Gå til innhold

pris på kastrering.


Gjest Gjest_sandra_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å være helt ærlig:

Når man skal la katten gå gjennom en operasjon ville jeg latt pris være pris og fraktet katten til en dyreklinikk som ikke lå alt for langt unna og som er flink til å operere. Feks er det forskjellig hvor stort arret blir (og da også hvor fort det gror) fra veterinær til veterinær. Og det er fortsatt noen veterinærer som bruker sting som må tas etter 14 dager osv.

Du kan selvsagt henvende deg til veterinærhøyskolen på Adamstuen i Oslo å la noen veterinærstudenter gjøre det (tror det er så og si gratis). Men jeg ville aldri latt noen som ikke er ferdig utdannet få lov til å skjære i katten min. (studenter kan gjøre feil, det er derfor man ikke betaler full pris).

Husk forøvrig på å få ID-merka katten samtidig som du får henne kastrert :) :katt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er bare å ringe rundt, men jeg tror ikke du får gjort det for under 1300 kroner. Men tenkte du vel på før du fikk deg katt :-)

Flott at du vil kastere hunkatten din :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kastrerte puse-gutten vår hos Nordstrand Dyreklinikk for 1 måned siden, der skulle de ha 650kr. om jeg ikke husker feil (vi vaksinerte og tok ørerens også så kom opp i mer). Tok en ringerunde og de var desidert billigst og hyggeligst. Dyreste jeg ringte til skulle ha 1000kr...

Jeg synes faktisk at pris er avgjørende ved et sånt inngrep, for kjæledyr er dyrt nok i seg selv, og alle norske dyrleger følger uansett hygieniske standarder, så å betale mer enn man må er ikke vi interessert i når man får samme resultat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ville frem til er at de antakeligvis også er rimelige på kastrering av hunkatter ;)

Antakeligvis, men ikke nødvendigvis. Kastrering av hunkatt er et veldig stort inngrep i forhold til hankatt som bare er et par snitt. Derfor er det så mye dyrere. Jeg har til gode å høre om en dyrlege som har tatt under 1000 kroner for en sånn operasjon for hunkatt (ikke at du har påstått det, altså ;)

Jeg er enig i det hun sier om at dyrleger er svindyre, så ring rundt og finn den billigste du får tak i. Masse penger å spare på det. Men ikke la deg friste til å bruke ukvalifiserte utøvere eller studenter, dyrene våre fortjener den beste pleie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være helt ærlig:

Når man skal la katten gå gjennom en operasjon ville jeg latt pris være pris og fraktet katten til en dyreklinikk som ikke lå alt for langt unna og som er flink til å operere.

Pris har lite med kvalitet å gjøre, når man velger dyrlege. Grunnen til at forskjellene er så store i Oslo skyldes hovedsaklig forskjeller i husleie, i de forskjellige bydelene. Så rent generelt er det billigere på østkanten/groruddalen ol, og dyrere på vestkanten. Uansett lønner det seg å ringe rundt å høre på pris minst tre ulike steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke la deg friste til å bruke ukvalifiserte utøvere eller studenter, dyrene våre fortjener den beste pleie!

Hva legger du i ukvalifiserte utøvere?

Og, jeg hadde ikke hatt noe problem med å få katten min kastrert av studenter på NVH, alle dyrleger har vært studenter en gang, og alle må jo starte et sted. Studentene får jo veiledning av undervisere, og de øver på døde dyr først, de blir jo ikke bare plutselig en dag overlatt til seg selv med en katt de skal kasterere

.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i ukvalifiserte utøvere?

Og, jeg hadde ikke hatt noe problem med å få katten min kastrert av studenter på NVH, alle dyrleger har vært studenter en gang, og alle må jo starte et sted. Studentene får jo veiledning av undervisere, og de øver på døde dyr først, de blir jo ikke bare plutselig en dag overlatt til seg selv med en katt de skal kasterere

.....

Så hvis barnet ditt trenger en operasjon så lar du gladelig en medisin-student gjøre det? Alle studenter må jo starte et sted, så hvorfor ikke ditt barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis barnet ditt trenger en operasjon så lar du gladelig en medisin-student gjøre det? Alle studenter må jo starte et sted, så hvorfor ikke ditt barn?

Jeg sammenligner ikke mennesker og dyr, men ja, leger kommer vel heller ikke ut fra medisinstudiet med ti års erfaring....... Ingen blir satt til store operasjoner uten opplæring, verken leger eller veterinærer. Og kastrering av katter er en ukomplisert operasjon med minimal risiko for komplikasjoner, så jeg hadde overhodet ikke hatt noe problem med å la en student utføre den operasjonen på min katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis barnet ditt trenger en operasjon så lar du gladelig en medisin-student gjøre det? Alle studenter må jo starte et sted, så hvorfor ikke ditt barn?

Hvordan i alle dager skal leger/veterinærer få erfaring hvis de ikke får prøve seg på praktiske oppgaver. Jeg hadde ikke hatt noen betenkelighet med å la mine dyr og barn bli operert av leger/vetter under utdanning. De har med seg en erfaren lærer som overvåker hvert minste steg under operasjonen. Og det jo ikke akkurat slik at de starter med operasjoner som de første de gjør av utdannelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...