Gå til innhold

MellonCollies dager


MellonCollie

Anbefalte innlegg

Innom og oppdaterer meg igjen endelig :klemmer:

Spennende med fast føde! Begynt med det til vanlig nå?

Dere fikk snø dere også ja.. følte meg som et snømonster bare ved å stå å vente på bussen i noen minutter her om dagen... :fnise: Ikke lett med disse snømengdene når man har vogn og barn. Min søster sliter voldsomt med å få kommet seg ut av huset om dagen.. men heldigvis er ungen så stor at hun bare kan sette han på et akebrett, faktisk lettere enn å dra med seg vogna.

Stemmer i nr 1 på skoene jeg og, det er tuppen som synes når du sitter og går og løfter på kjolen og alt, og hvis du ikke fra før er så glad i å gå med spisse sko så kan det fort bli vanskelig å gå i, og brudekjolen kan være vanskelig nok å gå i til tider... :sjenert:

Ha en fin helg! Kos dere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjapt innom bare, for imli stilte et vesentlig spørsmål...

Lillegutt er nemlig 5 måneder i dag :hoppe: :hoppe: 5 måneder siden jeg lå på sykehuset etter å ha vært våken i snart 2 døgn, men klarte ikke annet enn å ligge og titte på den lille gutten som hadde bodd i magen min så lenge :hjerte:

Nå må jeg løpe igjen, håper lillegutt snart våkner fra luren sin. For jeg har fått vond kul i puppen igjen, samme sted som sist. Men satser på at varm rispute mens han spiser løser det opp slik som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for fem mnd! :blomst:

Tenk at han er så stor alt.

Ja, det har gått så FORT! Store gutten min. Og tenk så stor din må være da :ler:

:bolledeig: for 5 måneder :bolledeig:

God helg MellonCollie :klem1:

Hurra ja :bolledeig:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en fin helg så langt. Fikk løst opp puppekulen igjen på fredag, men blir så stressa hver gang. Ikke noe godt :sur:

Men jeg hadde en kjempefin kveld ute sammen med venninnene mine. Først ute og spiste, og så en tur på byen. Jeg holdt meg til Fanta og vann, men utrolig koselig likevel. Men skjønner det er lenge siden jeg har vært ute - folk virket både yngre og fullere siden sist :ler:

I går kom kompisen til kjæresten, og de tok seg en handletur sammen med Lillegutt. Godt med noen timer alene i huset. Fikk vasket og ryddet skikkelig, og så kost meg med en bok. Deretter kom Midnight med samboer, og vi spiste taco og spilte TP og poker. Veldig trivelig! Ble sent, så fikk ikke så mye søvn i natt ettersom Lillegutt var våken fra 5.30 til 7.. men når han våknet igjen litt over 8 tok snille samboer og sto opp med ham, selv om det egentlig var min morgen. Kjærestens kompis sov over her, så vi hadde sløv morgen med god frokost, og så kom Midnight og kjæresten innom igjen sammen med deres Lille. Hun skjønner ikke hvorfor ikke babyen gidder å svare henne når hun prøver å sjarmere ham med sine blide "Hei!" :ler:

Nå er kjæresten ute og ser fotball sammen med en av de andre pappaene fra babysvømminga, og lillegutt sover. Så kanskje jeg kan lese ferdig boka mi :tommel:

ÅHH, holdt jo på å glemme det viktigste! Grøt! Vi startet i går :nigo: Han spiser litt, men ikke noen stor suksess enda. Masse rare grimaser. Men det går ned, da. I dag forsøkte vi å blande med sviskemos, og da gikk det litt bedre. Men som det matvraket han er, så tar det nok ikke lang tid før han sluker det rare greiene ;)

I morgen er det 5 månederskontroll og vaksine, så det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han blir nok fort vant til grøten ja :) Herlig når de kan spise "ordentlig" tykk grøt, blir mye mindre søl da ;)

Lykke til på kontroll i morgen! Vaksiner er ikke så gøy, men heldigvis er det fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, grøt er moro :) Hva slags grøt gir du ham? A eeeeelsker mais, har vi funnet ut. Begynte med maisgrøten til Nestlé, og nå har han fått god natt-grøt på glass fra Hipp, og et middagsglass - begge med masse mais. Og han gaper som en fuglunge! Gøy, gøy :)

Høres ut som dere har hatt en fin helg! Håper uka blir like fin. God natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella*: Ja, det blir litt klin nå! Hjelper ikke mye med smekke når det blir søl på buksene også :ler:

imli: Takk, det gikk veldig fint :nigo:

Lilith: Vi har også startet med maisgrøten fra Nestle. Ser ut som han liker den, ja. Blandet litt sviskemos oppi i dag også, og da ble han helt vill :ler:

Gossip Girl: Oppdaterer fra kontrollen under her, men det gikk veldig fint :)

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 5 månederskontrollen gjennomført. Lillegutt er 68,5 cm, og veier 8110 gram. Følger fortsatt kurvene sine fint :nigo: Helsesøster syntes også han var veldig sterk og fin i kroppen, og kommenterte at det ikke var lenge igjen før han snudde seg rundt. Hvis jeg hjelper han litt med beina først, så er han nemlig veldig sterk i hodet og overkroppen for å tippe seg over selv.

Siden han fortsatt gulper mye, så ga hun meg et tips om noe som het Nestargel fra apoteket. Det er et fortykningsmiddel, og kan brukes til spedbarn med "milde brekninger". Det er jo i alle fall verdt en sjanse, så da skal vi teste ut det.

