Gå til innhold

Terminliste nov/des 2010


Prada

Anbefalte innlegg

Så spennende å se at vi er 3 som skal ha jente 16 nov. :)

Så spørst det hvem som holder datoen og ikke. Hoho. :lur: Kjenner dere bittesmå spark i magen også?! Jeg kjenner de hver dag. Samboer har kjendt det 3 ganger. De er litt for svake enda. Men veldig spennede! :)

Noen andre som sliter litt med smerter siden livmoren vokser også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjent henne bare noen få ganger.. Jeg har morkaken liggende i front så jeg vil ikke kjenne det like godt enda. Mannen har kjent henne en gang tror han :fnise:

I går kjente jeg henne hikke for første gang! Blir da spennende å se om alle faktisk kommer ut som jenter også :fnise:

Jeg har ikke noen særlige smerter nei.. Har hatt det for et par uker siden, i lysken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø:

Kjenner dere hikke og spark?!

Er dere andregangs eller noe slikt??

*kjenner så godt som ingenting*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent liv siden uke 15, men sporadisk, og antakelig fordi jeg er annengangs og vet hva det er. Har ikke vært så tydelig at man definitivt kan si det er liv, kunne like gjerne vært luft om jeg ikke visste jeg var gravid.

Men nå fra uke 19 har det ikke vært tvil, og jeg forventer å kjenne liv hver dag flere ganger om dagen. Men ingen hikke. Kjente bare hikke en gang sist også, så tror ikke jeg har antenner for hikking.

Forrige svangerskap var jeg ikke sikker på liv før etter uke 20. Har jo litt med plassering av morkake å gjøre også.

Hadde ligamenssmerter i begynnelsen, men ikke nå lenger. Værre med disse puppene, de sprenger snart!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner godt spark denne gangen, men nå ligger morkaken slik plassert at jeg kan kjenne også. Sist kjente jeg lite pga morkaken lå foran.

Sist var det veldig mye hikking i magen, har ikke opplevd det enda, men det kommer vel. Vet ikke om det har en sammenheng, men hun hikket mye i magen, og mye da hun ble født...

Ligamentsmerter har jeg hatt litt av, men kun på natta og når jeg har reist meg på merkelig måte. Puppene er litt oppblåste ja hihi

Jeg hadde fødselsforberedende akupunktur sist... hadde en lekende lett fødsel (synes jeg hvertfall) og fikk noen dager før termin, så det anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morkaken min ligger langt nede (og bak?), så det tror jeg ikke har noe å si for min del. Jeg er jo like langt som deg Prada (innsetting 1.mars) etter hva jeg husker, men jeg er førstegangs og vet at det ikke er like lett å kjenne noe da.

Merker ikke noe på puppene heller nå...?? :klø:

Jeg tror jeg må være følelsesløs....? :grine:

Lovebird, smart! Jeg er ikke klar for å gå 14 dager over termin... Skal jammen prøve akupunktur når det nærmer seg. Hvor mye før beregnet termin tok du akupunktur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte første uken av permisjonen (tror jeg hadde fire behandlinger i løpet av to uker), men jeg vet ikke hvilken uke det er anbefalt å begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ser at det "feilaktig" å tro at fødselen starter tidligere med akupunktur... :grine:

Men, det har andre fordeler, så jeg tror jammen jeg skal prøve det når det nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjennes hikke ut? Er første gang på meg her så klarer nok ikke skille sånne ting tror jeg. :P

Vi ser og kjenner sparkene nå! :) Svigermor tror vi får en stor baby siden jeg ikke har lagt på meg noe bortsett fra magen og puppene. Jeg spiser godt og mer en vanlig. Så hun mener babyen "får alt" på en måte?!

Blir spennende å se hvor mange som faktisk får jenter her inne ja! :)

Gleder oss !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan hikke kjennes ut... :vetikke:

Men vil tro det er noe regelmessig akkurat som vår egen hikke?

Her kjenner jeg mest bare bobling, kjente vel noen skikkelige spark for ett par uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente hikke første gang i går, det kjentes ut som små dunk som kom regelmessig. Tok litt tid før jeg skjønte hva det var, trodde først det var pulsen min, men det var for langt mellomrom mellom dunkene til det og ingen grunn til at jeg skal kjenne pulsen der nede heller.

