Gå til innhold

Når tror dere Jesus kommer tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tror det er laget sånne tråder om når Jesus vil komme tilbake, og hva som vil skje.

 

Jeg spør det kristne folk om når dere tror Jesus vil komme tilbake. Lager denne tråden får morro skyld.

 

Det jeg tror er at han kommer tilbake et sted mellom 2030-2040.



Anonymous poster hash: 5704f...c62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt siden kristendommen begynte har folk trodd at Jesus skal komme tilbake i deres levetid. Det samme med dommedag. 



Anonymous poster hash: ba1e9...8dc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror tiden er nær, men håper på og leve i noen år til før det skjer da! :).



Anonymous poster hash: 5704f...c62
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre om hva som er grunnen til at du tror Jesus kommer om 15-20år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre om hva som er grunnen til at du tror Jesus kommer om 15-20år?

Ja det er lov å spørre om det. Jeg bare sa et sted mellom 2030-2040. Hvis gud finnes så tror jeg det er tidspunktet han kommer igjen. Ikke noe spesiell grunn til det.

Anonymous poster hash: 5704f...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ja det er lov å spørre om det. Jeg bare sa et sted mellom 2030-2040. Hvis gud finnes så tror jeg det er tidspunktet han kommer igjen. Ikke noe spesiell grunn til det.

Anonymous poster hash: 5704f...c62

 

Ja, ok :) Tenkte kanskje det er noe du har lest/hørt/tolket eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han velger seg et rundt tall, og kommer tilbake i år 3000.

Ganske sikkert ;-)



Anonymous poster hash: ec779...a48
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visstnok en del betingelser som må oppfylles. Her er en fin, liten betraktning:

 

http://www.foldedehender.no/artikkel/jesu-gjenkomst-og-var-samling-med-ham

 

Særlig liker jeg dette punktet:

 

4) Atomkrigen i Midt-Østen. «Blod ild og røkskyer». Apostelgjerningene 2.19-20. Denne krig vil komme før Herrens dag (Kristi dag) «DEN STORE OG HERLIGE», sier Peter. Bortrykkelsen kan derfor ikke komme før denne krigen er over, slik jeg ser det. (Kanskje får de troende oppleve Gog-krigen også?) Da kan tiden komme når de kristne våkner opp og roper: «Jesus kommer snart»! ”Midt på natten lød der et rop: «Se, brudgommen kommer! Gå Ham i møte”! Midtnattropet har vi ennå ikke hørt, men det vil komme før bruden rykkes opp. Men først skal det bli som i Noas dager og Lots dager, sier Jesus. Lovløshet og avkristningen vil få mer og mer makt.

 

Så enkelte kristne venter egentlig bare på atomkrigen og jubler i ekstatisk overbevisning: "Bryllupsfesten nærmer seg. Jesus kommer snart!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ok :) Tenkte kanskje det er noe du har lest/hørt/tolket eller noe sånt.

Kan godt hende at jeg har lest det et sted, men ikke som jeg kan huske.

Anonymous poster hash: 5704f...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror han velger seg et rundt tall, og kommer tilbake i år 3000.

Ganske sikkert ;-)

Anonymous poster hash: ec779...a48

 

Kan godt tenkes det :).

Anonymous poster hash: 5704f...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visstnok en del betingelser som må oppfylles. Her er en fin, liten betraktning:

 

http://www.foldedehender.no/artikkel/jesu-gjenkomst-og-var-samling-med-ham

 

Særlig liker jeg dette punktet:

 

4) Atomkrigen i Midt-Østen. «Blod ild og røkskyer». Apostelgjerningene 2.19-20. Denne krig vil komme før Herrens dag (Kristi dag) «DEN STORE OG HERLIGE», sier Peter. Bortrykkelsen kan derfor ikke komme før denne krigen er over, slik jeg ser det. (Kanskje får de troende oppleve Gog-krigen også?) Da kan tiden komme når de kristne våkner opp og roper: «Jesus kommer snart»! ”Midt på natten lød der et rop: «Se, brudgommen kommer! Gå Ham i møte”! Midtnattropet har vi ennå ikke hørt, men det vil komme før bruden rykkes opp. Men først skal det bli som i Noas dager og Lots dager, sier Jesus. Lovløshet og avkristningen vil få mer og mer makt.

 

Så enkelte kristne venter egentlig bare på atomkrigen og jubler i ekstatisk overbevisning: "Bryllupsfesten nærmer seg. Jesus kommer snart!"

Veldig interessant lesning dette var. Kan godt hende det blir en krig til før Jesus kommer igjen.

Anonymous poster hash: 5704f...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Veldig interessant lesning dette var. Kan godt hende det blir en krig til før Jesus kommer igjen.

Anonymous poster hash: 5704f...c62

 

Meningen var ikke å fyre opp under slike tanker, men å vise hvor sinnssyke folk kan være. Her går det faktisk folk rundt og håper på en atomkrig fordi det passer med deres fortolkning av Bibelen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meningen var ikke å fyre opp under slike tanker, men å vise hvor sinnssyke folk kan være. Her går det faktisk folk rundt og håper på en atomkrig fordi det passer med deres fortolkning av Bibelen.

Åja, det var det du mente. Men kan jo  hende at det blir en krig til før Jesus kommer igjen da. Ingen som vet det

Anonymous poster hash: 5704f...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg absolutt! Men tidspunktet vet ingen bortsett fra Faderen Selv. Allikevel har Gud gitt oss tegn i tiden for å la oss vite at Hans komme er nær, og nå er det vel kun en profeti som gjenstår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det jeg tror er at han kommer tilbake et sted mellom 2030-2040.

Anonymous poster hash: 5704f...c62

 

Hvis han kommer tilbake da så lever jeg jo, og det hadde jo hvert knall ahahah.

Nei men seriøst, jeg er ikke kristen og jeg tviler på at en død mann skal komme tilbake (med all respekt), men om han gjør det da, og jeg er feil, så tror jeg han kommer sånn rett før dommedag eller lignende

Anonymous poster hash: 5a198...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Balian de Ibelin

Jesus kom tilbake i 1537 men han ble brent på bålet for blasfemi. for å si at han var Jesus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinkarnasjon finnes ikke, ergo veldig lite sannsynlig at Jesus skal stå opp fra de døde.

 

Men tro kan dere for al del gjøre! Mennesker behøver tydelig fortsatt å ha noe å tro på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende han er tilbake allerede for å ta verdens synd på sine skuldre nok en gang. Du finner ham sannsynligvis på lukket avdeling, der han er plassert for å beskytte ham mot seg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åja, det var det du mente. Men kan jo  hende at det blir en krig til før Jesus kommer igjen da. Ingen som vet det

Anonymous poster hash: 5704f...c62

 

Enda en? Det kriges jo hele tiden. Eller gidder ikke Gud å telle annet enn verdenskriger? Hvis vi er Guds barn, burde barnevernet vært kontaktet for lenge siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...