Så var det vaksinetid, da. Helsesøster tok frem en kuleramme med fine farger på, og da ble han så fascinert at han bare så litt forundra ut i det hun stakk på den ene siden, men han glemte det fort når jeg beveget på kulene igjen. Så der lurte vi ham godt :fnise: Fine, tøffe gutten min som verken sutret eller gråt ;)

Hatt et gjennombrudd i grøten i dag også. Tok oppi litt sviskemos igjen, og han ble helt vill! Smatta i vei, og veiva ivrig med armer og bein når jeg tok vekk skjea! Så i dag kom det mer grøt inni munnen enn utenfor, og det er jo steg i riktig retning. Når pappaen hans er hjemme på dagtid til helga igjen kan jeg tenke meg det er stor endring siden i går... :sjenert:

Nå ligger han blid og fornøyd og prumper i lekegrinda si, så da er det vel bare velstand. Jeg er så glad i ham :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe, vi hadde også stor suksess med maisgrøt + sviskemos. Moro å se når de blir så ivrige etter maten!

Fint at kontrollen gikk bra, og at vaksinen ble satt uten hyl og skrik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 måneder allerede. Som tida går...

Moro å begynne med grøt da. Det går seg til etterhvert.

Så stor han er blitt. Ligger ikke langt etter min lillegutt, men det går jo litt i rykk og napp. Lillegutt gjorde et vekthopp når han begynte med grøt :)

Så bra at vaksinen gikk så fint. Jeg syntes også det gikk bedre på 5 måneders kontrollen enn på 3 måneders kontrollen.

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, som han vokser :) Så bra at det ikke ble gråting av vaksinen, lurt å distrahere litt ;)

Ja, han ser ut til å bli en liten kraftkar :ler:

Var litt enklere nå enn på 3mnd-vaksina, da var han hakket mer ufokusert enn nå kan du si..

Så fint at han vokser så bra :)

Og at grøttilvenninga går så bra!

Ja, her er det bare velstand :tommel:

Hehehe, vi hadde også stor suksess med maisgrøt + sviskemos. Moro å se når de blir så ivrige etter maten!

Fint at kontrollen gikk bra, og at vaksinen ble satt uten hyl og skrik :)

Ja, her blir han bare villere og villere. Jeg var visst også ganske matglad som liten, så han har det vel etter meg ;)

5 måneder allerede. Som tida går...

Moro å begynne med grøt da. Det går seg til etterhvert.

Så stor han er blitt. Ligger ikke langt etter min lillegutt, men det går jo litt i rykk og napp. Lillegutt gjorde et vekthopp når han begynte med grøt :)

Så bra at vaksinen gikk så fint. Jeg syntes også det gikk bedre på 5 måneders kontrollen enn på 3 måneders kontrollen.

Ha en fin kveld :klem:

Ja, disse månedene har gått enormt fort. Snakket med samboer om det for noen dager siden, synes ukene bare flyr avgårde.

Jeg håper vekta her også stagnerer litt fremover, vi rekker jo knapt å bruke noen klær! Trodde liksom at størrelse 68 ville passe en stund, men nei.. nå sitter 74 bedre i de beste merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den matglade gutten koser seg med grøt om dagen! Gaper og veiver etter mat så det holder. Er nesten litt skummelt, for jeg må passe meg for å ikke gi ham for mye enda. Tenker på magen hans, han har jo vært ganske sensitiv. Men ikke merket noe ubehag i forbindelse med grøt enda, men vil fortsette å øke i små mengder. Vi har god tid på oss :) Ga ham bittelitt sviskemos mens samboer og jeg spiste middag i ettermiddag da, så fikk han "være med" i måltidet han også.

Han fikk litt reaksjoner på vaksinen i går, men bare i form av at han var veeeldig trøtt! Så han sov i nesten tre timer midt på dagen, og DET er rekord for oss. Droppet derfor å dykke mye og sånn på svømminga i går, for han var veldig trøtt der også. Bare koste oss i vannet i stedet. Etterpå fikk han sin første diplom, for vi er ferdig med første kurs.

Han har vært tilbake til normalform i dag, og vi koste oss på babysang. Hun ene som går der har barna sine i den barnehagen vi har søkt på 1. plass, og er storfornøyd. Håper virkelig han får plass der. Er idrettsbarnehage, så de har fokus på kosthold og mye fysisk aktivitet. Men tror den er ganske populær, så spørs vel. Men godt å høre andres erfaringer uansett.

I morgen har oldefaren til Daniel bursdag, så vi drar dit på formiddagskaffe. Så skal jeg besøke ei annen venninne med baby. Samboer skal dra til Oslo og besøke noen kompiser rett etter jobb, så han kommer ikke hjem før sent. Så Lillegutt og jeg har dagen alene.

På fredag skal jeg på kafé med ei av de vi lå på nyfødtintensiven sammen med. Blir koselig å se hvor stor jenta hennes er blitt. Og på kvelden får vi besøk av et par vi har blitt kjent med på babysvømminga. Begynner å få litt av et babynettverk nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at grøtspisinga går så bra. Vet om flere som har prøvd alle sortene uten at ungen ville spise grøt, brødskive eller middag, det må være slitsomt.

3 timers dupp var lenge ja! Nesten så man føler man må sjekke om alt er bra i vogna/senga da..

Babynettverk ja :) Det blir så man søker kontakt med andre med små barn. Det er jo veldig koselig for både foreldre og barn å møtes, og fint når man har flere å finne på ting sammen med. Babysang virker koselig, skulle ønske det var tilbud om det her.

Ha en flott uke videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese i boka di :rødme: Drømmer meg bort til hvordan livet mitt kan bli når jeg får barn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...