Gå til innhold

Julegavetips til bestemødre som har ALT?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har gavetips til bestemødre som har absolutt alt?
For å gjøre det ekstra vanskelig så drikker ingen av de alkohol eller spiser godis, :/

Har kjøpt flotte blomstergrupper 8år på rad, kunne tenkt meg å overasket de med noe annet nå ;D De bor ikke sammen forresten..



Anonymous poster hash: 2eebb...b2d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en opplevelse? Ta de med på kino, konsert, teater, spa eller annet?



Anonymous poster hash: 7c34b...663
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Opplevelser sammen med deg

* Bilde av deg (og søsken/søskenbarn?) i pen ramme.

* Noe du har laget selv. (Hjemmestrikkede varme tøfler er jo i vinden for tiden)

Men nå kommer besteforeldre i alle aldre og fasonger. Jeg ville handlet ulike ting til en på nitti og en på seksti.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kurv med andre matvarer/drikkevarer enn godis og alkohol? Gjerne litt dyrere, ordentlige matvarer. F.eks. en god olivenolje, krydder, te, kaffe, fenalår, annet spekemat, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor gav noen bestemora mi en kurv med spiselige ting av kvalitet som spekemat, syltetøy som var hakket mer spenstig enn Nora jordbærsyltetøy, olje og noen kjeks hun aldri hadde sett før. Dette ble hun veldig glad for, dette vet jeg fordi hun snakker om den gaven enda. :P



Anonymous poster hash: 7c94c...31b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine setter pris på gavekort hos fotpleier, frisør ol.

Evt et abonnement på blad eller ei bok hvis de liker å lese. Og så støtter jeg ideen om en kurv med godsaker (mat, kaffe, lys, servietter ol).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

julekurv med gode matvarer hun liker, evt fylle på meg noen fine kubbelys eller et sånn safecandle? På lokale julemarked har dem ofte lokale varer som honning, syltetøy, eplemost, spekemat, flatbrød, ost osv. kjempe flotte gaver å få og gi. Eller god hjemmebakst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsabonnement på et blad de liker?

Jeg er en sånn mormor som "har alt" og jeg pleier å ønske meg det. (Interiørblad for min del.)



Anonymous poster hash: 1e26b...b16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Gavekort på kjøpesenter så de kan kjøpe seg noe selv

-Gavekort på spa, fotpleie, eller noe tilsvarende

-En (lang)weekend de to alene, eller sammen med deg

-Opplevelser av ymse slag

Så ja...mulig jeg gjentar mye av det som allerede er nevnt her, men dette er ting som eldre setter pris på. Går jo også an å spørre om de har noen spesielle ønsker selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manikyr-/pedikyrtime er veldig fint å få. Jeg er femti og ikke bestemor enda, men jeg pleier bare å ønske meg noen fine lys eller noe lignende av den yngre garde i familien. Jeg har det jeg trenger og ønsker ikke at de skal bruke masse penger på meg.



Anonymous poster hash: 2eaae...f8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med sånne siluett-bilder av barnebarna? Sånn som dette:

http://www.secondpicture.com/blog/silhouette_portrait.jpg + bakgrunn og en ramme?:)

Enn noe spa/massasje greier? Er det for dyrt kan du alltids ordne i stand en velvære kurv selv. Evt. andre typer kurver, god kaffe, gode sokker, spekemat, annen luksus mat.

En helaften med deg? Middag, lys, teater/opera/whatever og kaffe?

Hva med noe fra enklere liv som kan være til nytte?

Hva med å ta henne med til fotografen med alle barn og barnebarn, evt. oldebarn?:)



Anonymous poster hash: 02428...db5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager saker og ting til besteforeldrene mine. Feks geleer, syltetøy, marmelader, sennep ol. Slikt som de gjerne spiser til annen mat. Også hekler jeg eller strikker grytekluter, oppvaskhåndklær, vaskekluter ol. Og slenger med noe kaffe.

Bruksvarer rett og slett. Skulle de ikke bli brukt/spist av de så vil alltids noen andre benytte seg av det.

Synes det er bedre enn å kjøpe dilldall som de allerede har flust av,og som de kommer til å få massevis av i julegave fra før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Margit Spat

Det kommer også litt an på hvor mye du vil legge i det. Da jeg var fattig student kjøpte jeg slike ting som kalender + flaxlodd, opptenningsbriketter (de hadde vedovn), kaffe/te, kryssordblad, meiseboller (for den som er glad i småfugler), krydder eller tørket frukt til besteforeldrene mine. Laget alltid en pakke med en eller annen kombinasjon av det jeg har nevnt, slik at jeg kom opp i en passende pris.

Har inntrykk av at slike forundringspakker med ting en har bruk for ofte faller i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundringspakker med litt av hvert er en flott ide ja :jepp:



Anonymous poster hash: 907fd...3bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kurv med spekemat, laks eller lignende :) Vi gjorde det i fjor, informerte om at pakken måtte ligge i kjøleskap :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...