Gå til innhold

Daten skriver "kjempe flott"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva du reagerte på? Gikk du i fella og registrerte det manglende ordet "fått" som "dårlig norsk"?

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

Et manglende ord er like irriterende som at man deler opp ord feil, ren slurv og idioti begge deler!

Du kaster stein i glasshus når du ikke følger med på hva du selv skriver, men henger deg opp i andres feil.

Anonymous poster hash: d9c03...032

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da skulle du ha redigert "forbandet" også, det heter forbannet.

Du var nok et dårlig forbilde kanskjeAnonymous poster hash: d9c03...032

Jeg legger alt av skyld på stavekontrollen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir GAL av folk som gal være nazi på skrivefeil og talefeil. Jeg skriver grammatisk riktig for det meste, men jeg har to talefeil. Gikk til logoped som liten, men det hjalp ikke. Talefeilene høres ikke på engelsk og jeg har bodd mye utenlands, så jeg har ikke brydd meg så veldig om det. Men er utrolig irriterende når folk påpeker det, for meg er det arrogant og elitistisk. 

 

Jeg ser humoren i ananas ringer og sukker biter, men da kan man heller le av det, og ikke kritisere vedkommende. 



Anonymous poster hash: fdef3...48e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et manglende ord er like irriterende som at man deler opp ord feil, ren slurv og idioti begge deler!

Du kaster stein i glasshus når du ikke følger med på hva du selv skriver, men henger deg opp i andres feil.

Anonymous poster hash: d9c03...032

Det var en felle, og du gikk i den. Muhahaha!

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en felle, og du gikk i den. Muhahaha!

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

Kjempeflott argument.

Du er både ignorant og arrogant!

Anonymous poster hash: d9c03...032

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott argument.

Du er både ignorant og arrogant!

Anonymous poster hash: d9c03...032

Nei, det er bare du som er en pedant. Og du greide heller ikke å finne noen skrivefeil. Hva du egentlig skulle fram til kan man bare undre seg over.

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev "forsovet" helt frem til jeg var 23 år gammel, og jeg plutselig en dag tenkte at: nei, dette kan ikke stemme!" Det var blitt en vane på en måte, så klarte ikke å tenke over at det var feil før den tid.

Altså, forsovet= for så vidt... :fnise: uff! Jaja, jeg fikk meg da mann uansett!

Men altså, på chat og forum og slikt, da gidder jeg virkelig ikke bruke mye tid på å skrive, bruker også tablet, så bommer på bokstaver, eller autocorrect endre til rare ting. Bruker aldri chattespråk, men altså, henger folk seg virkelig så opp i en og annen skrivefeil av daten. Hva så om han skriver ett ord feil, hva om han har master og en kjempegod stilling, men skriver noen feil, blir han kastet på dør da eller? En kompis av meg har to bachelorgrader, 3 mastere, og holder på med en doktorgrad nå, men når han skriver på chat har han aldri stor bokstav, sender melding per setnkng han skriver, som heller ikke ender med punktum etc., bruker heller aldri komma eller noe. For en udugelig dustete mann...

:)

Anonymous poster hash: 35e12...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er bare du som er en pedant. Og du greide heller ikke å finne noen skrivefeil. Hva du egentlig skulle fram til kan man bare undre seg over.

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

Ja jeg er pedantisk, men det prøvde du å være også😂

Anonymous poster hash: d9c03...032

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Synes også sånne feil er veldig turn off, men jeg hadde nok ikke dumpa en fyr bare på grunn av skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er feil kan jeg ikke si, men jeg syns det er sært å miste ineterssen om personen ellers er bra. Personlig syns jeg hvordan vedkommende formelerer seg muntlig har langt mer betydning for interesse enn skriftlig. Det muntlige språker bruker man jo gjerne langt mer enn det man skriver til hverandre. 

 

(Jeg har selv dysleksi, og kan spesielt i meldinger, fb og lignende skrive feil fordi jeg ikke bruker like mye tid på å formelere gode setninger uten stavefeil og riktig bruk av bøyninger, setningsoppbygging osv, enn det jeg gjør i skole/jobb sammenheng blant annet). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Nå har ikke jeg lest svarene, men er dette noe virkelig å henge seg opp i?!

Merkelig hvordan enkelte kan over analysere(delux) alt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vondt av folk som skriver orddelingsfeil, så skjønner godt hva du mener TS!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært flink med mitt skriftlige språk, og er også av den typen som henger seg opp i skrivefeil (selv om jeg ikke kommenterer det). Men etter noen år med autokorreksjon på jobbpcen og en mobil som også deler opp ord feil. Så er jeg blitt helt tuillat i hodet, og skriver mere feil enn noen gang.

Sikkert allerede flere feil i det jeg nå nylig har skrevet. Skrekk og gru! Men løsningen er nær, det er vel bare å google litt, og få en aldri så liten oppfrisking av språket igjen 😇

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg må huske på å få inn nok skrive feil og slikt mens jeg skriver med kvinner over nett. Sånn at jeg enkelt kan luke ut de nært tilbake stående.

