Gå til innhold

Trenger hjelp med tysk. Har prøvemuntlig i morgen!:0


Rikkee

Anbefalte innlegg

Hei som dere sikkert har forstått har jeg prøvemuntlig i morgen, her kom jeg opp i tysk-.- har fått vite at samtalen jeg skal ha med læreren min etter presentasjonene min skal omhandle familie, fritid, hobby o.l. Så jeg lurte på om noen av dere kunne være så snille å skrive ned noen gloser, setninger som kan være greit å kunne.. Det hadde vært supert om noen gadd:)

eventuellt om noen kan oversette disse setningene (vet ikke helt hvor vidt jeg kan stole på Google translate..og jeg var at jeg ikke kan stole på meg selv, tysk er ikke et språk jeg mestrer!)

På fritiden min liker jeg å ri. Jeg bruker også alt for mye tid på data.

Jeg har også en hund, hun heter Nikita.

Legger ut flere setninger etter hvert som jeg kommer på dem.

Takk for all hjelp!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

........



Anonymous poster hash: 19fd6...ea8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok gjøre eksamen din selv. Bruk ordbok!



Anonymous poster hash: 0a38b...af1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par spørsmål til deg.

 

Går du på VGS? Hvilket trinn?

Hvor lenge har du hatt tysk som fag? 

Hva kan du i tysk?

 

Og sist, men ikke minst, hvorfor spør du oss på KG om hjelp til noe du i utgangspunktet burde kunne selv? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par spørsmål til deg.

 

Går du på VGS? Hvilket trinn?

Hvor lenge har du hatt tysk som fag? 

Hva kan du i tysk?

 

Og sist, men ikke minst, hvorfor spør du oss på KG om hjelp til noe du i utgangspunktet burde kunne selv?

Jeg går på ungdomsskolen i 10 klasse

Har hatt det i tre år, men det første året hadde vi så dårlig lærer at ingen i klassen lærte noe. Så det blir mer som to år.

Ikke mye

Fordi jeg trenger hjelp, ikke alle mestrer alt like godt, selv om de prøver. Jeg har allerede laget presentasjon og annet jeg trenger, lurte bare på om jeg kunne få litt hjelp med noen få setninger.

Og til deg som sa at jeg må gjøre eksamen selv; det er ikke eksamen, men prøvemuntlig. Eksamen er neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sitere setninger du har pugget, vil neppe hjelpe på resultatet.

 

Gå igjenom læreboka som omhandler de temaene prøvemuntligen skal dekke. Pugg glosene og øv på grammatikken. Det viktigste er at du allierer deg med andre som skal opp og SNAKKER TYSK med hverandre for å øve! I en muntlig situasjon forventer de ikke perfekt grammatikk eller flytende tysk, men at du forstår og kan gjøre deg forstått i situasjonen.



Anonymous poster hash: 3a88c...0ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på ungdomsskolen i 10 klasse

Har hatt det i tre år, men det første året hadde vi så dårlig lærer at ingen i klassen lærte noe. Så det blir mer som to år.

Ikke mye

Fordi jeg trenger hjelp, ikke alle mestrer alt like godt, selv om de prøver. Jeg har allerede laget presentasjon og annet jeg trenger, lurte bare på om jeg kunne få litt hjelp med noen få setninger.

Og til deg som sa at jeg må gjøre eksamen selv; det er ikke eksamen, men prøvemuntlig. Eksamen er neste uke...

 

Da forstår jeg jo litt bedre :)

 

Allikevel så syns jeg du skal ta litt skippertak selv. Har du ikke foreldre som kan hjelpe deg med å finne ting på nettet o.l?

 

Jeg brukte en app som heter Duolingo. Hvis du er god i engelsk, så er det et ypperlig program for å lære seg et nytt språk (tysk i ditt tilfelle) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sitere setninger du har pugget, vil neppe hjelpe på resultatet. Gå igjenom læreboka som omhandler de temaene prøvemuntligen skal dekke. Pugg glosene og øv på grammatikken. Det viktigste er at du allierer deg med andre som skal opp og SNAKKER TYSK med hverandre for å øve! I en muntlig situasjon forventer de ikke perfekt grammatikk eller flytende tysk, men at du forstår og kan gjøre deg forstått i situasjonen. Anonymous poster hash: 3a88c...0ef

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forstår jeg jo litt bedre :)

 

Allikevel så syns jeg du skal ta litt skippertak selv. Har du ikke foreldre som kan hjelpe deg med å finne ting på nettet o.l?

 

Jeg brukte en app som heter Duolingo. Hvis du er god i engelsk, så er det et ypperlig program for å lære seg et nytt språk (tysk i ditt tilfelle) :)

Hehe foreldrene mine kan verken tysk eller pc XD men takk for hjelp :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...