Gå til innhold

Venter på trollunge nr 2!


Skogstrollet

Anbefalte innlegg

Tusen takk for tips Skytte! :D

Jeg tror jeg har hyssing liggende her hjemme så i morgen skal jeg ut å få kjøpt gråpapir. Ble 6 julegaver til i dag på Hadeland-turen så nå begynner det å komme seg i hvertfall.

Hadde planer om å kjøpe gråpapir i dag, men det ble det ikke tid til etter shoppingruden vår og da jeg kom hjem hit var stua full av venninnene mine, stearinlys, rosa ballonger, kaker, muffins og nydelige rosa servietter! De hadde fikset babyshower i all hemmelighet! :rodmer: Mamma og lillesøster var med også, til og med snille trollemannen hadde hatt en finger med i spillet så alt skulle gå i orden ;) Han skygget banen relativt raskt da rosadosen var nådd og fnisingen blant jentene gikk over hans terskelnivå :fnise: Det var så utrolig morro :strix: Fikk så mye fine klær og en nydelig lekematte! :babyjente:

Snille jentene :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Happy Sunday:)

Hehe, hadde skravla så mye i boka mi at jeg ikke skjønte noe da jeg ikke hadde skrevet her på et par dager:)

Men så vanvittig kult med sånn shower da!!! *misunnelig*

kjempemorsomt at de hadde ordnet for deg og kjøpt gaver, we like!! Men sånne ting setter man virkelig pris på for da har folk lagt ned mye i baking og handling og det er jo kjempekoselig!

Aiai, flere julegaver på deg også! Very good!

Jeg håper å få gjort litt hobbysaker idag.. Men mååå prioritere husvask først... Så tror bare jeg skal forte meg å få den unna:)

Men du, hvilken jakke skal du ha på deg i vinter?

Jeg er i ferd med å bli jakkeløs i disse dager:(

Vinterjakken passer ikke for den er litt smal.. Har ei høst/vårkåpe som jeg bruker uten å kneppe den sammen. Og en tykk fleecejakke som også kan brukes åpen..

Bergansjakken min har akkurat gått å glide igjen helt til forrige helg..

Jeg har prøvd flere vinterjakker i byen men de går ikke igjen! Jeg kommer jo til å bli sittende inne heretter...

Dagens jamring ble jammen postet i boka di...:) Men lurer bare på hva folk skal ha på seg i vinter:)

Hvis man er høy og tynn i kroppen ellers passer jo sikkert mange jakkene sine enda. Jeg føler meg litt som pingu! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, setter virkelig pris på det! Som du sier hadde de jo planlagt dette i lange tider og lagt mye jobb i det. Veldig koselig! :rodmer:

Jeg har tenkt en del på dette med jakker i vinter selv og. Den jeg går med nå begynner å bli veldig knapp og jeg klarer ikke lukke den om noen uker. Jeg har en relativt stor dunjakke, men den passer nok ikke i desember. Mamma har en som det ikke er så mye damefasong på som jeg kan låne sier hun, så håper jeg den holder da! Ellers blir jeg jakkeløs :vetikke:

Men kan jo kanskje være greit å finne en jakke uten så mye innsving og damefasong. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en veldig billig og SVÆR boblebukse også. Den jeg har får jeg ikke på meg mer. Litt håpløst sånnsett å være høygravid i desember og januar da ;)

Nei, jeg får la meg inspirere av deg Skytte og komme i gang med noe huslige gjøremål ala vasking og lage noe kaffemat. Svigers kommer senere og her har jeg drukna meg i hobby-stuff sammen med lillesøster! Frister jo så mye mer enn alt annet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var besøket over. Jeg fikk bakt boller, ryddet og vasket før de var på plass. Så ble det nybakte boller og kakao til kveldsmat :) kjente trollejenta satte pris på det og etter aktivitetsnivået å dømme :fnise:

Har nettopp sett på jordmødrene på nett (serien som gikk på nrk) og et par som har blitt filmet fra 3 uker før termin og frem til rett over fødselen. Kjenner jeg begynner å få litt nerver selv ift fødsel, men er positivt innstilt :) Gruer meg ikke til smertene under selve åpningen egentlig selv om mange sier det føles verre enn pressriene. Gruer meg spesielt til akkurat det punktet der hodet og kroppen til babyen kommer ut. Synes det ser verst ut og at mange på filmer av fødsler gir mer utrykk for smerte da. Ikke bra å sette seg ned å se på slikt når det er så mange tanker som kverner opp i hodet mitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh?! Jeg skrev jo et innlegg til deg fra pcn idag?!

