Gå til innhold

Når noen systematisk ikke liker det du legger ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bror jeg er veldig glad i. Er noen år eldre enn han og stilte masse opp for han i barndommen. Var sammen etter SFO og skole, hentet her og der når jeg fikk lappen osv. Vi hadde et utrolig godt forhold.

Nå har vi også et godt forhold. Eller, vi ser hverandre ikke så mye lenger og har ikke så hyppig kontakt, men det har ikke skjedd noe spesielt som skulle tilsi at vår relasjon har blitt dårligere.

MEN det jeg legger så (altfor) godt merke til er hans "oppførsel" på Facebook. Han liker og kommenterer og er aktiv... På alle andre sine bilder enn mine. Jeg vet det er en filleting å henge seg opp i, men jeg klarer allikevel ikke å tenke på det...

Hvorfor liker han aldri noe av det jeg legger ut? Det er så merkelig. Han er mye på Facebook og han liker jo "alt" annet...

Noen som har tanker rundt dette? Vennligst ikke døm meg.. Jeg vet det sikkert er patetisk for flere av dere, men dette sårer meg litt.

Anonymous poster hash: 38ba9...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er klar over at det ikke er sikkert han ser alt du legger ut i newsfeeden sin? Det er i stor grad Facebook som bestemmer hva man får i newsfeeden, etter hva man klikker mest inn på og hvilke interesser man har.

Liker og kommenterer du hans innlegg?



Anonymous poster hash: 218ab...a29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det gjør han for han har ved et par tilfeller gjort narr av noe jeg har lagt ut. Face2face. Så han ser det jo, men bevisst går inn for å ikke like.

Jeg har alltid likt og kommentert på han sine bilder osv. Synes det er koselig, og en måte å ha kontakt på når vi ikke ser hverandre så ofte.

Anonymous poster hash: 38ba9...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje denne "problemstillingen" her heller burde ligge under samliv&relasjoner?



Anonymous poster hash: 38ba9...e23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ikke liker det du legger ut? Jeg trykker for eksempel aldri på liker når noen legger ut informasjon/bilder av barn, da jeg synes utlevering av barn på nett er forkastelig. 



Anonymous poster hash: a35dd...f5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Hadde vært interessant å vite hvorfor han ikke liker dine innlegg. Jeg har en venninne som er akkurat lik broren din og det er bare ... merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du legger ut mye tull, som bilder av middagen, at ungen din kan holde en tannbørste, at du har trent osv? Mens han stort sett liker politiske ytringer og interessante artikler fra andre? Bare et forslag så klart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg legger ut er typisk feriebilder eller når jeg og min mann gjør noe spesielt sammen. Har ikke barn, så legger ikke ut noe sånt. Legger heller ikke ut noe politisk og ikke hva jeg spiser og gjør til alle døgnets tider. Jeg er en ganske aktiv FB bruker, men ikke FOR aktiv føler jeg... Jeg kan bare ikke skjønner hva det er som gjør at han liker "alle" andre sine bilder/statuser enn mine. Spesielt når vi alltid har hatt et så utrolig godt bånd. Jeg har dessverre begynt å mistenke sjalusi.... Jeg er på et litt annet stadie i livet enn han, og har kommet ganske langt (om det er lov å si i jantelov-Norge), mens han dessverre har hengt litt etter. Kanskje det blir for mye for han det jeg legger ut (jeg liker å legge ut litt ekstravagante ting innimellom). Ikke vet jeg...

Hadde vært interessant å hørt fra andre som opplever lignende.

 

Merkelig at venninnen din er slik, Klaveret. Jeg kan bare ikke komme på noen grunn. Kan du? Har du mistenkt sjalusi? Eller annet?



Anonymous poster hash: 38ba9...e23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...