studier som er gjort på tema!

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19695600

Metoden fungerer i 100% av tilfellene.

Såvidt meg bekjent oppstår forestillingen som at skjeden er spesielt upåvirkelig for mekanisk deformasjon som ved fødsler og samleie, fra ukeblader og selvhjelpsblader. Jeg har også hørt enkelte i helsevesnet si lignende ting, og det slår meg som om det er "korrekt" å si dette for at kvinner ikke skal ha skyldfølelse for å ha et aktivt sexliv. Noe de da selvfølgelig ikke skal ha - men det er galt å spre desinformasjon.



Anonymous poster hash: 24ccf...973
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst? Det er dette du baserer det på?

Vaginal agenesi forekommer hos én av 5 000 10 000 jenter, dvs. 3 6 nye tilfeller i Norge per år. Misdannelsen er oftest en utviklingsforstyrrelse av de øvre to tredeler av vagina og uterus og aplasi av de Müllerske ganger, men jenta har normale ovarier og ytre genitalia for øvrig. Under fellesbetegnelsen Mayer-Rokitansky-Kuster-Hausers syndrom (1) tillegges disse kvinnene normal kvinnelig fenotype, normale hormonverdier og normalt kvinnelig kromosommønster. De har imidlertid økt forekomst av nyre- og urinveisanomalier og vertebrale anomalier i cervikal- og torakalcolumna.

Tilstanden blir vanligvis konstatert under utredning av primær amenoré. I sjeldne tilfeller er misdannelsen en del av komplekse endokrine og genetiske tilstander, som testikulær feminisering, gonadedysgenesi, hermafrodittisme og andre tilstander der det er feil i den somatiske kjønnsutviklingen.

Du legger til påstand om for kort skjede osv... Vanginal agenesi forekommer hoss 10 000 jenter.

Er det dette som er forskningen du kan legge frem?

Du er biolog men må ta det anonymt... Merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ramser opp informasjon om vaginal agenese.

Perineale dilatorer ("dildoer") benyttes for å utvide skjeden også for å behandle denne tilstanden, ja.

Det er en generell metode for å utvide en problematisk liten skjede, og fungerer selv på de tilfellene av vaginal agenese hvor skjeden er nærmest fraværende.

Har man for liten skjede, er det for mange nok å bli seksuelt aktiv. Gitt at penis kommer inn i skjeden, vil skjeden øke i størrelse ved gjentatte samleier. I noen tilfeller er skjeden for liten til at penis kommer inn selv etter gjentatte forsøk, og da kan en perianal dilator benyttes i en overgangsperiode, til skjeden er stor nok.

Terapien er rent fysisk ikke særlig annerledes enn sex, og man går gradvis over til tykkere dilatorer for å øke skjedens størrelse. En større penis gjør med skjeden det samme en større perianal dilator ville ha gjort.



Anonymous poster hash: 24ccf...973
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ramser opp informasjon om vaginal agenese.

Perineale dilatorer ("dildoer") benyttes for å utvide skjeden også for å behandle denne tilstanden, ja.

Det er en generell metode for å utvide en problematisk liten skjede, og fungerer selv på de tilfellene av vaginal agenese hvor skjeden er nærmest fraværende.

Har man for liten skjede, er det for mange nok å bli seksuelt aktiv. Gitt at penis kommer inn i skjeden, vil skjeden øke i størrelse ved gjentatte samleier. I noen tilfeller er skjeden for liten til at penis kommer inn selv etter gjentatte forsøk, og da kan en perianal dilator benyttes i en overgangsperiode, til skjeden er stor nok.

Terapien er rent fysisk ikke særlig annerledes enn sex, og man går gradvis over til tykkere dilatorer for å øke skjedens størrelse. En større penis gjør med skjeden det samme en større perianal dilator ville ha gjort.

Anonymous poster hash: 24ccf...973

Du har linket til det selv,

Disse damene som har for kort skjede har også fått kirurgi.

Mange som har for kort skjede og som bruker dildatorer opplever det som en svært

Smertefull prosedyre . Så du mener at dette er det samme som et vanlig samleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hvorfor du ramser opp informasjon om vaginal agenese.

Perineale dilatorer ("dildoer") benyttes for å utvide skjeden også for å behandle denne tilstanden, ja.

Det er en generell metode for å utvide en problematisk liten skjede, og fungerer selv på de tilfellene av vaginal agenese hvor skjeden er nærmest fraværende.

Har man for liten skjede, er det for mange nok å bli seksuelt aktiv. Gitt at penis kommer inn i skjeden, vil skjeden øke i størrelse ved gjentatte samleier. I noen tilfeller er skjeden for liten til at penis kommer inn selv etter gjentatte forsøk, og da kan en perianal dilator benyttes i en overgangsperiode, til skjeden er stor nok.

Terapien er rent fysisk ikke særlig annerledes enn sex, og man går gradvis over til tykkere dilatorer for å øke skjedens størrelse. En større penis gjør med skjeden det samme en større perianal dilator ville ha gjort.