Hvor i alle dager har det blitt av?! Tok jo hele runden min på pcn for en gangs skyld... Så irriterende:( Men har plagdes med nettet så det er vel derfor:(

Jeg skrøt i allefall av de fine tickerene dine! Morsomt å se:)

Mmmm... Boller og kakao <3 Jeg elsker kakao og tydeligvis ekstra når jeg er gravid for både nå og med snupp drakk jeg masse kakao!! Yammmi!

Hmm.. Jeg har sett på samme serie idag, bare at jeg har den på opptak på tvn! Det var nesten litt skummelt:)

Syns alle fødslene der er veldig lette og skulle gjerne sett mer av alt på en måte!

Du kommer til å klare deg helt fint snuppa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrerende når innlegg forsvinner! Men takk for skryt av tickerne Skytte! Synes de er søte selv og :fnise: må jo skryte litt :lur: Så morro at du skal gifte deg og, da har vi enda mer å skravle om, kanskjer vi klarer å løsrive oss fra juleskravlinga en gang utpå nyåret :skratte:

Nå får jeg lunsjgjester om et par timer så jeg skal vel gå i gang med litt smårydding og forberedelser. Bakte matmuffins i går som jeg tenkte å servere :spise: får gjest til middagen og i tillegg til meg og mannen. Trollemannen var så snill og lagde ferdig en del av middagen i går så jeg ikke skulle ha så mye å gjøre i dag utenom oppvarming og tilbehør :rodmer: Det var godt når jeg var relativt utslitt i går.

Sjefen har vært litt snedig og prestert å dele ut nr mitt til sine nyansatte med beskjed om at de bare kan ringe meg anytime når de har problemer med noe.. Kan ikke huske å ha sagt meg enig i det. Det har jo resultert i flere telefoner så langt denne uka både fra han og de andre ansatte som trenger hjelp... Har virkelig ikke orket å ta alle. "Helpdesk, værsågod?" Sånn er det tydeligvis å være sykemeldt når man har fått beskjed om å roe ned. Merkelig opplegg! :klo:

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En litt produktiv dag i dag gitt! Har endelig fått beiset spisestuebordet son vi har snakket om siden vi fikk det i april! Nå er det gjort og det ble så fint! Relativt lik beis som på stuebordet vårt, mørk brun. I kveld skal det innvies da min søte snille venninne og forlover kommer å skal spise middag her med oss! :)

Jeg har og vært en tur på Apotek 1 og hentet ut BabyBox'en som de deler ut gratis. Der var det ganske mye fint oppi - body, liten leke, stor pakke våtservietter, ymse salver, kremer, såper og skum, 1 nr av foreldre og barn og litt annet jeg ikke kommer på i farta. Hittil den beste babypakken jeg har fått gratis :)

Nå skal jeg klattmale litt på stolene her hjemme før det hele skal få tørke og jeg går i gang med kveldens meny. Biff med bernaise, fløtegratinerte poteter og brokkoli! :spise:

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer på middag jeg:) For den hørtes bare skikkelig yammi ut!!! Mmmm!!!

Koselig med besøk:) Og skikkelig godt å få unna slike småprosjekter som man stadig utsetter! Vi har en million slike tror jeg! Men men, det blir det blir:)

Fornøyd med min pakke også! Storebror har fornøyd tatt i bruk shampoen:) Kommer ikke til å bruke slikt på babyen. Snupp har atopisk eksem et par steder og var over året før han begynte med shampo. Ikke hadde han hår heller før da:P Var redd ungen skulle forbli snau, hehe!

Men enda nå bruker han bare shampo og fint lite kroppssåpe. Smører med spenol der han er tørr og ellers salve for eksem hvis den popper frem men han er kjempefin og myk i huden<3

Kremt, ja.. Dagens leksjon i Skyttestell...:) Babler jeg vet du!

