Gå til innhold

Noen som skal til Japan i sommer?2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei:)

Er det noen som skal til japan i løpet av sommerferien 2015?
Jeg er en 18år gammel jente som skal reise alene hele sommeren, og ahdde vært koselig å møtt noen nordmenn der nede! Spesielt hvis noen reiser alene de og:)



Anonymous poster hash: 17d86...47d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå, jeg har så lyst til å reise dit (har planlagt Tokyo, Nagoya, Kyoto så langt), men ingen ønsker å være med ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min datter på 16 skal, enten i påsken eller sommerferien.

Kan vi ikke delen tips og ideer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min datter på 16 skal, enten i påsken eller sommerferien.

Kan vi ikke delen tips og ideer???

Hva er det dere er mest interessert i å se/oppleve? Hadde ikke anbefalt i å reise tidlig om sommeren (juni ca) iom at det er da regnsesongen vanlingst forekommer. Hvis man reiser i mars/april, kan man få med seg Sakuras blomstring he he :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Serara: jo, vi ønsker få med oss kirsebærblomstringen. Er mer annen familieliv og skole som også er med på å bestemme tidspunkt. :)

Vi skal se Tokyo først og fremst. Vi har 7-10 dager til rådighet. Så vil jeg gjerne se Nikkon.

Skal vel mest få med oss litt av hvert, suge in astmosfæren, kultur, etc. Se parker, templer, spise sushi, gjerne bade i varmegryte, gå på spa kanskje. Litt shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å gjøre der, med andre ord, annet enn å spise kinamat. Høres kjedelig ut. Jaja, kos dere!



Anonymous poster hash: a4e52...27d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, er det noe spesielt å se i Japan da?

Anonymous poster hash: a4e52...27d

Selvfølgelig. De har flere spennende festivaler, historiske steder som feks eldgamle templer, og generell kultur som er svært tiltrekkende.

Serara: jo, vi ønsker få med oss kirsebærblomstringen. Er mer annen familieliv og skole som også er med på å bestemme tidspunkt. :)

Vi skal se Tokyo først og fremst. Vi har 7-10 dager til rådighet. Så vil jeg gjerne se Nikkon.

Skal vel mest få med oss litt av hvert, suge in astmosfæren, kultur, etc. Se parker, templer, spise sushi, gjerne bade i varmegryte, gå på spa kanskje. Litt shopping.

Så moro! Hvis dere skal reise rundt til flere byer i Japan, hadde jeg anbefalt å kjøpe Japan Rail pass (før dere drar ned). Det kan fort bli dyrt med togbilletter uten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, er det noe spesielt å se i Japan da?

Anonymous poster hash: a4e52...27d

Kommer vel ann på hva man liker å gjøre i ferien. Vil du drikke drinker på en strandsand med Skandinavere, så er ikke Japan noe for deg.

http://www.japan-guide.com/e/e2164.html

Jeg vil:

- bade sånn varmegryte, gå på spa.

- besøke Nikko og Fuji fjellet.

- parker, bl.a rigurigen.

- spasere (shoppe?) i asakusa distriktet. Og andre områder i det gamle Tokyo.

- templer, historiske områder

Dessuten gjerne te-seremoni, prøve på kimono, etc. De nye områdene interesserer meg ikke så mye.

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

Så moro! Hvis dere skal reise rundt til flere byer i Japan, hadde jeg anbefalt å kjøpe Japan Rail pass (før dere drar ned). Det kan fort bli dyrt med togbilletter uten.

- Vil du anbefale å reise rundt, eller bli i Tokyo? Kommer jo litt ann på hvor lang tid vi har, men er det for eksempel billigere å bo i andre steder?

