Gå til innhold

morgenbrød


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror "mårrabrød" er det mest utbredte, har aldri hørt noen si "morgenbrød"

Det måtte vel være noen fra «feilsida» av oslo eller Bærm det i så fall :-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Morgenbrød" er bokmålversjonen av dialektordet "mårrabrød". Finnes nok enda flere versjoner, jeg kaller det "mårrobrø". Så ja, det er bare forskjellige versjoner av det samme. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier "morrabrø" hvis jeg skal si det, men det er sjeldent. Hørte mye snakk om "morrabrø" når jeg var yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hm, hva kalles da stå om natta? aftenbrø? kveldsbrø? nattaloff?????

harselv oftere morrabrø om kvelden en om morraen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det heter Nattmat på kvelden!

ha ha...

Mårrabrød bør uansett nytes ferskt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

nattmat!! hehehe!

MEN jeg vil få et svar på om det stemmer, slik jeg leste i et eller annet ungdomsblad (sier vel sitt om troverdigheten men...) at morrabrød er en reaksjon som oppstår fordi mannen ikke skal tisse på seg søvne??

og jeg som trodde han bare var kåt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Farao på ferie
nattmat!! hehehe!

MEN jeg vil få et svar på om det stemmer, slik jeg leste i et eller annet ungdomsblad (sier vel sitt om troverdigheten men...) at morrabrød er en reaksjon som oppstår fordi mannen ikke skal tisse på seg søvne??

og jeg som trodde han bare var kåt!

Jeg tror ikke det; så vidt jeg vet er ikke forskerne sikre på hva grunnen er. Uansett kommer og går ereksjonen gjennom hele natten, så det er ikke bare om morgenen den er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nattmat!! hehehe!

MEN jeg vil få et svar på om det stemmer, slik jeg leste i et eller annet ungdomsblad (sier vel sitt om troverdigheten men...) at morrabrød er en reaksjon som oppstår fordi mannen ikke skal tisse på seg søvne??

og jeg som trodde han bare var kåt!

Jeg har også lest denne forklaringa, og synes den høres fornuftig ut. Ettersom morrabrødet oppstår av denne grunn, skjer jo de samme fysiske tingene som ved seksuell opphisselse, og dermed blir han kåt også. To fluer i ett smekk, gitt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nattmat!! hehehe!

MEN jeg vil få et svar på om det stemmer, slik jeg leste i et eller annet ungdomsblad (sier vel sitt om troverdigheten men...) at morrabrød er en reaksjon som oppstår fordi mannen ikke skal tisse på seg søvne??

og jeg som trodde han bare var kåt!

Dette stemmer bra med min erfaring. Når jeg våkner med morrabrød, må jeg som regel tisse så fort som mulig. Liker ikke å bli sugd eller ha samleie før jeg har fått vært på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...