Etter nyttår får vi røske hverandre ut av ammetåken og inn på gifteplanene ja!!! Det blir kos det også:) Er jo mye av det samme som juleforberedelsene, bortsett fra at vi slipper å gi gaver, hehe:)

Skulle neeesten tro vi delte sjef! Ringer her også... Men jeg syns litt synd i jentene der for sjefen er så dårlig til å skjønne at ikke alle lærer alt på 123... Selv om han liker å tro at han gjør det..!

Men nå skal vi kose oss og snaaart ha permisjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei igjen! Da var det vel på tide å oppdatere litt i dagboka!

Skytte: Middagen ble strålende så den skulle du jammen meg ha vært på ;) Jeg har heller ikke planer om å ta i bruk den 2 i 1 sjampoen som fulgtge med (antar det er den du snakker om og) Lilla med kanin på. Tenker den er ment for noe større barn og ble overrasket over å finne noe slikt i babyboxen, men prøvene ellers var jo greie :) Spenol er supre saker ja! Jeg er veldig glad i A-krem også. Bruker det masse selv og viderefører nok det når frøkna kommer og :)

Nå har jeg ligget og vridd med i senga siden 04:30 uten å få blund på øyet! Kl 05:45 orket jeg ikke å ligger mer så da var det bare å karre seg opp og spise frokost. Trollejenta er utrolig aktiv om dagen! Har økt på voldsomt de siste dagene, veldig hyggelig selvsagt, men tidvis kjenner jeg at jeg kunne tenkt meg at hun tok det litt med ro når jeg skulle ha sovet.. .:roll:

Skal på legetime senere i dag og se hva som skjer videre med sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Var den sjampoen ja. Den ble velvillig overtatt av storebror:)

Det enkle er ofte det beste! Et utmerket utsagn syns jeg:)

Mye aktivitet her også og oftere litt tidligere enn jeg kunne ønske meg å være våken..! Imorges måtte jeg stryke masse å nesten bysse magen så han skulle roe seg litt:) Karate Kid!

Håper det går bra hos legen og at dagen ellers blir fin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jammen meg spennende å se hvem som kommer ut av disse magene våre, aktive unger er det i hvertfall sikkert at det blir! :fnise:

Legebesøket gikk fint, det blir sykemelding ut resten av svangerskapet frem til permisjon, men forlenges da bare med to og to uker fremover. Jeg har allerede fått hamret inn dette til NAV i håp om å få fortgang i utbetalig.. det er i hvertfall lov å håpe! :roll:

Kjenner jeg sliter med å holde øya oppe i dag. Våknet 04:15 i natt og det var neimen ikke snakk om å klare å sove igjen så da var det bare å starte dagen etter å ha vridd seg i senga en stund! Nå blir det lufting av hunden til mamma og pappa før jeg drar å henter lillesøster på skolen :)

Ønsker alle en fin dag! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt for kroppen din det:) Men hvorfor i all verden må den fornyes hver 14.dag?! Sist jeg fikk min skrev hun den ut helt frem til permisjonen starter. Nav har ikke sagt noe på det, annet enn at jeg har fått datoene for utbetaling ut året! Så nå etter et halvt år er alt i boks liksom...!

Variabelt med søvn her også. Våkner jo hver gang jeg må snu meg.. Det er godt å vite at det bare er tretten uker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt for kroppen din det:) Men hvorfor i all verden må den fornyes hver 14.dag?! Sist jeg fikk min skrev hun den ut helt frem til permisjonen starter. Nav har ikke sagt noe på det, annet enn at jeg har fått datoene for utbetaling ut året! Så nå etter et halvt år er alt i boks liksom...!

Variabelt med søvn her også. Våkner jo hver gang jeg må snu meg.. Det er godt å vite at det bare er tretten uker igjen!

Jeg har heller ikke helt skjønt hvorfor vi m fornye den hver 14. dag, men tror det er pga at legen er bekymret for at jeg skal få noe problemer med sykepenger og at NAV skal stoppe det opp og han derfor vil følge veldig ofte opp (hver 14.dag) er litt komplisert situasjon med arb giver osv. Men finner jo fort ut om det stopper selv om man hadde skrevet ut for lenger tid... og da hadde det kanskje blitt mer kontinuitet i disse pengene. Ikke fått en krone enda. Gleder meg til jeg går i permisjon. Håper bare de pengene kommer! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cash is king:)

God helg søte du! Sitter på en buss utenfor Stockholm og den rrrrriiiisssstttteeeerrr:)

Så sant så sant, cash is king ;) Så herlig med Sverige-tur!