Det med togpass leste jeg om ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tokyo er awesome! Var der sommeren 2011

Dette vil jeg anbefale

- Tokyo Tower (Ved tårnet er det også et tempel som er verdt å se, samt The Stairwell to nothing)

- Tokyo Sky Tree (ble bygd da vi var der)

- Asakusa-distriktet, spesielt kondomeriet på 8 etg. Kanskje du tør å gå til 8.etg, det turte ikke vi, for creepy :P

- Guidede turer til bla Hakone, keiserhagen ol.



Anonymous poster hash: e7cd1...02e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

Så moro! Hvis dere skal reise rundt til flere byer i Japan, hadde jeg anbefalt å kjøpe Japan Rail pass (før dere drar ned). Det kan fort bli dyrt med togbilletter uten.

- Vil du anbefale å reise rundt, eller bli i Tokyo? Kommer jo litt ann på hvor lang tid vi har, men er det for eksempel billigere å bo i andre steder?

Det med togpass leste jeg om ja!!

Hm, jeg tenkte å reise til Japan i Oktober neste år. Så langt har jeg planlagt å lande på Narita, og først starte med 3-dagers turer til Nagoya, Kyoto og Osaka, før jeg avslutter med fem dager i Tokyo. I de første tre byene har jeg planlagt å sove på Ryokan, mens i Tokyo blir det mest sannsynlig på Hilton i Shinjuku. Ryokan er som regel "litt" billigere enn vanlig hotell. Desutten får man litt mer på kjøpet som klassiske tatami gulv og futon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaaren er flott i Japan. Hoesten er ogsaa OK, kan vaere litt uvaer (tyfon), men begge er OK temperaturmessig. Bare aldri dra i Juli/August. :P

Jeg har sett altfor lite av Japan selv, men bor i Tokyo, saa har jo et par favoritter.

-Second hand shopping i Shimokitazawa. Mye roligere og ikke saa stappfullt av turister som Harajuku

-Se paa utsikten fra Tokyo Metropolitan Government Building (det er gratis)

-Yanaka (masse templer og street food)

-Kabukicho paa kveldstid (jepp, kan virke litt shady, men det er halve greia. Jeg henger der hele tiden og har aldri foelt meg utrygg)

-Spis okonomiyaki paa restauranter der man steker den selv. Veldig koselig maate aa spise middag paa, og det er GODT!

-Meiji shrine og Yoyogi park (et av de stoerste "groenne" omraadene i Tokyo, veldig deilig aa tusle rundt naar man trenger en flukt fra skyskraperne)

-Golden Gai, en masse smaa barer, gjerne med bare et par-tre stoler. Er ikke alle som slipper inn "hvem som helst" (noen er veldig lokale), men mange gjoer det.

-Nomihoudai/tabehoudai paa izakaya!

-Karaoke, selvfoelgelig (sjekk litt rundt, er noen steder som er mye dyrere enn andre og mange har tilbud)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnisu: å takk! Ikke for at jeg vet hva halvparten er, vi har akkurat bestemt oss for å reise til Tokyo!

Skal satse på påsken til Tokyo altså! Så får vi håpe at mannens jobb skjema passer slik. :)

Hva er det nest siste punktet: "Nomihoudai/tabehoudai paa izakaya!"....?

Hvilket område anbefaler du å bo? Vil ha liv og røre, være trygt for meg og min datter å kunne gå på kvelden, men helst ikke full party party....

Har tittet på asakusa, eller er det veldig turistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, unnskyld, skulle kanskje forklart litt naermere!

Nomihoudai/tabehoudai er all you can drink/eat :) betaler en sum ogsaa kan man stappe i seg, eventuelt drikke til man ser dobbelt. Haha. Izakaya's er smaa "restauranter", eller egentlig en slags pub.. jeg er velig daarlig til aa forklare :P de er mest til for aa drikke, men de serverer mat ogsaa, og greia er at istedet for aa bestille en enkelt matrett kan man bestille en rekke smaaretter, saa man faar smakt paa mye forskjellig, og det er veldig koselig! Paa enkelte izakaya's faar man private rom man kan sitte i, andre sitter man felles som i en restaurant. Det fins overalt! Paa denne siden http://www.gnavi.co.jp/en/kan du lete etter restauranter alt etter hva du vil spise, og det gaar an aa finne steder som har engelsk meny/ansatte som prater litt engelsk. Lurt om man ikke kan japansk, da det er langt fra alle spisesteder som har menyer paa engelsk!

