Gå til innhold

Hundepass i 2 uker - pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv ville jeg aldri ha hatt ukjente som ikke engang er bekjente til å bo i mitt hjem OG ta seg av dyrene mine!

Nå er vel jeg strengt tatt ikke en fremmed i o m at jeg har vært passet hunden før. Det er en grunn til at hun vil at JEG skal passe dyrene og passe hjemmet.

Anonym poster: a84ef58d365d9005b11aeacd703ad6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bare meg som er rar som tilbyr venner å gjøre dette GRATIS med glede? helt seriøst. Om jeg flytter inn i leiligheten deres en uke eller to, er der alene ville det ikke falt meg inn å ta betalt selv om jeg må gå på tur med hunden 3-4 ganger i døgnet!

Selv ville jeg aldri ha hatt ukjente som ikke engang er bekjente til å bo i mitt hjem OG ta seg av dyrene mine!

Jeg leser tråden midt i mellom dere: som at TS er en semi-bekjent av hundeeieren. Med andre ord: ikke nær nok til at hun passer hunden gratis, og ikke så fjern at hundeeieren må være bekymret hele ferien.

Da skal hun selvsagt ha greit betalt (og Portvinpiken: jeg tror hunden ville blitt mer stresset av kennel, nesten uansett). Eneste unntaket jeg kan komme på i forhold til betaling, er hvis man låner bort en leilighet/hus til en ung student som passer dyr mot å få bo i en fet kåk i ferien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser tråden midt i mellom dere: som at TS er en semi-bekjent av hundeeieren. Med andre ord: ikke nær nok til at hun passer hunden gratis, og ikke så fjern at hundeeieren må være bekymret hele ferien.

Da skal hun selvsagt ha greit betalt (og Portvinpiken: jeg tror hunden ville blitt mer stresset av kennel, nesten uansett). Eneste unntaket jeg kan komme på i forhold til betaling, er hvis man låner bort en leilighet/hus til en ung student som passer dyr mot å få bo i en fet kåk i ferien ;)

Akkurat det med å bli mer stresset på kennel kan jeg muligens være enig i. Men det kommer jo helt an på type kennel og type hund. Det finnes flere veldig små kenneler hvor hundene ikke står i bur på den tradisjonelle måten.

Det sagt, så har jeg kun satt hundene mine på kennel èn gang - pga jobbreise, og da fant jeg den minste og beste jeg kunne finne, slik at alle hundene mine hadde hele kennelen sin for seg selv ;-)

Men du verden så godt jeg skal ha kjent hundepasser før de får lov å bo i huset mitt og ta vare på dyrene. DER er jeg superkresen!

Endret av Portvinpiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser tråden midt i mellom dere: som at TS er en semi-bekjent av hundeeieren. Med andre ord: ikke nær nok til at hun passer hunden gratis, og ikke så fjern at hundeeieren må være bekymret hele ferien.

Da skal hun selvsagt ha greit betalt (og Portvinpiken: jeg tror hunden ville blitt mer stresset av kennel, nesten uansett). Eneste unntaket jeg kan komme på i forhold til betaling, er hvis man låner bort en leilighet/hus til en ung student som passer dyr mot å få bo i en fet kåk i ferien ;)

Akkurat det med å bli mer stresset på kennel kan jeg muligens være enig i. Men det kommer jo helt an på type kennel og type hund. Det finnes flere veldig små kenneler hvor hundene ikke står i bur på den tradisjonelle måten.

Det sagt, så har jeg kun satt hundene mine på kennel èn gang - pga jobbreise, og da fant jeg den minste og beste jeg kunne finne, slik at alle hundene mine hadde hele kennelen sin for seg selv ;-)

Men du verden så godt jeg skal ha kjent hundepasser før de får lov å bo i huset mitt og ta vare på dyrene. DER er jeg superkresen!

Vi kjenner hverandre kun fordi jeg har passet hunden tidligere, vi har ingen tilknytning ellers.

Hunden er gammel og blir lett stresset, og takler ikke en gang å bo i et annet hjem (derfor jeg må bo i leiligheten og ikke kan ta med dyra hjem til meg. Kennel ville vært en katastrofe og ikke et alternativ).