Her i gården er det en lat fredag. Kynnerne koser seg i mageregionen og sliter meg bra ut. Akkurat nå er jeg lei og sliten av å være gravid. Føler det begynner å bli tungt og mye er tiltak. Føler at magen er konstant "stinn". Ringte mor nå som har fri i dag for å få sysselsatt meg selv så nå blir det ut å møte henne og lillesøster snart. Satser på at det hjelper å få seg litt frisk luft og tenke på noe annet :) Dette ble mye syt, jeg er jo veldig glad og trives jo med å være gravid innerst inne, men det kommer vel noen dårlige dager i blant! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt lov å få ut frustrasjonen sin<3

håper kynnerne gav seg og at du bare koser deg nå:)

Veeeldig kult med weekend her ja:) Tror kanskje at visakortet er litt uenig men...:) Fant meg vinterjakke på HM så jeg er overlykkelig!! Slipper å fryse i vinter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er fullt lov å få ut frustrasjonen sin<3

håper kynnerne gav seg og at du bare koser deg nå:)

Veeeldig kult med weekend her ja:) Tror kanskje at visakortet er litt uenig men...:) Fant meg vinterjakke på HM så jeg er overlykkelig!! Slipper å fryse i vinter:)

Kynnerne roet seg og jeg gikk inn i en tilstand som et annet hormontroll i stedet... :gjeiper: heldigvis synes samboeren det er mest morro at jeg er slik (hjelper allikevel ikke på når han ikke klarer å kontrollere sine latterutbrudd når jeg eksploderer for filleting, men hvem kan klandre han. Det er jo relativt latterlig ser jeg i ettertid) :sjenert:

Vinterjakke er supert da Skytte! :jepp: Jeg får ikke kneppet igjen kåpa mi nå om dagen så ser at jeg må finne på noe smart fremover.. Grave litt i klærne her og se hva jeg finner :lur:

Har gått løs på julekalenderen (broderi) som jeg har et vagt håp om å bli ferdig med en gang i tiden. Har ikke helt trua nå da det går saaaaakte fremover, men hvem vet! :)

I kveld skal vi på innflytningfest til en venninne og hennes samboer. De har kjøpt seg hus. Solgte leiligheten de bodde i før. I og med at de har eid tidligere og bodd sammen i mange år har jeg planer om å kjøpe noe annet en standard innflytningsgave (ting til huset) men heller satse på litt babytøy da hun venter en liten gutt i mars :) mye mer kos å shoppe babyklær :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vellykket innflytningsfest og jeg klarte å holde meg våken og oppegående helt til midnatt! Da var det på tide å finne senga ja :sjenert: Men samboeren var faktisk mer sliten og trøtt enn meg i går og det er sjelden disse dager! :fnise:

Har ryddeprosjekt gående her hjemme. Ryddingen går mest i klær i ymse skap, skuffer og kister. Fristende å bare rive ut alt av elendig garderobe, men det skulle i så fall vært i forkant av at det dukket ikea-menn opp på døra mi og satt opp pax garderobe på begge soverom samt i gangen. Gratis må vite :opplyser:

Kanskje jeg har dagdrømt nok nå.. Skapet mitt er så lite velutstyrt at det ikke engang rydder seg selv så jeg får tusle å vise det hvordan det skal gjøres. Ønsker alle en fin søndag! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med vellykket fest:) Godt å være sosial!

Hehe, fin dagdrøm! Må ha noen slike!

Jeg skal ta runde to i mine klær når jeg kommer hjem. Første runde tok jeg klær som var for små og ubrukelige da jeg ble gravid og begynte å få mage.

Nå har jeg kun et lite utvalg av klær som passer pluss det nye som har blitt kjøpt i helgen da:) Så må mer ryddings til!

Gosj jeg gleder meg til å krympe igjen!! Måtte det bare gå fort som fy...!

Flink du er som ordner kalender. De er kjempefine:)

Har en snill tante som ordnet en slik til snupp. Ellers hadde han nok vært uten...!

God søndag til deg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...