Gå til innhold

Kattunger alvorlig syk


Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy

Blir kattunger på 8-10 uker alvorlig syk av å spise tørrfor? Jeg har tatt på meg å mate en katt som har kattunger. Jeg tenkte ikke over at kattungene ikke skulle ha tilgang til tørrfor, så jeg satte en skål med tørrfor til mora på gulvet. Til kattungene satte jeg to skåler med masse "mykmat". Håper det går bra, og at de overlever til i morgen når jeg skal mate de igjen?

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det med ro, kattunger tåler voksenmat også. Problemet med å gi dem det er at de over tid kan bli underernært av det, siden det inneholder færre næringsstoffer, men å spise det en dag eller to går helt fint. Kattunger på 8-10 uker bør også få tørrfor og ikke bare myk mat, siden de trenger noe å tygge på for å utvikle tennene sine.

Hvor ofte de skal ha mat kommer an på hvor fort de spiser. Tørrfor kan stå ganske lenge, mens fersk mat bør byttes en gang om dagen. Vannet bør også byttes ca anneher dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Takk for svar :)

Jeg ble egentlig litt irritert på dette. Kattene er i et hus som ligger et godt stykke herfra, det er kranglete å komme seg dit og man må parkere et godt stykke fra huset. Først og fremst så var det galt at jeg hadde satt ned det fatet, fordi de blir alvorlig syk av det, sier hun. Så var det feil at jeg ikke hadde gitt de kattemelk (den der man får kjøpt til katter på butikken), men de klarer seg jo med vann til i morgen, i bunn å grunn så er det vel overhode ikke noe de trenger heller, hverken kattemora eller kattungene (mora dier jo kattungene fortsatt).

Føler meg som rene kattemishandleren her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som rene kattemishandleren her...

Det har du ingen grunn til! Kattungene (og mora) klarer seg helt fint til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å slappe av. Jeg anser dette som en smule hysteri fra katteeieren. Har hatt såpass mye dyr opp gjennom åra , at jeg tror jeg vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta mi på nå 6 måneder, har spist voksen mat siden den kom i hus og det er snart 2 måneder siden.. Dyrlegen sa det gikk helt greit, og jeg har fortsatt ikke sett noe galt med den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...