Paasken er veldig fin! :) ta med dere litt mat og drikke og sett dere i en park under kirsebaertraerne :D

Tokyo generelt er veldig trygt, foreldrene mine besoekte meg i sommer og bodde midt i Kabukicho. Ingen problemer, men det er kanskje ikke for alle :P men generelt saa er Shinjuku et bra omraade aa bo i, sentralt og livete. Om dere skal farte mye rundt kan det vaere greit aa bo i naerheten av en stasjon paa JR Yamanote line, foreldrene mine bodde ikke saa langt unna Shinjuku stasjon, der kommer man seg videre til de fleste steder. Om dere skal bo i Asakusa tror jeg dere maa benytte subway'en foerst..? Jeg er ikke saa erfaren naar det kommer til fine omraader om man er der paa ferie, beklager. Jeg bor selv i Nakano, men er mest konbini'er og supermarkeder der jeg bor, ikke saa veldig interessant ellers :P men som sagt, foreldrene mine var i allefall fornoyed med aa bo i Shinjuku!

Endret av Fnisu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gøy! Planen er å flytte tilbake til Japan enten nå i mars eller i løpet av juli/august, alt ettersom hvordan det ligger an med skole! Planen er å dra til der jeg skal bo som er nord i landet, og så en uke eller så i Nagoya. Blir sannsynligvis tur til Nagoya i både mars og senere i sommer. Hvis noen skulle befinne seg i området hadde det jo vært kjekt å treffes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oi, unnskyld, skulle kanskje forklart litt naermere!

Nomihoudai/tabehoudai er all you can drink/eat :) betaler en sum ogsaa kan man stappe i seg, eventuelt drikke til man ser dobbelt. Haha. Izakaya's er smaa "restauranter", eller egentlig en slags pub.. jeg er velig daarlig til aa forklare :P de er mest til for aa drikke, men de serverer mat ogsaa, og greia er at istedet for aa bestille en enkelt matrett kan man bestille en rekke smaaretter, saa man faar smakt paa mye forskjellig, og det er veldig koselig! Paa enkelte izakaya's faar man private rom man kan sitte i, andre sitter man felles som i en restaurant. Det fins overalt! Paa denne siden http://www.gnavi.co.jp/en/kan du lete etter restauranter alt etter hva du vil spise, og det gaar an aa finne steder som har engelsk meny/ansatte som prater litt engelsk. Lurt om man ikke kan japansk, da det er langt fra alle spisesteder som har menyer paa engelsk!

Paasken er veldig fin! :) ta med dere litt mat og drikke og sett dere i en park under kirsebaertraerne :D

Tokyo generelt er veldig trygt, foreldrene mine besoekte meg i sommer og bodde midt i Kabukicho. Ingen problemer, men det er kanskje ikke for alle :P men generelt saa er Shinjuku et bra omraade aa bo i, sentralt og livete. Om dere skal farte mye rundt kan det vaere greit aa bo i naerheten av en stasjon paa JR Yamanote line, foreldrene mine bodde ikke saa langt unna Shinjuku stasjon, der kommer man seg videre til de fleste steder. Om dere skal bo i Asakusa tror jeg dere maa benytte subway'en foerst..? Jeg er ikke saa erfaren naar det kommer til fine omraader om man er der paa ferie, beklager. Jeg bor selv i Nakano, men er mest konbini'er og supermarkeder der jeg bor, ikke saa veldig interessant ellers :P men som sagt, foreldrene mine var i allefall fornoyed med aa bo i Shinjuku!

Nå nærmer seg reisen! Og da dukker det opp noen spørsmål...