Anonymous poster hash: 24ccf...973

Alt dette du nevner her er i denne linken :

http://tidsskriftet.no/article/398191/

Har lest det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du har lest om vaginal agenese, men poenget mitt er at en perineal dilator brukes til å utvide skjeden for mange tilstander, ikke bare vaginal agenese (som er en samleetegnelse for mer eller mindre underutviklede skjeder).

Perineal dilator kan for eksempel brukes for å utvide en trang skjede hos kvinner som skal føde, for å redusere sjansen for rifter:

http://www.epi-no.it/Downloads/12-report_judy_slome_cohain.pdf

Det er veletablert i medisinen at en skjede kan utvides på samme måte som andre slimhinner og glatte muskler.



Anonymous poster hash: 24ccf...973
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et team på Rikshospitalet i Oslo som jobber med dette, men ellers er kunnskapen blant leger dårlig.

Klart at vaginaen tøyes og tilpasse seg, ellers kunne vi ikke ha født barn.

Og ta en vaginal defekt som utgangspunkt og diskutere dette er helt greit.

Kan diskutere seg grønn på dette området

Men poenget i denne tråden er at menn sier at etter noen år så

Blir man "løs" i vagina. Etter noen år så er det et hull som ikke kan fylles.

Noe som er helt feil.

Det har med muskulaturen i vaginaen og gjøre , jeg har hatt sex i mange mange år,

Min mann har en god størrelse på penis. Har selv fått høre av min gynekolog at

Jeg har en sterk bekkenbunn/ muskulatur i vagina.

Så mye sex som jeg har hatt så burde jeg ha kunnet få inn en vannmilon!!

Men må bruke litt tid på og få inn en penis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja kan med trygghet si at det blir videre der nede jo mere man har sex. Vær glad til at det føles trangt. :) Om noen år vil det gå over til å nesten ikke kjenne noe.

Anonymous poster hash: 7db97...213

Det er kukken som krymper for hver gang du har sex.

Anonymous poster hash: 41f56...bc1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et team på Rikshospitalet i Oslo som jobber med dette, men ellers er kunnskapen blant leger dårlig.

Klart at vaginaen tøyes og tilpasse seg, ellers kunne vi ikke ha født barn.

Og ta en vaginal defekt som utgangspunkt og diskutere dette er helt greit.

Kan diskutere seg grønn på dette området

Men poenget i denne tråden er at menn sier at etter noen år så

Blir man "løs" i vagina. Etter noen år så er det et hull som ikke kan fylles.

Noe som er helt feil.

Det har med muskulaturen i vaginaen og gjøre , jeg har hatt sex i mange mange år,

Min mann har en god størrelse på penis. Har selv fått høre av min gynekolog at

Jeg har en sterk bekkenbunn/ muskulatur i vagina.

Så mye sex som jeg har hatt så burde jeg ha kunnet få inn en vannmilon!!

Men må bruke litt tid på og få inn en penis

Min partner igjennom nesten 9 år, tilhører den øvrige grensen på normalen, jeg er fremdeles trang der nede, som jeg var før jeg møtte min mann. Jeg tar den bedre i mot, kan man si, men fremdeles er det slik at min vagina trekker seg sammen etter hver gang vi har samleie og jeg har ikke begynt å kjenne noie mindre til min manns pensis, ei heller han til min vagina.

Anonymous poster hash: 3efb2...a46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Her holder folk seg jomfrutrange til pensjonsalderen, uansett mengde samleier og uansett størrelsen på det som strekker ut skjeden. Faktisk kunnskap er man uinteressert i.



Anonymous poster hash: 24ccf...973
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fitta kan presse ut en baby og fremdeles smekke tilbake på plass. Slapp av, du, flisa du har mellom beina gjør ingen forskjell.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig erfaren, så kanskje teit spørsmåle, men utvider skjeden seg etterhvert som man har sex?

Hadde sex med ei for første gang i går og det var veldig trangt. Så trangt at jeg ble veldig sår på penis. Hun var våt og vi brukte til og med litt glidemiddel, men det var fremdeles veldig trangt.

Anonymous poster hash: 465e6...fc3

Ja. De første gangene meg og typen hadde sex så var jeg trang, det var vondt for begge og var egentlig helt jævlig. Men er bra utvidet nå så er dte ikke lenger vondt for ham eller meg - positive at jeg er "utvidet" etter hans penis, så den passer perfekt til ham men er likevel trang og behagelig for ham :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der at jenter er like trange som når de var jomfru, hehe;) Hvordan forklarer dere at noen damer får plass til monsterdildoer, balltre og kan få plass til to hender inni fitta? Alle damene jeg har vært med føltes trang ut i starten, men ble videre etter hvert.

Anonymous poster hash: 7db97...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der at jenter er like trange som når de var jomfru, hehe;) Hvordan forklarer dere at noen damer får plass til monsterdildoer, balltre og kan få plass til to hender inni fitta? Alle damene jeg har vært med føltes trang ut i starten, men ble videre etter hvert.

Anonymous poster hash: 7db97...213

Les hele tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...