Gå til innhold

Vinn en hemmelig grunnlovspakke!


Anne Victoria

Anbefalte innlegg

Vi er heldige som har ein grunnlov for landet vårt. Og es synest det er flott at ho kjem på både bokmål og nynorsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Me skal feire 17.mai med stoltheit og glede, for at me er norske, har ytringsfridom, bur i eit fritt land og har ei grunnlov som tek vare på dei viktige verdiane for menneska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir desverre ikke noen stor feiring på meg eller kollegaene mine, da vi har revisjons stans på plattformen jeg jobber på. Siden vi ikke produserer noe olje for tiden må vi jobbe hard slik at anlegget kommer i gang igjen. Men en liten nasjonalsang og en is skal vi vel få presset inn, siden det er 200 års jubileum. Noen fordeler må man ha når man går 12 timers nattskift på 17. mai =)

Vil ønske alle en riktig god 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 år Hipp Hipp Hurra!

Blir en ganske rolig feiring for min del men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se hvordan Grunnlovsjubileet blir feiret i år! Lurer på hvor mye oppstyr det blir. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feire på annen måte i år, men vi feirer uansett at vi er et fritt land og at vi har ytringsfrihet!

Og har kjempelyst på nydelig kvalitetsnotatbok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnlovsjubileet synes jeg har vært for lite i fokus bortsett fra de siste ukene, i media og arrangementer, men jeg håper veldig at noen filmfolk i Norge tar opp tråden og lager en spillefilm rundt det, smil!

Beste hilsen

Bente Hagen

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Grunnlovsjubileet kan ein seie mykje. Både positive og negativeting. La oss sjå på Grunnlova som er eit sterk dokument som har gjort mykje for å leggje rette til at Noreg er kva lander er i dag. Negative er at grunnlova har også sider med seg sjølv som ikkje er så positive, men heldigvis er mykje borte. F.eks. jødeparagrafen. Som nevnt er det også interessant, og foruroligande, at me no i anleiing jubileet får to utgåver at Grunnlova - ei på bokmål og ei på nynorsk noko som vel kan vere vel og bra, men når ordlyden er så forskjellig at ein kan tolke dei forskjellige målformsutgåvane dit hen at dei tyder heilt forskjellige ting så er det noko som stemmer. Prøver ein med dette å sidestille Grunnlova med NAV reglementet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av grunnlovsjubileet kan det hende jeg vinner en notatbok - i så fall vil det være første gang jeg vinner noe siden 1814.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1814, grunnmuren for det gode norske samfunnet vi har, og for at vi i år kan feire grunnlovsjubileum.



Anonymous poster hash: 62d7f...eed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Når kommer neste konkurranse? :)

Anonymous poster hash: d9b07...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...