Gå til innhold

male fliset på badet?


Teardrop

Anbefalte innlegg

Har sett på en leilighet vi vil kjøpe. Badet er fint bortsett fra at det har blomstrete fliser!! Vil ikke rive pga dette, er det mulig å male baderomsfliser? Her er det snakk om bad uten dusjkabinett, men badekar. Så malingen må uansett tåle å bli både fuktig og sjangsen for at den får vann på seg et jo der. For min del kan jeg bytte ut det med en dusj. Men å bytte fliser er uaktuelt....

Eller andre tips?

Endret av Teardrop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefales ikke. Har sett foiser over kjøkkenbenk som ble malt med skikkelig grunning osv. Verken selve flisen eller fugene ble pene og særlig ikke etter vann og matsprut og vasking.

Anonymous poster hash: a01d7...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

blir skjelden vellykka du blir nok vandt til dem etterhvert,har rosa skjær i flisene mine på gulvet og likte dem dårlig,har blitt vandt til det nå legger nesten ikke merke til det lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maling av fliser er en dårlig løsning, da det ikke tåler stort før det flasser av.

Legg heller nye fliser utenpå de gamle, så unngår dere å ta hele jobben fra bunnen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maling av fliser er en dårlig løsning, da det ikke tåler stort før det flasser av.

Legg heller nye fliser utenpå de gamle, så unngår dere å ta hele jobben fra bunnen av.

Støtter denne. Megaflis har helt greie, hvite veggfliser til 39 kroner. Maling er ikke billig heller. Du må kjøpe skikkelig kvalitet, grunne, male to strøk og likevel ser det ikke så bra ut som ekte fliser. Vanskelige flekker kan du ikke skrubbe hardt på uten å ødelegge malingen. Det blir seende slitt og "billig ut".

 

Har du fliser med mønster "trykt" på slik at overflaten er glatt, så er det like lett å flislegge over som å male. Hvis mønsteret er opphøyd slik at det står ut fra flisene, så har du et problem. Det blir vanskelig å få de nye flisene lagt pent på fliser med ujevn overflate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...