Gå til innhold

pus er borte..


Adonia

Anbefalte innlegg

uff er så utrolig beskymret og lei meg nå. slapp katten min ut i går natt, og han har ikke kommet inn siden det! :cry:

jeg har vært ute å ropt etter han flere ganger i dag, men ikke et spor av pusen min..

tenker såklart på det værste. for selv om han er glad i å være ute, og kan være ute en hel natt så har han aldri vært borte så lenge!! kommer alltid inn en liten tur i hvertfall for å spise litt mat! :tristbla:

vi bor ikke så langt fra en trafikkert vei, men har bodd her i over et år og det har sett ut til at han holder seg langt fra veien! men jeg har vært ute å tittet, for å se om jeg kan se noen katt i veikanten..

han er en 3 år gammel, kastrert hannkatt. og han er ekstremt kjælen mot alle, så jeg er også redd han har fulgt med noen hjem.

burde ikke tenke på at han er borte, for er jo håp om at han bare er ute på en litt lengre tur. men klarer ikke å la være. er jo blitt utrolig glad i han og blir ulykkelig hvis han er borte fra meg nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det er ikke kjekt når slikt skjer. :klem:

Det er godt mulig han kommer tilbake da, selv om jeg godt forstår at du er bekymret. Du kan jo sette opp lapp i butikker, i tilfelle noen har matet ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Banditt

Sannsynligvis er han bare er ute på en litt lengre tur :)

Er innimellom katten min ikke er inne på et par døgn (og kommer veldig sulten tilbake ;)).

Endret av Britt Banditt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå nå har han kommet hjem til meg igjen!! :hjerte:

mjauet utenfor for en times tid siden. så nå ligger han sammen med meg og koser seg i sofaen! men er fortsatt litt bekymret, for han haltet skikkelig på det ene bakbeinet! men i følge veterinæren skulle jeg bare se det ann et par dager..han har ingen tegn på sår eller skader så jeg lurer på hva som har skjedd med han!

stakkars pusen min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så flott! Det føles så godt når de kommer tilbake, og man vil bare kose med dem og se på dem hele kvelden... :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå nå har han kommet hjem til meg igjen!! :hjerte:

mjauet utenfor for en times tid siden. så nå ligger han sammen med meg og koser seg i sofaen! men er fortsatt litt bekymret, for han haltet skikkelig på det ene bakbeinet! men i følge veterinæren skulle jeg bare se det ann et par dager..han har ingen tegn på sår eller skader så jeg lurer på hva som har skjedd med han!

stakkars pusen min!!

Så godt at pus har kommet inn :klemmer: Hater når storepusen min er borte lenge. Tiltross for at det hender flere ganger,så blir jeg like bekymret hver gang.. Men vær litt obs på benet han. Pusen min har også kommet haltene hjem,og et par ganger har han vært bitt av andre dyr (mest sannsynlig katt)som ikke syntes før jeg måtte ta han med til dyrlegen og de så det der. Jeg fikk ta beskjed av dyrlegen at kattehuden ikke får sånne sår som vi mennesker får. men at det lagrer seg verk under huden og da kan de bli skikkelig syke. sier ikke at din er det altså,bare en liten OBS :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja er så utrolig deilig!!! er jo så glad i pusen min :hjerte:

nå klarer jeg å få gjort annet enn å bare bekymre meg hele helgen også!

Så godt at pus har kommet inn :klemmer: Hater når storepusen min er borte lenge. Tiltross for at det hender flere ganger,så blir jeg like bekymret hver gang.. Men vær litt obs på benet han. Pusen min har også kommet haltene hjem,og et par ganger har han vært bitt av andre dyr (mest sannsynlig katt)som ikke syntes før jeg måtte ta han med til dyrlegen og de så det der. Jeg fikk ta beskjed av dyrlegen at kattehuden ikke får sånne sår som vi mennesker får. men at det lagrer seg verk under huden og da kan de bli skikkelig syke. sier ikke at din er det altså,bare en liten OBS :jepp:

