Gå til innhold

Vid etter fødsel- operere? Noen med erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har født vaginalt 2 ganger og måtte sy begge gangene. Jeg ble spesielt vid etter sist fødel, og føler at det er "åpent" nedentil. Det er ikke ubehagelig eller noe sånt, men det går utover sexlivet. Jeg sliter med å kjenne penetrering og det er bare 1-2 stillinger som funker for meg.

Nå har det gått 1 1/2 år siden fødsel og jeg innser at kroppen har normalisert seg og at det er sånn den blir framover. Derfor har jeg begynt å tenke på å operasjon. Men jeg synes jo det høres skummelt og vondt ut… Noen som har erfaringer?

Da jeg ble sydd under siste fødsel så brukte jordmor laaang tid og var veldig klønete (hun kommenterte det tilogmed selv). Jeg lurer derfor på om dette er noe jeg kan klage på og få dekket? Noen som kjenner til om det er lett å få dekket slike operasjoner via det offentlige?



Anonymous poster hash: b9f2c...1da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror man kan få slikt dekket. Men du må først starte hos lege/gynekolog.

Jeg tviler på at stingene til jordmor har noe å si for strammheten i selve skjeden.



Anonymous poster hash: 5f7f7...3d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne følge tråden da jeg sliter med det samme. Virker enten som det er veldig sjeldent eller bare veldig tabu for jeg har aldri hørt noen andre som sliter med det samme. Hører jo bare om alle som klager på hvor trange de ble etter fødsel.. Jeg skjemmes fryktelig over at jeg har blitt vid og er livredd for at mannen ikke har lyst på meg lengre. En ting er at jeg kjenner mindre under penetrering, men det kommer også veldig lett sånne fittefislyder under samleie også. Er ikke bare sex som er et problem men jeg kjenner at det er mer åpent der ellers også. Når jeg går kan det noen ganger komme sånne små lyder eller hvis jeg hoster o.l. Kjennes også litt åpent når jeg setter meg ned på knærne. Føler meg avskyelig, har aldri hatt noe problem der nede før. At man kan trene seg stram der nede er bare jåss for min del, har ikke funket disse to årene. Dro til lege om det for over et halvt år siden, fikk aldri noe hjelp..

Anonymous poster hash: f73bf...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil var i Oslo utfører denne operasjonen. du må nok betale selv.

Anonymous poster hash: 97664...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil var i Oslo utfører denne operasjonen. du må nok betale selv.

Anonymous poster hash: 97664...eca

Skulle stå volvat

Anonymous poster hash: 97664...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en kjempe stygg mage etter keisersnitt, det var kirurgen som skar bort hele overlaget på magen slik at huden ligger rett på magemusklene mine, gjør ondt og ha stramme bukser på..

Gikk til en plastisk kirurg på det sykehuset jeg ble operert på, de innrømmet feil men fikk ingen ting dekket...

Jeg må betale en full mageplastic selv, det er dyrt! Kan også fettsuge hele magen og venusberg på egen regning sa han. Javell...

At man får dekket noe som helst bør man ikke forvente :(

Anonymous poster hash: 41665...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det muskelaturen i kjeden som har blitt slapp kan man jo trene den opp igjen.



Anonymous poster hash: 2981d...504
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det muskelaturen i kjeden som har blitt slapp kan man jo trene den opp igjen. Anonymous poster hash: 2981d...504

Ikke hvis den er overstrukket. Det er det samme som med delte magemuskler. Noe er det ikke mulig å trene opp.

Jeg ville forsøkt å få det dekket av det offentlige, men ellers kan man operasjonen privat om man har råd. Tror det er relativt vanlig å få sånne plager, men det snakkes utrolig nok ikke om ennå. Helsevesenet burde også gjøre noe med sine holdninger og ta pasientene mer på alvor. Det går jo ut over samlivet og livskvaliteten.

Anonymous poster hash: 78055...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her, jeg sliter også med det samme. Er 3 år siden siste fødsel. Har bare hatt sex et par-tre ganger etter dette, og da er det håpløst. Skulle bade i basseng og stappe inn en tampong sist helg, det er så åpent at tampongen legger seg sidelengs og detter ut... Selv klarer jeg fint å leve uten sex har jeg merket, men synes synd på mannen oppi dette. :-(



Anonymous poster hash: 3efe9...439
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en kjempe stygg mage etter keisersnitt, det var kirurgen som skar bort hele overlaget på magen slik at huden ligger rett på magemusklene mine, gjør ondt og ha stramme bukser på..

Gikk til en plastisk kirurg på det sykehuset jeg ble operert på, de innrømmet feil men fikk ingen ting dekket...

Jeg må betale en full mageplastic selv, det er dyrt! Kan også fettsuge hele magen og venusberg på egen regning sa han. Javell...

At man får dekket noe som helst bør man ikke forvente :(

Anonymous poster hash: 41665...e11

Min mor tok også keisersnitt, men hun fikk dekket en operasjon mange år senere for å gjøre arret mindre synlig (så lenge etterpå at jeg husker operasjonen, og det var jo jeg som var i magen). Legene hadde jo bare "snurpet" magen sammen og sydd, så hun fikk noen stygge kanter på hver ytterkant av arret, nesten som en pose som bare er rullet igjen, men noen utstikkere på siden. *grøss*

Jeg tror jeg ville undersøkt det dermer altså...? Høres pussig ut om sykehuset har innrømmet feil, og så får du ikke dekket ny operasjon.

Anonymous poster hash: ece97...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...