Gå til innhold

Hva er den ultimate konseptplata?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

En gang i vinylplatenes tidsalder fikk jeg øya opp for konseptmusikk, altså album der hele plata utgjør en helhet.

Det er dessverre ikke mange som tør/ får lov til å lage slikt lenger... Det er så inni granskauen irriterende at musikken skal tilpasses radioens reklamepauser :sinna:

Hva er den ultimate konseptplata?

Jeg vingler litt. Mest fordi favorittene mine er så ulike.

Pink Floyd er store. The Wall er flott, men favoritten må bli Dark Side of the Moon

Jeg har en annen favoritt også: Mike Oldfield

Han har flere konsepter, med Tubular Bells som hovedverket. Så langt har jeg fem utgaver av TB. :oops: Flere har ikke Mike'rn laga ennå. Av disse vingler jeg mellom Tubular Bells II og Tubular Bells III. De er så utrolig forskjellige at jeg har problemer med å velge mellom dem. Akkurat i dag heller jeg mot toern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm... Pink Floyd med Dark Side.. må nok bli favoritten min og, men jeg liker Moody Blues godt og jeg da (nå er det evigheter siden jeg hørte på dem så jeg husker ikke hva den plata het, men den har bl.a. Nights in White Satin... nyyyydelig)

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger vet man ikke hva man har før man ikke har det lenger... :grine:

*i sanghumør i dag*

"Don't it always seem to go, that you don't know what you've got till it's gone - They paved paradise and put up a parkinglot"

:digge: (fritt etter Joni)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Beatles Stg. Peppers er jo helt genial (det må til og med jeg innrømme som synes Beatles er oppskrytt!) Tubular Bells er også bra. Ellers har jeg sansen for Emerson, Lake&Palmer. Men for å komme inn på noen litt fersker konseptalbum, står Jaga Jazzist sin "ordentlige" debut A livingroom hush en av mine favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...