Gå til innhold

Hjelp, noe ekkelt i vaskemaskina mi!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem som har vart i lang tid (vi snakker år...)

Når jeg vasker ullklær (altså 30 grader, milo og få omdreininger i sentrifugering) kommer det små gråbrune biter ut sammen med klærne. De er flate, men virker som møkk, muligens fra gummiringen rundt maskina.

Problemet er at jeg ikke finner ut hvordan jeg skal bli kvitt det? Jeg klarer ikke å rengjøre bedre rundt mellom trommelen og maskina. Hva skal jeg gjøre, nå i fjor måtte jeg vaske ullklær i vaskepose og jeg synes ikke det blir ordentlig rent :-/

Anonymous poster hash: 95fc9...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du kontaktet vaskemaskinleverandøre og fremlagt ptoblemet? Hvor gammel er maskina?

Anonymous poster hash: 397d1...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har et problem som har vart i lang tid (vi snakker år...)

Når jeg vasker ullklær (altså 30 grader, milo og få omdreininger i sentrifugering) kommer det små gråbrune biter ut sammen med klærne. De er flate, men virker som møkk, muligens fra gummiringen rundt maskina.

Problemet er at jeg ikke finner ut hvordan jeg skal bli kvitt det? Jeg klarer ikke å rengjøre bedre rundt mellom trommelen og maskina. Hva skal jeg gjøre, nå i fjor måtte jeg vaske ullklær i vaskepose og jeg synes ikke det blir ordentlig rent :-/

Anonymous poster hash: 95fc9...cea

Har du vaskemaskin med toppåpning?

Kommer disse bitene kun når du vasker med Milo?

Det kan være fordi milo skummer mer og høyere opp enn annet vaskemiddel

Anonymous poster hash: 2ec30...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke toppmatet, nei, men kanskje det er pga milo? Men jeg vil jo helst vaske med milo, siden det er ullklær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har et problem som har vart i lang tid (vi snakker år...)

Når jeg vasker ullklær (altså 30 grader, milo og få omdreininger i sentrifugering) kommer det små gråbrune biter ut sammen med klærne. De er flate, men virker som møkk, muligens fra gummiringen rundt maskina.

Problemet er at jeg ikke finner ut hvordan jeg skal bli kvitt det? Jeg klarer ikke å rengjøre bedre rundt mellom trommelen og maskina. Hva skal jeg gjøre, nå i fjor måtte jeg vaske ullklær i vaskepose og jeg synes ikke det blir ordentlig rent :-/

Anonymous poster hash: 95fc9...cea

Lukter det noe av de bitene?

Har sett et lignende problem på en vaskemaskin med toppåpning. Det hadde satt seg råte (ekle svarte greier i tykke lag på gummipakningen) i vaskemaskina pga at den som brukte vaskemaskina ikke hadde latt lokket stå åpent etter hver vask.

Vaskemaskina var bare å kaste, da slikt ikke lar seg vaske bort

 

Kan det være noe slikt på din vaskemaskin, bare at det er skjult (f.eks under gummipakningen)?

Anonymous poster hash: 2ec30...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg tatt en 30 gradersvask med såpe og en 90gradersvask (uten klær, bare med vann).. Kan det hjelpe mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke toppmatet, nei, men kanskje det er pga milo? Men jeg vil jo helst vaske med milo, siden det er ullklær...

Lar du vaskemaskindøra stå åpen når den ikke er i bruk? Det er viktig for at det ikke skal utvikle seg råte

Anonymous poster hash: 2ec30...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt ut såpeskuffet og gjort rent såpeskuffen og inni åpningen der? Såpeskuffen kan taes helt ut og spyles under krana på de fleste maskiner.

Har du vasket maskinen med det lengste og varmeste programmet og med såpepulver, ikke flytende?

En annen ting, pleier du å putte hva som helst i maskinen? Kan dette være lo og skitt fra f.eks. barnehageuteklær, regntøy m.m.?

Anonymous poster hash: 397d1...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være det som er grunnen, AB, jeg har ikke luktet på dem, men kanskje jeg må kjøpe ny :( Har ikke lyst til å bruke penger på det :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt en 30 gradersvask med såpe og en 90gradersvask (uten klær, bare med vann).. Kan det hjelpe mon tro?

Vet ikke. Får du til å se under gummipakningen, hvordan det ser ut der (om det er noe mørkt belegg der)

Anonymous poster hash: 2ec30...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpeskuffen har jeg tatt ut og vasket.

Såpepulver har jeg ikke brukt på haugevis av år, tror du det kan hjelpe altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER mørkt belegg under gummilista, og jeg har brukt papir for å få ut så mye jeg kan. Men hvordan skal jeg få ut resten mon tro? Forresten, takk til dere som svarer meg, dere er supre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan være det som er grunnen, AB, jeg har ikke luktet på dem, men kanskje jeg må kjøpe ny :( Har ikke lyst til å bruke penger på det :-/

Prøv å få rengjort skuffen som er til vaskepulver og skyllemiddel (ta skuffen helt ut og vask også inni der som skuffen sto) , + kjøp vaskemaskinrens og prøv dette og se om det hjelper

Anonymous poster hash: 2ec30...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpeskuffen har jeg tatt ut og vasket.

Såpepulver har jeg ikke brukt på haugevis av år, tror du det kan hjelpe altså?

Svaret ligger nok da i at du bare bruker flytende såpe. Dette har jeg lest at ikke er bra for maskinen. Om du klarer få vasket problemet ut med vaskepulver og 95 vasker uten klær i maskinen er jeg usikker på. Dette er nok gammel, råtten, flytende såpe. ÆSJ.

Anonymous poster hash: 397d1...62c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rengjort skuffen og kjørt rensemiddel (maskinrens som selges på Meny, jeg husker ikke helt merket) Det hjalp ikke på belegget på gummilista :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ER mørkt belegg under gummilista, og jeg har brukt papir for å få ut så mye jeg kan. Men hvordan skal jeg få ut resten mon tro? Forresten, takk til dere som svarer meg, dere er supre :-D

Jeg ville fått byttet hele gummipakningen, dersom du ikke kommer til for å få rengjort den, og hvis det er belegget under pakningen som kommer i kontakt med vaskevannet og skitner til tøyet.

 

 

Anonymous poster hash: 2ec30...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok råtten flytesåpe, så ekkelt :( Isj, jeg vil ikke kjøpe ny... Men må vel kanskje krype til korset. Kan jo prøve med noen flere såpefrie varme vasker... Eller mange med såpeskummet til Milo, som tydeligvis får ut "gruffen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rengjort skuffen og kjørt rensemiddel (maskinrens som selges på Meny, jeg husker ikke helt merket) Det hjalp ikke på belegget på gummilista :(

Jeg ville spurt om råd hos noen som selger eller reparerer vaskemaskiner.

Hvilket merke og modell er det?

Anonymous poster hash: 2ec30...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...