Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012


miesol

Anbefalte innlegg

Hjemmelaget sodd er jo bare kjempeNAM, da! :spise: Har aldri prøvd å lage det, men det skal jeg jammen prøve på en gang! :) Jeg får ikke helt tilvent min mann sånn at han også elsker sodd ( :fnise: ), men han spiser det, da! Jeg foreslo jo at vi skulle ha sodd som bryllupsmiddag, men der ble jeg møtt av et klart NEI, gitt.. Men han har faktisk gått med på at vi kan ha sodd i alle barnedåpene våre :jepp::tommelopp: Så det er jo et skritt i riktig retning! :bolledeig: hehe

Jeg har av en eller annen grunn en jentefølelse, men vet ikke helt hva det kommer av! Jeg står på det jeg alltid har sagt; det er det samme for meg så lenge barnet er friskt :rodmer: Regner jo med at alle tenker sånn :) Uansett kjønn så kommmer vi til å kalle opp etter noen i slekta! Har gode forslag både på jentenavn og guttenavn. Også er vi heldige, for mange av navnene går igjen i både min og hans familie :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen flere som er trøtte?? Har vært så sinnsykt trøtt de siste dagene, sovet flere ganger på sofaen! Husker jeg hadde en sånn trøttperiode da jeg var gravid med snuppa også, så det går vel over etterhvert! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjempe trøtt på dagtid... Var med sønnen min på cafe og merket da at jeg lukket øya flere ganger, så måtte bare reise meg opp og ta å kjøpe is til han å reise hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke er bare meg!

Hvordan får jeg til å få en ticker?? Får bare opp tekst, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kjempetrøtt! Må sove flere dupper etter at jeg kommer hjem fra jobb, og sovner alikevel som en stein i 22-tiden! :gjeiper:

For å få til ticker, må du kopiere url-linken (ikke HTML-linken) og legge den inn i signaturen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på første kontroll hos lege, og nå skjønner jeg ihvertfall ingenting ift hvor langt jeg er på vei.. Jeg hadde første dag i siste mens 30 januar, og i følge diverse terminkalkulatorer på nett er jeg 7+4 i dag og har termin 3-7 november (har fått opp litt forskjellig). Legen derimot snurra på det der hjulet sitt og mente jeg var 8+3 med termin 10 november! :vetikke: Må vel bare vente på UL-termin..

Jeg syntes også det var merkelig da jeg fikk plan for svangerskapsomsorgen i kommunen at første kontroll skulle være så tidlig som uke 4-9 - og det var visst litt tidlig nå ja for jeg fikk jo ikke tatt blodprøvene. Må tilbake på laben når jeg er ca 12 uker på vei. Måtte derimot ta graviditetstest, og den var heldigvis fremdeles positiv ;) Fikk ellers fylt ut helsekortet og hadde en trivelig prat med legen! Var litt spent for det første gang hos henne (ny fastlege), men jeg er veldig fornøyd! Håper virkelig at jeg skal slippe å bli sykemeldt i svangerskapet, men det var veldig greit at hun sa at jeg ikke skulle føle noe nederlag om jeg trengte sykemelding og at det bare var å ringe. Nesten synd at jeg skal ha de aller fleste kontrollene videre hos jordmor ;)

Jeg er forresten også stuptrøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra, jeg fikk det til! Takk for hjelp :klemmer:

Jeg har ikke bestilt time hos lege enda. Skal gå til en som er fødselsspesialist, da får jeg UL hver gang :rodmer: Skal bestille time i uke 9, satser på vi får se en sprell levende baby da :babysmokk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, jeg fikk det til! Takk for hjelp :klemmer:

Jeg har ikke bestilt time hos lege enda. Skal gå til en som er fødselsspesialist, da får jeg UL hver gang :rodmer: Skal bestille time i uke 9, satser på vi får se en sprell levende baby da :babysmokk:

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på første kontroll hos lege, og nå skjønner jeg ihvertfall ingenting ift hvor langt jeg er på vei.. Jeg hadde første dag i siste mens 30 januar, og i følge diverse terminkalkulatorer på nett er jeg 7+4 i dag og har termin 3-7 november (har fått opp litt forskjellig). Legen derimot snurra på det der hjulet sitt og mente jeg var 8+3 med termin 10 november! :vetikke: Må vel bare vente på UL-termin..