ja skal være skikkelig obs! veterinæren sa de ikke hadde gjort annet enn å gi han smertestillende hvis jeg kom meg han i kveld (siden jeg sa han ikke reagerer når jeg klemmer på foten), så de anbefalte å se det ann noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyrlegene vil jo gjerne se an før de gir pusene noe medisiner,og det forstår jeg jo godt egentlig.. Min pus reagerte heller ikke på at jeg tok han på bena en stund,og han virka ikke veldig syk. bare haltet litt,var litt pjusk og veldig kosete (jeg ringte selvfølgelig dyrlegen). Så begynte han å halte mer og en dag,etter at jeg stod opp og skulle gå ned,så klarte han ikke å gå ned trappene en gang. Stakkars pusen var så syk... Da ble jeg redd da. Da måtte han gå på penicillin og være inne en stund. men det gikk jo veldig bra etterhvert. Men jeg har vært velig var på han etter det

. Man blir jo litt pinglete når disse barna blir syke :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars pus har fortsatt vondt i benet sitt. men selv om han fortsatt halter mye så ser jeg at han går lettere idag!

føler at han er i grei form ellers, spiser godt og følger med på hva som skjer rundt han og utenfor vinduet (masse fugler :ler: ). men han ligger jo mye i ro, men det regner jeg med at bare er bra så benet ikke blir så mye belastet! er på låret han tydeligvis har slått seg, jeg frykter at noen han sparket han eller at han har kommet i klem et sted! :tristbla: han er ganske hoven og blå under pelsen på det området!

tar han med til veterinæren på mandag hvis han ikke blir bedre til da!! enn så lenge skjemmer jeg han bort med masse god fisk og andre godsaker :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du passer godt på pusen din :) Men jeg ville nok uansett tatt han med til dyrlegen,bare for å være på den sikre siden (men det er bare min mening og jeg kan bli litt pinglete når det gjelder kattene mine :sjenert: . Spesielt fordi jeg har lært at katter ikke vil vise svakther,så de kan gå syke lenge og virke bedre enn de egentlig er. Men vet ikke om det er bare myte :sjenert: ) God bedring til pus ihvertfall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos dyrlegen idag! og det var virkelig MYE værre med pus en hva jeg trodde.. her er en liten oppdatering fra hva jeg skrev i dagboka mi tidligere idag:

uff det var visst ikke så bra med pus likevel!! :tristbla: mamma tok han med til veterinæren idag tidlig siden jeg måtte på skolen! og hun ringte meg for noen timer siden og fortalte at han haddde et komplisert brudd i lårbenet! :trist: og jeg måtte bestemme meg der og da om jeg ville operere eller avlive han!!! operasjonen kom til å koste opp mot 9000 :hakeslepp: og det er jo virkelig ikke penger jeg har.. men jeg er jo så glad i han, og klarte ikke å si noe annet enn at vi må prøve å redde han! kjæresten min støttet meg og sa at vi klarer det, og at det viktigste er å redde pus.. så nå ligger han på operasjonsbordet!

:cry: jeg er fortsatt på skolen, men er veldig bekymret og lurer på hvordan operasjonen går!! han måtte uansett ligge til obervasjon til i morgen..

uff stakkars pus. han må jo hatt utrolig vondt, uten at jeg har merket det på han i det hele tatt. han har jo humpet rundt på benet, og ellers virket i helt fin form! og jeg som trodde det ville gå over av seg selv..

jeg har akkurat fått vite at bruddet var veldig omfattende, men veterinæren var fornøyd med operasjonen! så nå har pus bolter i benet :tristbla: de skal ha han til observasjon, men det ser ut til at det skal gå bra da..

mange synes det sikkert er tullete å bruke så mye penger på en katt. men når jeg sto der med valget om jeg skulle redde livet hans var det egentlig ikke noe vanskelig valg i det hele tatt! i hvertfall når veterinæren sa at benet sannsynligvis kom til å bli helt bra igjen, og det hele kun sto på om jeg mente det var verdt å bruke pengene mine på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars pusen :( Og vanskelig dilemma, jeg har tenkt på hva jeg ville gjort i samme situasjon selv... Antagelig ville det bare vært avhengig av om jeg i det hele tatt hadde råd der og da, og om prognosene var gode, ikke prisen. Husdyrforsikring kan forøvrig være verdt å vurdere!

