Gå til innhold

Om å miste noe som sårer


Gjest Xon

Anbefalte innlegg

Katten til dama har blitt borte, den stakk av en dag hun var ute og luftet den i band. Hun er i sorg. Det er snart en måned siden nå, og hun er fortsatt i sorg. Hun er 30 år. Hun er veldig glad i dyr. Jeg har prøvd å trøste og vise forståelse, men ser ikke ut som det hjelper. Hun er stadig ute og kaller på den for å se om den kommer tilbake, men vi har ikke sett noe til den. Hun setter ut mat hele tiden, som mest sannsynlig andre katter kommer og spiser av.

Katten kom hit for to måneder siden, og dette var første gangen den var skikkelig ute. Den kom langveisfra, så den er ikke kjent i området. Det er også ganske mye støy og biltrafikk i nærheten, og katten er veldig skvetten og redd.

Hvor stor sannsynlighet er det for at katten kommer tilbake?

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katten til dama har blitt borte, den stakk av en dag hun var ute og luftet den i band. Hun er i sorg. Det er snart en måned siden nå, og hun er fortsatt i sorg. Hun er 30 år. Hun er veldig glad i dyr. Jeg har prøvd å trøste og vise forståelse, men ser ikke ut som det hjelper. Hun er stadig ute og kaller på den for å se om den kommer tilbake, men vi har ikke sett noe til den. Hun setter ut mat hele tiden, som mest sannsynlig andre katter kommer og spiser av.

Katten kom hit for to måneder siden, og dette var første gangen den var skikkelig ute. Den kom langveisfra, så den er ikke kjent i området. Det er også ganske mye støy og biltrafikk i nærheten, og katten er veldig skvetten og redd.

Hvor stor sannsynlighet er det for at katten kommer tilbake?

Hva kan jeg gjøre?

Jeg tror ikke det er så sannsynlig at den kommer tilbake, etter det du skriver (altså at katten er første gang alene, ukjent i området og redd og skvetten av seg i et område med trafikk). Dessverre :tristbla: Noen ganger går katten ut på leting etter der den bodde før. Hvor var katten før den kom til dere? Er den blitt skikkelig vant til dere og ser på dere som "familie"? Gjør den det er det mer sannsynlig at den kan komme igjen. Mange katter er "på streif" i uker og måneder av gangen, før de kommer hjem igjen og vil ha kos og mat. Jeg har opplevd begge deler med våre katter, noen forsvant, mens andre kom igjen etter en tid. Så det er litt vanskelig å si!

Veldig fint av deg at du tar sorgen hennes på alvor. Mange synes ikke at det er noe å være lei seg for hvis det skjer noe med et dyr man er glad i. Fortsett som du gjør, vær det for henne og la henne få lov til å være lei seg. Sannsynligvis er det ikke så mye praktisk du kan gjøre, men at du er glad i henne og trøster henne betyr mye.

Til slutt kan hun kanskje tenke på å få en ny katt? Men det kan ta tid.

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...