Vi reiser 27. Mars, kommer til Narita lørdag formiddag, reiser hjem igjen søndag 5 april. Altså 8 dager.

Sånn railwaypass er jo på 7 eller 14 dager, så det lønner seg vel ikke for oss?

På 7 dager blir det:

Narita-Tokyo (den railwaypassen gjelder vel ikke på t-banen i Tokyo??) lørdag 27. Mars

Tokyo-kyoto t/r: 30 mars/1 april.

Og ikke før den åttende dagen skal vi til Narita igjen... vet ikke om vi reiser noe mer, men tror ikke det. Regner det er nok å oppleve i Tokyo! Eller anbefaler du noe? Funderer på dagsturer til andre steder også.

Fant denne her:

http://www.hyperdia.com/en/cgi/en/search.html?dep_node=TOKYO&arv_node=KYOTO&via_node01=&via_node02=&via_node03=&year=2015&month=03&day=02&hour=09&minute=35&search_type=0&search_way=&transtime=undefined&sort=0&max_route=5&faretype=0&airplane=off&ship=off&sprnozomi=off&utrexprs=off&slputr=off&exprs=off&slpexprs=off&liner=off&regular=off&bus=off&walk=off&privately=off&lmlimit=null&search_target=route&facility=reserved&sum_target=7

Her står det dog att en vei (?) mellom Tokyo og kyoto med shinkansa (jr Railway) koster totalt 13000 yen. Da blir det kanskje. Altså 26 000 yen for tur/retur... Da lønner det seg plutselig med turist railwaypass??

Men så ulik pris på de passene, noen steder står det 29 000 yen for 7 dager, andre steder bare 2000 sek (http://www.japan-rail-pass.com/jr-pass)

Edit: så nå att 26 000 yen er under 2000, ca 1850:- svenske kroner (jeg bor i Sverige)....

Endret av BlendaSensitive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå jeg savner Japan har vært der to ganger. I fjor var vi der i mars og det var ganske kaldt!

Du kan bruke Japan railpass på JR togene fra Tokyo til Kyoto. Men da er det kun to av de tre togtypene som dekkes av railpass. Kommer ikke på farta men tror det er nozomi togene som ikke dekkes av railpass (den raskeste).

Den turen fra Tokyo til Kyoto er en drøm. Shinkansen er en drøm, reise innad i Japan er en drøm. De er så effektive og alt går så enkelt og greit Selv når man ikke kan japansk. Gled deg!

Ps: og grunnen til at det lønner seg med railpass er fordi i selve Tokyo betaler man for distansen man reiser. Men hvis man har railpass betaler man bare for den og slipper å tenke på å betale for distansen osv. Vi var også akkurat en dag over etter at railpass gikk ut. Var ikke verre enn å betale for NEX og det lønnet seg likevel med railpass.

Endret av Ulzzang
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå jeg savner Japan har vært der to ganger. I fjor var vi der i mars og det var ganske kaldt!

Du kan bruke Japan railpass på JR togene fra Tokyo til Kyoto. Men da er det kun to av de tre togtypene som dekkes av railpass. Kommer ikke på farta men tror det er nozomi togene som ikke dekkes av railpass (den raskeste).

Den turen fra Tokyo til Kyoto er en drøm. Shinkansen er en drøm, reise innad i Japan er en drøm. De er så effektive og alt går så enkelt og greit Selv når man ikke kan japansk. Gled deg!

Ps: og grunnen til at det lønner seg med railpass er fordi i selve Tokyo betaler man for distansen man reiser. Men hvis man har railpass betaler man bare for den og slipper å tenke på å betale for distansen osv. Vi var også akkurat en dag over etter at railpass gikk ut. Var ikke verre enn å betale for NEX og det lønnet seg likevel med railpass.

Reiste dere mye da? Sånn som vi har planlagt å rekker vi på en 7-dagers pass bare tre turer. (fra flyplassne inn til Tokyo, samt tur/retur kyoto)

Andre tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...