Gå til innhold

Rasekatter


~Mocca~

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare avkrefte at jeg holder katten min inne (foreløpig) fordi jeg er redd for å miste de pengene jeg la ut for han.

Jeg tenker faktisk litt på pengene også jeg da.

Ga 8000,- for katten min. Ja, for mange er det sikkert bare lommerusk, men ikke for meg.

Katten min lider ingen nød fordi om han er innekatt.

Vi har et stort hus og han har nok av plass å boltre seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men når en rasekatt forsvinner fra sitt hjem og blir funnet en god stund seinere, mange mil unna, så tyder det vel ikke på at den har gått seg vill?
Hvorfor ikke?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en maine coon. I grunnen så er jeg ikke redd for at han blir stjelt her, vi har en Norsk skogskatt i nabolaget som også går ute, men jeg tror faktisk ikke eierene vet at den er renraset. MEN jeg vil bare få sagt at ikke alle holder rasekattene sine inne fordi de er redd for å miste pengene de har lagt ut for de, men for å miste katten.

Vi har masse flotte naboer som jeg vet ville holdt han under oppsyn, men så lenge han ikke sitter å kikker på ytterdøren og vil ut, så tvinger jeg han ikke ut.

Ikke mange gjenkjenner mc som en rasekatt, så det kan du ihvertfall ta helt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min lider ingen nød fordi om han er innekatt.

Det skal mer til enn fravær av akutt lidelse og nød for at en katt skal ha det veldig bra.

Personlig tviler jeg på at tyveri av rasekatter er særlig utbredt i Norge. Som andre nevnte - uten stamtavle vil man ikke få solgt katten videre for særlig med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: GRATULERER med en Maine Coon :katt:

Pene katter og Maine Coon er veldig lik skogkatt ved første øyekast!

Har du bilde av den?

Vet du hvorfor rasekatter sjeldent blir stjålet? Rett og slett fordi de fleste ikke vet at det er en dyr rasekatt! Folk syns katten er pen men ikke at det er en rasekatt! ;)

Det skal nok veldig mye til for at det oppholder seg "en rasekattbande" der du bor ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Når du sier det med nabokatten og at ikke eieren vet at den er renraset!

Hvordan kan du vite det? Det kan du ikke se faktisk!Jeg har en "skogkatt" uten stamtavle. Den var gratis fordi eieren ikke visste hvem bestefaren var! Har stilt den ut i huskattklassen - gutt - langhår!

Her er det bilde av "skogkatten min" som ikke er en skogkatt

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?aut...si&img=4621

Min lille jentekatt Trulte ser ut som en sjelden Nebelung, men hun er det ikke: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?aut...si&img=4617

Her er det bilde av Nebelung: http://www.metalminky.com/pals/nebelung.html

Den katten som går ute her har det karatieristiske ansikter til NFO, den er helt lik i pels og kroppsbygning. Den har det litt spisse trekantete fjeset, ikke så bredt som det din katt hadde. Hvis du ser inne på denne siden så ser du at nesen til NFO'en er ganske trekantet. En Maine coon er mye bredere i ansiktet. Det kan du f.eks se på denne siden..

Jeg tror at om jeg hadde hatt en orientaler, bengaler eller siameser så ville jeg nok vært mer bekymret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes bare at denne saken er er litt for merkelig til at katten skal ha gått fra Strømmen til Mjøndalen..

Hadde det ikke vært for at han er rase tror jeg likevel ikke du ville tenkt i den retningen. Det finnes veldig mange andre like spekulative årsaker som at katten ble stjålet. Ingenting konkret tyder på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for at han er rase tror jeg likevel ikke du ville tenkt i den retningen. Det finnes veldig mange andre like spekulative årsaker som at katten ble stjålet. Ingenting konkret tyder på det.

Nei, det er kanskje sant.. Men hvordan kom den seg fra Strømmen til Mjøndalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er kanskje sant.. Men hvordan kom den seg fra Strømmen til Mjøndalen?

Den dukket opp 2 år senere, så veldig mye kan jo ha skjedd på den tida.

Katten flytta inn et annet sted et stykke unna hjemstedet (som katter noen ganger gjør, særlig når små gutter er inne i bildet ;) ). Men den nye eieren flytta til Mjøndalen. Katten ble med på flyttelasset, men stakk av fordi den ikke følte seg hjemme i Mjøndalen og prøvde å finne tilbake. For eksempel. Kan komme med mange andre glimrende forslag jeg. :popcorn::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare at denne saken er er litt for merkelig til at katten skal ha gått fra Strømmen til Mjøndalen..

Fra Strømmen til Mjøndalen er det ca 8 mil, dvs at en vanlig hannkatt kan tilbakelegge denne strekningen på 10-14 dager, der som den går korteste veien. Så at en katt på vilkårlig vandring har gått så langt over to år er ikke usannsynlig i det hele tatt.

Tror heller ikke markedet for stjålne katter er så stort, siden rasekatter ikke er verdt noe uten papirer, og mange av dem er til forveksling lik huskatter. Og denne katten i artikkelen er en Maine Coon, som til forveksling er lik mange skogkatter (ikke rasen NFO) som går ute.

Tyveri av katter kan nok skje, men det er såpass sjeldent at det ikke forsvarer å holde katten inne, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...