God bedring til katten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff,dette var ikke moro :tristbla: Men virker jo som om legen var optimistisk,og det er jo veldig bra :klemmer: Hadde jeg kommet i samme situasjon hadde jeg helt klart gjort akkurat som deg,det er helt sikkert!!! Og det virker som om det er rett det jeg har hørt,katter er dyr som ikke vil vise smerte fordi de da virker svake. Så de kan gå leeeenge syke,før de vil vise noe som helst. Og da er det ofte veldig ille. godt han fikk operasjonen og blir bra igjen. Får helt vondt av deg og pus,men som sagt,det er jammen flott at det går bra. Sender deg varme tanker :klemmer: Hilsen en annen kattemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk begge to!!

forsikring er noe jeg virkelig vurderer nå ja!! hadde aldri tenkt på at en skade kunne koste så utrolig mye.. kommer i det hele tatt til å være mye mer bekymret over han etter dette. men kan jo ikke nekte han å gå ut igjen heller, selv om det er mange farer der ute..

jeg er utrolig spent på hvordan det går med han i morgen.. forhåpentligvis går det fint, og jeg får ta han med meg hjem! :)

tenker på pus nå. han er sikkert utrolig sliten og har det vondt hos dyrlegen nå. håper de passer godt på han.. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det gikk bra med pus, og at han har sånn en god mamma. :klemmer:

Det der er virkelig en tankevekker forresten, og grunnen til at jeg løper til dyrlegen med én gang jeg føler at noe kan være galt. Dyra er ikke som oss mennesker, de gir ikke tydelig uttrykk for smerte og kan virkelig lure oss.

Anbefaler Agria forsikring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars pusen!

Jeg er også kjempe kjempeglad i min. Blir like fort bekymra for han som deg. Han er også tre år kastrert, vi har bodd her i ett år og har en skummel vei her nede. Men som du sier, jeg kan jo ikke heller nekte han å gå ut, da vet jeg at han ikke ville være lykkelig.

Så godt at du fikk han til dyrelegen og at operasjonen gikk bra. Er selv student og har ikke god råd, men hadde tatt akkurat den samme avgjørelsen som du. Kaller vår katt bare for "fakturaen" vi nå, for vi har ofte måttet tatt han til dyrelegen etter han har vært ute på livet. Han kom også haltende hjem her for noen uker siden, men legen sa det ikke var noen fare heldigvis.

Så godt å høre at du er en god mamma for pusen. Det varmer et hjerte.

Forsikring er lurt. Jeg har også forsikring i Agria. Er ikke så mye å betale i året.

Lykke til så masse med pusen nå!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk alle sammen :klemmer: varmer virkelig med så fine ord!!

fikk pus hjem til meg i går, og synes det var fryktelig å se han så pjusk. han hater kragen han må gå med, og fikk ikke i seg så mye mat med den på. og jeg hadde også fått beskjed av dyrlegen om å holde han i ro, og fått låne et stort hundebur - men fikk så vondt av å tvinge han inn i det!! han lå og mjauet og klaget i 4-5 timer i natt

så ble ikke mange timene søvn på meg :sjenert:

men i dag føler jeg det går mye bedre. :-D han takler bedre å ha på kragen, og jeg tar den av når han skal spise så han skal få i seg maten. dyrlegen sa også at det ikke var nødvendig å ha han i buret hele dagen, det er greit at han går litt rundt så lenge jeg passer på at han ikke hopper opp noen steder..

så nå er det snart ny runde med pencillin og smertestillende, og forhåpentligvis får vi en mye bedre natt nå!!

føler meg som en skikkelig hønemor, passer på han hvorhen han går :fnise: men det viktigste er jo at han blir helt frisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå nå har han kommet hjem til meg igjen!! :hjerte:

mjauet utenfor for en times tid siden. så nå ligger han sammen med meg og koser seg i sofaen! men er fortsatt litt bekymret, for han haltet skikkelig på det ene bakbeinet! men i følge veterinæren skulle jeg bare se det ann et par dager..han har ingen tegn på sår eller skader så jeg lurer på hva som har skjedd med han!

stakkars pusen min!!

Er katteelsker på min hals,så jeg er utrolig glad du fikk igjen pus :) Har hatt et par episoder der en av dem har fosvunnet et par døgn for så å dukke opp igen.

Imellomtiden er jeg fra meg av bekymring,sorg og you name it for man tror jo det verste. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...