Gå til innhold

Bruker dere dassbørsten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg bæsjer ned klosettet såpass at det henger igjen avføring så greier jeg ikke bruke dassbørsten for å fjerne det. Jeg bruker dopapir og trekker ned. Det som er under vannoverflaten er ikke noe problem. Siden det vil løse seg opp etterhvert.

Liker ikke bruke dassbørsten fordi det da kommer bæsj på børsten, som du da skal legge tilbake i koppen.. Æsj! Noen ganger har det hendt jeg har hatt gjester som har brukt dassbørsten og det ligger igjen en brun dam i koppen til børsten.

Flere som ikke liker å bruke dassbørsten?



Anonymous poster hash: 181b5...c75
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

Jeg bruker den. Deretter spyler jeg den i doen. Gjerne flere ganger. 

Den ekle koppen + børsten får seg en real omgang med klorvann rett som det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nei. Min er mest til pynt. Håper for guds skyld ingen gjester bruker den heller, tør ikke sjekke. Samtidig føler jeg at jeg "må" ha en dobørste stående på badet.

 

 

Jeg heller litt klor i toalettet når det trengs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekkelt å få bæsj på dobørsten (som har langt håndtak), så dere foretrekker å bruke hendene deres og dopapir til å tørke nedi skåla? Det synes jeg høres mye eklere ut. 

 

Som Margit Spat sier: Dokosten skylles selvsagt av etter bruk, og får evt. en runde med klorin i blant om det trengs. Og når det ikke holder med klorin byttes den ut. Det er jo ikke akkurat en veldig kostbar ting. 



Anonymous poster hash: e070c...c4b
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dobørsten brukes til å fjerne dritt og lukt. Etter bruk spyles den i toalettet og det dusjes på litt klor. Har aldri opplevd at dritten blir sittende fast igjen i dobørsten.

Anonymous poster hash: 8b9f6...59c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Bruker den til å vaske i doen når jeg tar ukesvaska. Gidder ikke å bruke den etter hver gang jeg har vært på do

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dobørsten og har hatt samme dobørsten i 8 år. Den er sort og av god kvalitet. Jeg bruker den hvis det kommer avføringsmerker i do og når jeg skal rengjøre doen hver helg. Jeg setter den i klor 1 gang i uken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som syns de blir ekle etter hvert kan jo bare kjøpe 15 stykker til 9,90 på ikea og bytte de ut ofte. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dobørsten, spyler den når jeg trekker ned og gir den gjerne en runde klorin. Børsten vår er svart, da, så det vises ikke noe særlig på den uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker børste, men rengjør det etter slike hendelse. Er vel ikke ofte dette skjer. Bruker børsten mye oftere til vanlig rengjøring av doen. 

Endret av Wei Wei
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukter alltid dobørsten, og jeg bytter den ut, eller renser den med jevne mellomrom. Den skåla med alle "drittsmulene" og vannet tømmer jeg jo bare ut! Det er noe osm heter klor, også…. Ingen fare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Når jeg bæsjer ned klosettet såpass at det henger igjen avføring så greier jeg ikke bruke dassbørsten for å fjerne det. Jeg bruker dopapir og trekker ned. Det som er under vannoverflaten er ikke noe problem. Siden det vil løse seg opp etterhvert.

Liker ikke bruke dassbørsten fordi det da kommer bæsj på børsten, som du da skal legge tilbake i koppen.. Æsj! Noen ganger har det hendt jeg har hatt gjester som har brukt dassbørsten og det ligger igjen en brun dam i koppen til børsten.

Flere som ikke liker å bruke dassbørsten?

Anonymous poster hash: 181b5...c75

 

Kan du ikke ha litt klorin i wc-skåla og få skylt børsten godt nedi wc før du setter børsten tilbake i beholderen?

Anonymous poster hash: eca21...5fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når jeg bæsjer ned klosettet såpass at det henger igjen avføring så greier jeg ikke bruke dassbørsten for å fjerne det. Jeg bruker dopapir og trekker ned. Det som er under vannoverflaten er ikke noe problem. Siden det vil løse seg opp etterhvert.

Liker ikke bruke dassbørsten fordi det da kommer bæsj på børsten, som du da skal legge tilbake i koppen.. Æsj! Noen ganger har det hendt jeg har hatt gjester som har brukt dassbørsten og det ligger igjen en brun dam i koppen til børsten.

Flere som ikke liker å bruke dassbørsten?

Anonymous poster hash: 181b5...c75

 

Men, skurer du aldri hele wcskåla (og det som er under vannoverflaten?

Anonymous poster hash: eca21...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt bruker jeg dobørsten. Det er så utrolig ekkelt å komme til et do med gammel dritt nedi. 

 

Etter man har brukt dokosten tar man selvsagt og skyller ned en gang til mens man holder kosten nedi vannet. Da blir ting skyllet av. Så setter man den i koppen, som man gjerne har litt klorvann stående fast i. Koppen tømmes hver gang badet vaskes. Kosten byttes ut med jevne mellomrom. 

 

Jeg fatter ikke at noen synes det er mindre ekkelt å ha hendene nedi do enn å bruke dokosten... 



Anonymous poster hash: b95fc...f11
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker dobørsten, ja, og som de andre her holder jeg den nedi do mens jeg spyler ned for andre gang, så det blir ikke bæsj i beholderen. :P



Anonymous poster hash: 493ef...bd1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som TS hvis det er drittmerker i do. Men bruker dobørsta med jevne mellomrom likevel, for å vaske doen grundig - men altså må jeg fjerne "dritten" med papir først. Er sjelden det bokstavelig talt er dritt som sitter igjen i do, da... 



Anonymous poster hash: 46f68...c9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig bruker jeg dokosten! Det er da bare å trekke ned en gang til med kosten nedi do for å skylle den. Og sørge for å klore den og boksen den skal i med jevne mellomrom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Skjønner ikke helt hvorfor det er så ekkelt at det kommer bæsj på kosten heller

Jeg mener, det er jo ikke slik at den skal brukes til noe annet enn oppi do

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...