Jeg kjenner pulsen min veeeeldig godt helt øverst i livmora da, og fikk bekreftet på UL at det er fordi morkaka ligger der oppe og jeg kjenner pulsen i den. Litt spesielt egentlig.

Terminen ble flyttet til 21.12, og det er ei lita frøken! Jentene er definitivt i flertall her, med mindre alle som ikke er oppgitt kjønn på listen blir gutter, da blir det helt likt.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får og jente, men er ikke oppført med det ;)

Hos meg ligger morkaka langt nede, så jeg må inn til ny UL i uke 32. Forhåpentligvis har den da krøpet litt oppover, eller så kan det bli litt vanskelig for tøtta å komme seg ut... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i grunnen litt redd for å få morkake som dekket livmormunnen før jeg ble gravid, fordi jeg har hørt om så mange som får heftige blødninger pga. det og da hadde jeg blitt tullerusk. Heldigvis var den perfekt plassert! :jepp:

Koselig med masse jenter her inne da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt en eneste blødning eller antydninger til det, så det er ikke alle som det får ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Oppdatert med jenter*

mange jenter her ja. Kanksje noen av de kommer ut som gutter...? Jeg er liksom ikke helt overbevist om at det er jente enda :sjenert:

O'hara - hvor langt nede ligger den? Hos meg målte de på UL i uke 18 at den hadde flyttet seg nok til at jeg akkurat skulle slippe kontroll. Som om det skulle være betryggende, jeg synes fortsatt ikke 2 cm høres mye ut, men det flytter seg vel enda litt oppover håper jeg.

Og jeg hadde blødninger, sånn bare for å bekrefte at noen får det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

O'hara - hvor langt nede ligger den? Hos meg målte de på UL i uke 18 at den hadde flyttet seg nok til at jeg akkurat skulle slippe kontroll. Som om det skulle være betryggende, jeg synes fortsatt ikke 2 cm høres mye ut, men det flytter seg vel enda litt oppover håper jeg.

Og jeg hadde blødninger, sånn bare for å bekrefte at noen får det ;)

Aner ikke? :vetikke:

Det var på UL i uke 18/19 som sa at den lå langt nede... Men hvor mye, tja, det sa hun ingenting om. Spurte ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke kjenne noen forskjell hvertfall. :s

Kjenner tydeligere og tydeligere spark her. :) Veldig spennende. Ser pulsen i magen min veldig tydelig og, men tror ikke det var noen grunn til det egentlig. Jeg har fått noen pitte små blødninger etter samleie.

Hvordan ligger dere ann med innhandlingen å hva står på deres liste? (Ivrig her :sjenert: )

Så langt har vi har handlet:

Barneseng. (Ikea)

Madrass og overmadrass (Ikea)

2 stellebord. (Ett til lite bad som henger på vegg. Ett vanlig til soverommet.)

Bilstol. (Får brukt)

Barnevogn. ( Får brukt)

Voksipose. (Ikea)

Kluter og Håndkler. (Ikea & Princess)

Dyne og sengetrekk. (Jysk)

Kantbeskytter. (Ikea)

Badebalje. (Ikea)

Vugge. (Får brukt)

Ullstrømpebukse og ullbody. (Spar kjøp)

Noen bukser, dresser og natt-tøy. (H&M)

Leke teppe til gulv. (Ikea)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøpt så mye her, arver masse klær, så avventer med kjøp til jeg har fått oversikten der. Barnevogner er i boks, får to... :dåne: (Ja, jeg vet, unødvendig, men fikk en først og så kom det en til etterpå...)

Jeg kjører strategien "kjøp minst mulig"... Det meste kan anskaffes i etterkant, men seng og bilstol må vi jo ha fra start. Vet hva vi skal ha, så kjøper når vi kommer over et godt tilbud, det er jo enda en stund til tøtta kommer (forhåpentligvis).

Får masse strikkede klær fra en som strikker for meg, har lammeskinn, og 5 gærne besteforeldre som står og venter med åpen pengebok.... Jeg har vært nødt til å stoppe mamma mer enn en gang.... Synes det er unødvendig å kjøpe noe før jeg har oversikt, for jeg har ikke sansen for at ting skal bli liggende ubrukt i skapet. De vokser jo så fort i starten.

Jeg bruker listene som er blant annet på Babyshop. Hører på hva andre mammaer ville lagt til/tatt bort, og så får det bli som det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...