Gå til innhold

utgifter til barn nr 2


^me^

Anbefalte innlegg

jeg har i det siste fundert på om vi kommer til å ha drastisk mye mindre utgifter til utstyr/ting og tang på baby nr 2?

før vi fikk lillegutt måtte vi jo ha ALT!

men nå har vi jo kjøpt alle tingene vi trenger av utstyr...

hvilke erfaringer har dere gjort dere?

blir det alltid en del utstyr på nr 2 allikevel eller merket dere at dere hadde mye mindre utgifter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Her er ikke nr. to på vei enda, men det blir jo mye mindre utgifter. Vi har en del fra før. Det som må kjøpes her er nye madrasser og litt nye klær :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok mye mindre ting og tang denne gangen, ja. Vi trenger strengt tatt ikke andre store ting enn seng m/tilbehør, vognpose og bilstol nr 2 når den tid kommer.

Men så er det forskjell på hva man trenger og hva man har lyst på også. :sjenert: Vi skal ihvertfall kjøpe nytt formsydd elastisk sjal, nytt trekk til vognen, bilstolpose og mye nytt ull siden jenta vår var junibaby mens den nye bolla blir januarbaby.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du det meste så er det klart det blir billigere:) Men vi vil for eksempel ha ny vogn denne gangen fordi vi kjøpte brukt sist, og har lyst på en annen rett og slett. Og så er det stas med nye klær og sånn. Men seng, stellebord, spisestol osv det bruker vi om igjen!

Anonym poster: 3fff12d97091b7cef8e73cfc3fbf97b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To grunner til at det ofte blir billigere med nummer to:

- Man har allerede en god del av det dyre utstyret, som seng, bilstol, vogn

- Og man gidder som regel ikke kjøpe like mye unødvendig dill som man gjorde med førstemann

Sånn var det i alle fall for meg :ler:

Så muligheten for at nummer to blir budsjettbaby er absolutt til stede dersom man ønsker det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en del mindre utgifter ja.

Men noe nytt ble det da. Kjøpte bl a Bedside Crib og ny vugge til å ha i stua.

Ny vippestol, da den vi hadde ikke var noe god.

Søskenvogn måtte vi også ha, men kjøpte den brukt da.

Og litt ekstra tilbehør og klær i rosa, siden nr 2 ble jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste vi kjøpte da nr 2 kom var en billig søskenvogn, ellers hadde vi alt. Han måtte ha litt klær etterhvert siden storebrors klær ikke alltid passet i forhold til både størrelse og sesong, men utgiftene til nr 2 var klart mindre enn til nr 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen blir det myyyye mindre utgifter!

Det eneste vi har kjøpt er en ny vogn, fordi den forige var vi ikke fornøyd med.

Vi får også ett annet kjønn, så vi må handle litt nye klær, men ellers trenger vi ikke noe.

Anonym poster: bd29bc8d43d606b922ead2f3a615fb3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby nr 2 er billigere, men så trenger ikke baby nr 1 være så kjempe dyr heller hvis man tenker litt økonomisk og kutter ut alt tullet man som regel kjøper første gang.

Anonym poster: d28a205b72b0ff4f7a8c02e62cade554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 2 ble mye billigere ja.

Kjøpte ny seng bare (men det var et idiotisk kjøp, for han kunne bare arvet storesøster sin, hun fikk ny få uker etterpå, men jeg trodde hun kom til å sove i sprinkelsengen lenger!)

I tillegg ble det kjøpt inn søskenvogn noen uker etter fødsel for jeg så behovet da, + bjørn borg vippestol siden vi ikke var fornøyd med vippestolen vi hadde fra før)

Kjøpte noe klær, men mest for kosen skyld, var gøy å kjøpe gutteklær når man var vant til å kjøpe jenteklær, men hadde egentlig ikke trengt, for jeg arvet 3 store søppelsekker med flotte gutteklær fra en venninne, i tillegg til at vi hadde en god del kjønnsnøytrale klær fra storesøster.

Endret av SummerJoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 2 blir nok litt billigere ja, siden vi har ting som bilstol og vogn, men kommer til å kjøpe noen ting jeg savnet med første. Manduca bæresele, elektrisk brystpumpe, vårpose til vognen og noe vi kan bruke som sovested i stuen kommer vi til å kjøpe. Og eventuelt endel klær om det blir gutt, har jente fra før og ingen å arve fra.

Og så må jo storesøster ha ny seng, så babyen kan arve sprinkelsengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...