Selvsagt skal man velge hvem som tar seg av dyr og hus med omhu, det sier seg selv. Jeg ville langt heller hatt noen jeg stoler på til å bo hjemme hos meg med dyra, enn å sende de på kennel.

Anonym poster: a84ef58d365d9005b11aeacd703ad6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha en hundepasser boende hos meg i 2 uker og hun får kr. 5.000,-. Dette er omtrent det en kennel ville ha kostet, og hun betaler jo ikke skatt av det.

Tror hun synes det er bra å kunne bo i leiligheten min i stedet for hjemme og håper hun synes det er koselig å passen hunden min også. Vi har ikke diskutert mat, men har i grunnen regnet med at hun betaler dette selv.

Endret av Bitten13
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tantenipsy

Ikke for å kuppe tråden; men hva er det vanlig å betale/gi til en i familien som har tilbydd seg å passe hunden vår mens vi er på ferie i to uker?

Ikke mye turgåing eller annet mas, og hunden blir å bo hos henne. Vi kjøper inn alt av mat osv til hunden før vi drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å kuppe tråden; men hva er det vanlig å betale/gi til en i familien som har tilbydd seg å passe hunden vår mens vi er på ferie i to uker?

Ikke mye turgåing eller annet mas, og hunden blir å bo hos henne. Vi kjøper inn alt av mat osv til hunden før vi drar.

Jeg passet familiehund/katt i 10 dager, bodde i huset deres. Akkurat da var det veldig beleilig for meg å bo der siden jeg var mellom boliger. Jeg fikk 700 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Vi ble enige om 4500 kr for 15 dager inkl reiseutgifter. Lufting 4-6 ganger daglig, medisinering av hund og katt, og jeg holder mat/drikke/snacks selv.

Anonym poster: a84ef58d365d9005b11aeacd703ad6a6

Hils vedkommende og si h*n kan ringe meg neste år;) Jeg gjør det for halve prisen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hils vedkommende og si h*n kan ringe meg neste år;) Jeg gjør det for halve prisen;)

Du gjør det for 2250 kr, hvorav halvparten av disse går til reiseutgifter, så du sitter igjen med en liten tusenlapp for 2 uker? I din egen ferie? Da selger du deg virkelig billig ;)

Anonym poster: a84ef58d365d9005b11aeacd703ad6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Du gjør det for 2250 kr, hvorav halvparten av disse går til reiseutgifter, så du sitter igjen med en liten tusenlapp for 2 uker? I din egen ferie? Da selger du deg virkelig billig ;)

Anonym poster: a84ef58d365d9005b11aeacd703ad6a6

Er ikke ute etter å tjene penger men å gi en hjelpende hånd;-) Har troen på at det er bra;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg aldri tatt noe for det annet enn de utgiftene man må ut med som bensinpenger, bompenger osv

Jeg ville ikke krevd noe mer enn kennelpris om man ønsker betaling for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg aldri tatt noe for det annet enn de utgiftene man må ut med som bensinpenger, bompenger osv

Jeg ville ikke krevd noe mer enn kennelpris om man ønsker betaling for det

Hehe - så bra, bare å komme hit da hvis du ikke skal ha betaling :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - så bra, bare å komme hit da hvis du ikke skal ha betaling :-)

Hvorfor det?

Jeg stiller jo ikke opp for hvem som helst bare fordi jeg ikke vil ha betaling

Jeg anser det å stille opp for vennene mine som noe hyggelig man gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor det?

Jeg stiller jo ikke opp for hvem som helst bare fordi jeg ikke vil ha betaling

Jeg anser det å stille opp for vennene mine som noe hyggelig man gjør

Men nå var det ikke TS sine venner som trengte pass, det var derfor jeg synes det er underlig at man ikke skal ta betalt for det.

Red: og uansett så synes jeg så absolutt man burde betalt venner for å gjøre dette også. Skulle egentlig bare mangle.

Endret av Portvinpiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ute etter å tjene penger men å gi en hjelpende hånd;-) Har troen på at det er bra;)

Selvsagt er det bra å gi en hjelpende hånd, men skal man hjelpe alle gratis til enhver tid, så er det bare dumskap. Dette er jo ikke en gang en venn av TS, men en hun er/har vært hundepasser for før. I tillegg i sin egen ferie. Det blir som å si til sjefen sin at man jobber gratis en lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...