What??! Det kan jo ikke stemme, vel? :vetikke: Da går du jo langt over 40 uker? :klo: Da vil jo 40 uker være rundt 29. oktober.. Håper ikke legen regner med at du skal føde på overtid, og setter termin 2 uker for sent :fnise: Får uansett mer nøyaktig termindato på UL!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å få mage, eller?

Jeg synes allerede jeg ser en liten kul :sjenert: Den er ikke stor, men den er der.. Er ganske tynn fra før, så jeg selv synes det vises ganske godt! Tør ikke gå i veldig stramme klær lenger. Mannen mener at den ikke vises så godt, da, men han sier han ser den! Også elsker han å ta på den :fnise::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miesol, jeg også hadde siste mens 30 jan. Men da jeg var på ul da jeg trodde jeg var 5 uker, så de ikke noe, noen dager etter så de noe. Legen min har plotta inn så jeg har termin 10, men jeg tror ikke jeg har termin ihvertfall før 13 i følge ultralyden da vi så bare et lite egg og sånt..

Er bitte litt redd nå for i går var jeg kvalm masse av dagen, i dag var jeg også masse kvalm, men har spist love harts meste parten av formiddagen da jeg var sykt kvalm. Men så var jeg på innskrivning for min datter, og midt under møtet merket jeg at jeg ikke lenger var kvalm og har egenltig ikke vært det siden... Da blir jeg redd :(

Håper at det ikke er noe galt

KLem til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, Felicity :klemmer: Symptomene kommer og går, og det er visst normalt! Jeg har vært kvalm siden 5+6, nå, men sist helg kastet jeg ikke opp! Men den kom tilbake over helgen, gitt, og alt var normalt igjen.. Så nyt at du ikke er kvalm!! :)

Jeg stikker snart på første kontroll!! Gleder meg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninnin86, takk for det :)

Selvom jeg har vært gravid to ganger før, synes jeg alltid at det 3 første månedene er fæle. Siden min mann ikke ville egentlig ha denne, så føler jeg at det er min siste sjangs og blir jo veldig redd :(

Tror jeg er bitte litt kvalm, men ikke så galen som jeg har vært! Krysser for at det går opp og ned :)

Husker ikke hvordan det var med de andre, bortsett fra at jeg startet å kaste opp med de i uke 7 (med den første)og 8(med han andre) 1 svangerskapet kastet jeg opp til 18,5 uke, mens 2 svangerskapet kastet jeg opp til han blei tatt med keisersnitt :(

I og med at jeg nå håper jeg greier å vente med å se hva det er så er jeg sånn spent på om hvor lenge jeg kaster opp(evt om jeg gjør det nå, men brakk meg i går da jeg pussa tenner)

Lykke til på kontroll, jeg skal ringe min gyn så håper jeg at jeg får time så jeg ser hjertet slå. Gjorde ikke det på de to andre ul for par uker siden, siden jeg var kort på vei :)

KLem til dere :)

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble jammen stille her inne, hvordan går det med dere damer? :)

Jeg er litt småbekymra i kveld.. Har hatt endel stikkinger og vært litt øm nederst i magen i helga, og i går kveld før jeg skulle legge meg var det litt blodspor på papiret.. Vet at det ikke trenger å være farlig, men jeg vil ikke ha noe rødt på mitt dopapir!! Kaller det blodspor og ikke blod for det var friskt lyserødt, men så litt "utvanna" ut, ikke skikkelig blod.. Har ikke blødd noe mer i natt eller i dag, bare hatt litt brunaktig spotting som sikkert er rester etter den lille blødninga. Alle symptomene jeg hadde er fremdeles på plass. Tenker å se det an før jeg evt kontakter lege/jordmor, men kjenner at det plutselig er VELDIG lenge til ordinær ultralyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miesol, hvor langt er du på vei?

