Gå til innhold

Ser tåkete med nye kontaktlinser


lady90

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått meg kontaktlinser for første gang. Jeg har skjeve hornhinner. På brilleseddelen står det:

 

H:
Sf: -0,25 
Cyl: -0,75 
Akse 165
 
V: 
Sf: -0.25 
Cyl: -0,50 
Akse 175
 
Brillene ser jeg fint med, men syns jeg så veldig tåkete og uklart med linsene. Syns ikke de var ubehagelige i seg selv å ha på, men tok de av etterhvert for de føltes litt tørre også. Er dette normalt? Linsetypen jeg har fått er 1-day Acuvue moist for Astigmatism.
 
V:
D: -0,25
Cyl: -0,75
Axis: 180
 
H:
D: -0,25
Cyl: -0,75
Axis: 160
 
 
Skal ha linskekontroll om et par uker så får se hvordan det går fram til da. Om hun bestiller et par nye prøvelinser til meg føler jeg meg liksom forpliktet til å kjøpe linser gjennom optiker, selvom det er mye billigere på nettet. Er det greit å si at man skal kjøpe dem et annet sted når man har funnet en som passer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tørre øyne gir ofte tåkete syn. Øyedråper (saltvannsdråper) hjelper til å fukte øynene mens du han på linsene.



Anonymous poster hash: 4074d...f93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bruke øyedråper de første ukene. VIKTIG du kjøper dråper som er tilpasset linsebruk, det står på lappen ved flaskene. Eller spør på apoteket



Anonymous poster hash: dd930...a45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor kan ikke jeg bruke linser. Får belegg på linsene som gjør alt tåkete. Kontakt optikeren der du fikk linsene og få dem til å se om dette er ditt problem og. Da kan du ikke ha linser.

Anonymous poster hash: c8dea...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke satt linsene på feil øye da? Jeg kjenner ei som gikk med linsen på feil øye i et år før hun oppdaget feilen hun hadde gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde dette etter forrige korrigering hos optiker. Har brukt linser i mange år. Kom tilbake til kontroll og forklarte dette, og vi ble enige om å prøve 2 ukers linser. Aldri hatt bedre linser, helt ny verden. I tillegg er de mye fuktige enn dagslinser.

Men øyedråper er et godt tips!

Anonymous poster hash: a1489...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, det kan da uansett ikke skade å prøve øyedråper og se om det hjelper. Har akkurat begynt med dem og skal ikke til kontroll før om 14 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke satt linsene på feil øye da? Jeg kjenner ei som gikk med linsen på feil øye i et år før hun oppdaget feilen hun hadde gjort.

Skulle til å foreslå dette. Har selv gjort den feilen og gått utrolig lenge med "feil linse på feil øye". Litt verre med dagslinser da. Kan fint rote da også, men ikke flere dager på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...