Gå til innhold

Flytting fra tomannsbolig med hage til blokk


Gjest Landra

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og samboeren min skal flytte fra tomannsbolig med stor hage til blokk. Er ganske redd for at hunden min ikke kommer til å trives i den nye leiligheten siden han har hatt mulighet å se ut av vinduer og se andre mennesker og ikke minst hunder. Dette kan han ikke gjøre i den nye leiligheten. Der bor vi i 5 etasje og selv om vi har en liten veranda så ser han bare andre blokk fra den.

I den gamle leiligheten har han vært alene opptil 8 timer, men det tror jeg blir i det lengste laget i den nye leiligheten.

Tipsene mine for meg selv så langt er:

- begynne å la han være alene bare litt om gangen og øke dette etter hvert.

- kose masse med han hver gang vi kommer hjem.

- gi han noe å tygge i mens vi er borte.

- gå turer med han oftere.

Har dere andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- kose masse med han hver gang vi kommer hjem.

Sikkert mange som har fler tips å komme med enn meg. Men jeg ville bare si at det ikke er veldig lurt å gjøre noe stort nummer av at dere kommer hjem. Men du mente kanskje at dere skulle gi han mer oppmerksomhet den tiden dere er hjemme. Det høres bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rikkerikke

Dette tror ikke jeg blir noe problem i det hele tatt. De fleste hunder sover hele dagen uten å benytte de mulighetene vi mennesker så velvillig tilbyr. Jeg har flyttet med hund flere ganger både fra hus til leilighet og tilbake til hus. Den ene hunden har vært vant til å stå i hundegård for så å være inne hele dagen 8 timer +. Dette har aldri vært noe problem. Viktig å si at jeg først hadde en hund, så hadde to og nå er det bare den ene som lever. Dette har heller ikke vært problematisk. Det viktigste vil jeg tro er at hunden får en skikkelig lufting om morgenen og når man kommer hjem fra jobb/skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...