Huff håper det går bra.

Jeg har mista noen av mine symtomer, men såre bryst har jeg litt og kvalme om morran, eller kvalm/på grensen til brekning.(uggen liksom) Ellers så kjenner jeg svært lite til murringer lenger og vondt i korsryggen. Så blir litt beskymret selv. Skal på ul hos min gyn den 15 april og håper hjertet slår :)

klem til deg og lykke til, håper den sitter fast og at det bare er blodkar som har sprukket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min egen beregning er jeg 8+2 i dag.. Har ikke blødd noe mer siden søndag kveld, men skulle så veldig gjerne hatt en forsikring om at alt er bra! Må nok reise langt for en tidlig UL så det er ikke aktuelt, men vurderer å få snakket med jordmor her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Miesol: Litt småblødninger er ikke unormalt, men skjønner godt at du vil sjekke det! Jeg har også hatt noen småblødninger. Mørkebrunt blod som har kommet sammen med utflod.. Ubehagelig, men visstnok normalt og ufarlig :)

Hvordan står det til ellers da, jenter?

Jeg har nå kastet opp hver dag i nesten 3 uker :spy: , og begynner å bli drittlei av det... Ellers er jeg kjempesliten og kjempetrøtt hele tiden, og har mest lyst til å legge meg.. Men jeg er jo på jobb, da, og gleder meg noe helt vanvittig til det blir påskeferie!! Da skal jeg slappe av og lade batteriene! Begynner jo på uke 10 påskeaften, og da er det ikke lenge til den magiske 12. uke :rodmer: Det skal bli deilig å ikke holde det hemmelig lenger!! Håper kvalmen gir seg snart også...

Har dere begynt å kjøpe/skaffe/få utstyr til babyen enda, eller?

Mamma har allerede skrubbet ren vogga som min stebestefar lagde til min bror for 18 år siden :rodmer: Han sydde en saueullpose og saueskinnfell også, som mamma skal rense :) Ellers var min mann og jeg til Salzburg på bryllupsreise i slutten av februar. Da hadde jeg akkurat funnet ut at jeg var gravid, og klarte ikke å dy meg, så kjøpte to bodyer og en fleecedress :fnise::rodmer: Men er litt tilbakeholden med å kjøpe ting enda, i og med at jeg bare er 8+3... Men har veeeeldig lyst, da :fnise: Gleder meg til å kjøpe vogn og stellebord :rodmer:

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det heldigvis lite symptomer, nesten så jeg glemmer at jeg er gravid!

Har bestilt time til ultralyd dagen før jeg er i uke 9, gleeeder meg sånn til det :) Er jo enda tre lange uker til, men tiden går fort. Har jo ei lita ei på syv måneder, og etter at jeg fikk henne flyr dagene avgårde! Kjenner jeg slapper litt mer av dette svangerskapet, har virkelig troen på at dette skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg følt meg litt mere kvalm, men så utrolig stappa hele dagen... Kan jo hende at det er p.g.a at jeg hadde på en skjørt som strammet litt. Ellers så har jeg vært veldig sliten i dag. Er jo det veldig mye utenom graviditeten, men merket i dag at i dag var jeg ekstrem. Var inni oslo som tar meg 40 min å kjøre hver vei og gikk litt i byen, så ikke så rart.

Håper dere har det bra og at alt er bra med spirene deres :) Noen som har annlegg for å få tvillinger?Har alltid ønsket meg det, men nå føler jeg at nå kan vi bare ikke få det p.g.a at jeg er så utmattet og smerter i kroppen utenom svangerskapet og har da nok med tre :)Men vi har ikke annlegg for å få tvillinger så sjangsen er vel ikke stor :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemor er tvilling, så sjansen er jo der! Ønsker meg virkelig tvillinger, hadde vært stas! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...