 

Du er på god vei :) 

 

 

Herre min hatt. Jeg skjønner også at det kan være irriterende hvis damen/mannen konstant skriver feil, men det er snakk om ett ord? Dumper dere virkelig noen kun basert på noen skrivefeil?

 

Hvis derimot helhetsinntrykket (mange feil overalt) gjør at personen framstår som uintelligent så er det vel "fair enough", men hvis det kun er noen få leifer her og der så er det vel litt merkelig?

 

Særskivingsfeil går under kategorien fremstår som dum, ikke "har bare en skrivefeil". Det å ikke lytte på egne ord og se forskjellen i kjempe flott og kjempeflott beviser lav iq. Å glemme en bokstav eller gjøre en mindre feil er ingen big deal, det kan alle gjøre. Men særskrivingsfeil handler om logikk, ikke pugging av korrekt skrivemåte. 

 

Jeg skrev "forsovet" helt frem til jeg var 23 år gammel, og jeg plutselig en dag tenkte at: nei, dette kan ikke stemme!" Det var blitt en vane på en måte, så klarte ikke å tenke over at det var feil før den tid.

Altså, forsovet= for så vidt... :fnise: uff! Jaja, jeg fikk meg da mann uansett!

Men altså, på chat og forum og slikt, da gidder jeg virkelig ikke bruke mye tid på å skrive, bruker også tablet, så bommer på bokstaver, eller autocorrect endre til rare ting. Bruker aldri chattespråk, men altså, henger folk seg virkelig så opp i en og annen skrivefeil av daten. Hva så om han skriver ett ord feil, hva om han har master og en kjempegod stilling, men skriver noen feil, blir han kastet på dør da eller? En kompis av meg har to bachelorgrader, 3 mastere, og holder på med en doktorgrad nå, men når han skriver på chat har han aldri stor bokstav, sender melding per setnkng han skriver, som heller ikke ender med punktum etc., bruker heller aldri komma eller noe. For en udugelig dustete mann...

:)

Anonymous poster hash: 35e12...a47

 

Nei, spiller ingen rolle om det er noen små skrivefeil, tastefeil eller slurvefeil. Eller om man skriver typisk "chattespråk", dvs med forkortelser og liten forbokstav. Det er bagateller. Men når man dater via nett/tinder så er skriftspråket det første man møter, og dermed en stor del av hvordan en person oppfattes. Særskrivingsfeil kommer strengt tatt kun fra personer med litt manglende iq, jeg har ikke sett skikkelig oppegående folk skrive sånne feil. 

 

Om det er feil kan jeg ikke si, men jeg syns det er sært å miste ineterssen om personen ellers er bra. Personlig syns jeg hvordan vedkommende formelerer seg muntlig har langt mer betydning for interesse enn skriftlig. Det muntlige språker bruker man jo gjerne langt mer enn det man skriver til hverandre. 

 

(Jeg har selv dysleksi, og kan spesielt i meldinger, fb og lignende skrive feil fordi jeg ikke bruker like mye tid på å formelere gode setninger uten stavefeil og riktig bruk av bøyninger, setningsoppbygging osv, enn det jeg gjør i skole/jobb sammenheng blant annet). 

 

Men dater man via nett eller tinder er det skriftspråket man først møter! 

 

Dysleksi gjør heller ikke at man ikke hører forskjellen på kjempe flott og kjempeflott. Om det er noen bokstavfeil e.l. går det helt fint, men standard særskrivingsfeil beviser bare at det er litt tomt i topplokket, og da er ikke jeg interessert. 

 

Nå har ikke jeg lest svarene, men er dette noe virkelig å henge seg opp i?!

Merkelig hvordan enkelte kan over analysere(delux) alt...!

 

Særskrivingsfeil = dumme folk. Slurvefeil, småfeil i stavelser etc = null problem. Alle med en viss interesse av å uttrykke seg korrekt klarer å høre forskjellen på kjempe flott og kjempeflott. 

Anonymous poster hash: d2fd6...f23

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Kjæresten min har dysleksi og kan skrive mange sånne feil, men det har da ingenting å si. Jeg er like glad i ham for det. Jeg tror man går glipp av mange bra kjæresteemner hvis man skal pirke på noe så ubetydelig som skrivefeil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du må nok utdype mer enn det. Kjempeflott for hva?

Anonymous poster hash: 9bb30...119

 

Du er en kjempefjott

Anonymous poster hash: 358f4...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Du må nok utdype mer enn det. Kjempeflott for hva?

Anonymous poster hash: 9bb30...119

 

Sorry den var til ts

Anonymous poster hash: 358f4...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysleksi og dum er to forskjellige ting. Mange skylder bare på førsterett slik feite folk skylder på stoffskifte!

Og har man en drittunge hjemme, ja da kaller man det AD/HD.

Tomme ubrukelige unnskyldninger alle tre!

Anonymous poster hash: d9c03...032

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førsterett=førstnevnte.

Anonymous poster hash: d9c03...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har master, jobber i finans. Er det relevant?

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

 

Underlig. Du skriver som en 13-årig jente.

Anonymous poster hash: 358f4...cb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...