Gå til innhold

Jentedrama


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere. jeg skal skrive på noen navn som gjør at det blir enklere å forstå. 

 

Altså jeg og flere venniner av meg har begynt på samme vgs.

 

Det som skjedde er at jeg og den nærmeste venninen ''Maria'' kom i forskjellige klasser. I min klasse fikk jeg så mange venner fra andre skoler også har jeg selvfølgelig begynt å henge med dem i friminuttene.

 

Men maria har ikke fått noen venner i sin klasse og dermed henger hun med Loreen. Loreen er fra samme ungdomskole som oss.  Loreen er en jente som krangler med alle og er rett og slett falsk. som alle vet. Det vet maria også men hun henger med loreen likevel selvom hun sa at hun aldri skulle henge med loreen.  

 

Jeg kan være ærlig og si at jeg har begynt å være med de nye venninene mine og ''glemme'' de andre gamle men likevel..er det slik en vennine skal være? Jeg har spurt Maria om å bli med meg og de andre venninene men hun gidder ikke. jeg har selvfølgelig spurt hvorfor og det jeg fikk tilbake var: dere sitter bare og snakker. jeg vil heller gå rundt og være i aktivitet. 

 

Når vi drar til skolen dagen etter så har de matchende klær og lignende klokker og slikt. Liksom wtf? neste dag er de bestevenniner? 

 

Liksom de har samme stil og samme lignende klær. snakker så mye sammen og sånt i tbanen. de pleide de aldri å gjøre. skjønner at det er for å gjøre meg sjalu men jeg blir ikke det men likevel..

jeg skjønner selvfølgelig at jeg har ''glemt'' henne og begynt å være med de nye venninene men jeg har spurt henne om å ''joine'' oss. 

 

Er det slik hun skal være eller har jeg gjort noe feil?



Anonymous poster hash: 32aa5...2c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså Maria er jo sikkert desperat etter å finne ei venninne hun også. Og uheldigvis var det Loreen som var tilgjengelig. Ta ekstra godt vare på Maria. Det er ikke greit å glemme venninner slik. Hun har det sikkert ikke lett.



Anonymous poster hash: 95a14...9eb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du omgås både Maria og de du går i klasse med hver for seg?

mener du henge med begge deler men hver for seg?

Anonymous poster hash: 32aa5...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har invitert maria og hun alltid sier nei, så har ikke du mer ansvar. Da får hun bare seile sin egen sjø



Anonymous poster hash: 78911...136
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i tillegg har maria skulket siste time på fredag for å være med loreen etter skolen. 

siden loreen sluttet tidligere. 

 

jeg tenkte å spørre henne imorgen i friminuttene om og joine oss.

bør jeg det eller?

 

hva ellers bør jeg gjøre?



Anonymous poster hash: 32aa5...2c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

i tillegg har maria skulket siste time på fredag for å være med loreen etter skolen. 

siden loreen sluttet tidligere. 

 

jeg tenkte å spørre henne imorgen i friminuttene om og joine oss.

bør jeg det eller?

 

hva ellers bør jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 32aa5...2c6

 

 

Ja spør henne om å joine. Men husk: Hun kan være i en veldig usikker situasjon. Hun er desperat etter ei venninne og vet ikke om hun kan stole på deg. Så da kommer spørsmålet for henne: Skal hun satse på deg eller Loreen? Så hun er sikkert litt usikker og kan dermed finne på å svare nei eller prioritere Loreen. Jeg syns du skal fortsette å invitere henne med, og aller helst ta en prat med henne. Ikke vær anklagende, men spør hvordan hun har det og si at du savner henne og at du gjerne vil ha henne med. Følg henne litt opp og gi henne tid til å bli litt mer avslappet i forhold til deg og dine nye venner, som kanskje også kan bli hennes venner. Vær positiv og si at du gjerne vil ha henne med.

Vær ei god venninne :)

Anonymous poster hash: 95a14...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres naturlig ut at hun vil teame opp med noen fra sin egen klasse! Selvom dette er person(er) man i utgangspunktet ikke hadde tenkt at man kom til å teame opp med.



Anonymous poster hash: 95d99...865
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...